Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Advies voor laptop met computational power gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo lieve mensen,

Ik begin in maart aan een PhD waarbij ik veel optimalisatie problemen zal runnen en daarvoor ben ik op zoek naar een nieuwe laptop. Ik heb verder niet heel veel verstand van laptops, maar volgens mij zijn een hoop RAM, een SSD en goede processor het belangrijkst voor mij.

Belangrijk:
- Computational power
- Windows ( 7 of 8 )
- Tenminste 256 GB SSD
- Tenminste 16 GB RAM
- 13” tot 15.6”
- Geen gamer looks
- Max €1600,-

Niet belangrijk:
- Afmetingen / gewicht
- Accuduur
- Touchscreen
- Beeldscherm/geluid kwaliteit

Een aantal laptops vallen me op:
- Dell Inspiron 15 7000 €1100,- i7 5500U 16 GB RAM 256 GB SSD Touchscreen
- HP Envy 15-k241nd €1100,- i7 5500U 16 GB RAM 256 GB SSD Touchscreen
- HP Zbook 14 G2 BJ8Z98ET1 €1750,- i7 5500U 16 GB RAM 256 GB SSD Geen Touch
- Toshiba Satellite Z30-A-1GT €1500,- i7 4510U 16 GB RAM 256 GB SSD Geen Touch

De 3 laatste laptops heb ik hier op Tweakers gevonden, de eerste (Inspiron) niet, die vind je hier:
http://www.dell.com/de/un...d=inspiron-15-7548-laptop

Nu snap ik niet zo goed waarom de laptops zonder touchscreen zoveel duurder zijn, terwijl de (in mijn ogen) belangrijke specs hetzelfde zijn. Zou iemand mij uit kunnen leggen waar dit door komt en eventueel een advies geven over een geschikte laptop voor mij?

Alvast hartelijk bedankt!
Manon

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:09
Als je rekenkracht wil en accuduur is niet belangrijk kun je denk beter niet de energie zuinige U versie nemen maar voor een HQ gaan. De dingen waar je mee aan de slag wil heb ik geen verstand van dus dat laat ik graag aan andere over. Als gewicht en afmetingen niet belangrijk zijn waarom dan niet bijv tot 17.3 inch gaan werkt misschien wel handiger groter scherm.

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:30
Je wilt geen U processoren, dat zijn low-power processoren met maar heel weinig processor kracht. Je wilt een HQ of MQ processor, dat zijn de krachtige, hoog geclockte quadcore processoren.

Daarmee vallen alle laptops die je gesuggereerd hebt helaas af. Ik heb wel drie betere opties:Alle drie hebben een krachtige i7-4710HQ processor, een mat 15,6" Full-HD (1920*1080) scherm, dual-band 802.11n/ac wifi, draaien Windows 8.1 en zijn dun en licht.
  • De MSI springt uit op GPU gebied, deze bevat de zeer snelle en krachtige GTX 970M (de andere twee hebben een GTX 860M), dus als je GPU geaccelereerde berekening gaat doen is dit de must have.
  • De Lenovo heeft een zeer grote 512GB SSD, terwijl de andere twee een 128GB SSD + 1TB HDD combo hebben. De 128GB SSD kan wel geupgrade worden naar meer.
  • De Acer is zonder meer de goedkoopste, wat budget over laat voor een 8GB extra RAM (hij heeft standaard maar 8GB) en een grotere SSD.
Alle drie zijn goede opties, welke van de drie het best voor jou is hangt van je specifieke eisen af. Als je RAM wilt upgraden kan je een DDR3(L) SODIMM reepje pakken, wil je de mSATA SSD upgraden kan je het best een Crucial M550 (van 256GB of 512GB) pakken.

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:09
Je kan met vip korting bij Dell misschien ook naar de XPS 15 kijken er mooie laptop.

Verwijderd

Topicstarter
@ppatrick & @Balance, bedankt voor jullie erg behulpzame antwoorden!
Ik ben erg blij dat hier om hulp heb gevraagd, want ik had geen idee dat er zoveel verschil zat tussen de verschillende i7 processoren. De energiezuinige U's vallen dan inderdaad direct af.

@Balance, erg bedankt voor je uitgebreide en duidelijke antwoord en met name voor de 3 opties die je hebt gegeven, met een super toelichting! De Lenovo lijkt me op het eerste gezicht perfect. Ik zal er nog wat reviews over lezen.

@ppatrick Ja de XPS 15 is inderdaad wel héél erg mooi :)

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

De MSI is een gamers laptop, dat zie je aan de rode looks, het MSI logo op het scherm en het toetsenbord. Die zal ook wel afvallen.

De Dell XPS 15 voldoet het meest aan je wensen, in het Dell topic op dit forum kan je ook nog 10% VIP korting fixen.

Mooie laptop, i7, SSD, etc. Het zijn echt beauties, wij geven ze zakelijk uit aan ons personeel :)

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Pagina: 1