Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-10 21:18
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een paar simpele case LEDs voor mijn Corsair 750D kast. Ik wil deze graag in het wit, maar eigenlijk wel met de optie om het ook uit te kunnen zetten.

Voor zover ik het zie heb ik drie opties:

De NZXT Hue - Is qua lichtopbrengst volgens mij wel goed, en is nog aan te passen. Nadeel is wel dat er een lelijk kastje in de kast moet. Ik heb geen dingen in mijn 5.25" bays zitten omdat ik dat lelijk vind bij deze behuizing. Ik zou hem natuurlijk er wel in kunnen leggen, zonder dat je hem ziet aan de voorkant, maar dan kan je hem natuurlijk niet meer besturen.

De NZXT Sleeved LED Kit - Deze lijkt wel redelijk. Mooie kabels voor rondom de kast binnen. Een simpel en onopvallende controller aan de achterkant waarmee de brightness en aan/uit kan worden aangepast. Echter lijkt de lichtopbrengst van deze kit erg laag. Bij veel afbeeldingen lijkt het net alsof er geen LEDs zijn...

De BitFenix Alchemy Connect lijkt een mooie optie qua simpelheid en lichtopbrengst. Het nadeel van deze is weer dat er geen optie is om het aan/uit te zetten. Zou het makkelijk zijn om zelf wat te maken daarvoor?

Als jullie nog suggesties en ideeën hebben hoor ik die graag!

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:46
Schakelaartje er tussen solderen en je kan hem aan en uit zetten.

Op ebay kan je goedkope LED-Strips vinden, die zijn prima om je kast te verlichten.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1Smid
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-10 19:13
Een schakelaar ertussen solderen, ik heb het ook zelf gedaan en het is niet echt moeilijk(al kan ik nog steeds voor geen meter solderen het zat vast)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
That easy? Dat klinkt dan wel goed. Is het eventueel ook nog mogelijk/makkelijk om een RGB strip aan te sturen? Ik heb nog een aantal potmeters liggen, als ik alles mooi op zo een plaatje kan verwerken net als de NZXT Sleeved Kit zou dat natuurlijk wel handig zijn.

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycho206
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-02 12:36
Je zal ook een kunnen kijken bij ikea, die hebben de harde ledstrips in het wit.
Kost een paar euro per meter en met een schakelaar op de zelfde manier is het top :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RGB kan je gebruiken. Gewoon de + en het kleurtje dat je wilt (-) solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Bedankt voor de informatie. Wat denken jullie dat een mooi aantal lumen is zodat het goed belicht is, maar niet te fel wordt? Ik vind dat een beetje moeilijk in te schatten namelijk. Zou ik genoeg hebben aan alleen een strip aan één kant, of zal rondom mooier zijn?

Ik heb iets gevonden wat opzich wel leuk lijkt: http://nl.aliexpress.com/...ler-power/1550950326.html

Het mooie hiervan is de makkelijkheid waarmee je alles kan besturen. Hier zit natuurlijk alleen wel zo een adapter voor 12V bij. Zou het makkelijk zijn om dit om te bouwen zodat de 12V gewoon van mijn voeding komt, en dat ik dan met die afstandsbediening alsnog de LED strip kan besturen?

Ik heb wel gezocht op hoe je de kleur kan aanpassen, maar dan kom ik uit op complexe constructies met een arduino enzo, dat gaat net even te ver voor zoiets simpels vind ik.

[ Voor 55% gewijzigd door Bose321 op 24-02-2015 15:08 ]

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06-10 13:56
Ik zou hier bijvoorbeeld een 5050 RGB led strip kopen, de 5050 ledjes hebben alle kleuren op een plaats ipv verdeelde over 3 losse leds, zoals bij 3528 meestal.
En dan kun je los een 44 knoppen afstandbediening erbij kopen.
Mocht je het solderen niet aandurven wil ik het best voor je doen (molex naar 12V adaptertje).
Met die strip uit China heb je ook direct genoeg om je hele kasten rondom te voorzien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroendedoem
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-10 11:08
Zelf een eigenaar van de NZXT HUE, in en CM 690 III. Mooie controller vind ik zelf, al vroeg ik me later af waarom ik er niet gewoon een led strip met afstandsbediening of een philips HUE strip erin gelegd zodat het samen met eventueel de belichting te bedienen was.

Alleen moet je inderdaad zoals je zelf aangeeft dan weer iets gaan solderen oid, een leuk projectje maar voor mij nog onbekend terrein. Kijk wel uit met die goedkope strips, vriend van me heeft z'n ding van de action en de helft van die knoppen werken niet op de afstandsbediening en daarbij is het eigenlijk geen afstandsbediening want hij moet de afstandsbediening tegen het kastje ongeveer aandrukken wil die werken en dat is dus wel een probleem in een kast.

Als je niet veel zin hebt in al dat werk lijkt me de tweede optie van NZXT mooi, met de pci.

Veel succes in ieder geval, en we verwachten natuurlijk foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Bedankt voor de tips Gijs. Dus als ik gewoon een Molex naar die 12v adapter plug maak moet dat werken? Heb jij enig idee hoe groot dat witte kastje is? Zou mooi zijn als ik die weg kan werken ergens in mijn behuizing. Die kastjes reageren op RF toch? Zal dat nog (goed) ontvangst hebben als het in een behuizing zit? Voor die prijs kan ik me in ieder geval geen buil vallen!

Goed dat je dat van die 5050 LEDs even zegt. Dan weet ik waar ik op moet zoeken. Zo te zien zijn al die setjes hetzelfde eigenlijk?

Hoe denk je dat ik het beste de LEDs kan plakken? In het zijpaneel zodat ze licht geven direct in de kast, of in de binnenkant van de kast rondom? Voor scenario twee is de breedte van die strips ook nog wel belangrijk aangezien je natuurlijk maar een bepaalde ruimte hebt waar je die strips goed kan plakken.

Aangezien ik niet bekend ben met het kopen eBay (weet niet of dat makkelijker is dan bijvoorbeeld Aliexpres), houd ik het even op Aliexpres. Zou dit een goede zijn? Zijn de goede LEDs, en ook met 44-knoppen remote en adapter als het goed is.

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-10 00:02
ikzelf heb deze http://goo.gl/IaIvuH en dan model MINI44KEY vanwege de zwarte kleur en de kleine reciever voor makkelijk te kunnen verstoppen in de case. zelf een stekkertje voor gemaakt zodat hij werkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Zo een kleine receiver ziet er inderdaad een stuk beter uit! Verder zijn al deze setjes gewoon identiek toch? Wat is de breedte van die strip als ik vragen mag?

edit: Zojuist de LED strip besteld van theuberdude14's linkje.

Bedankt voor de hulp! Zodra ik meer vragen heb, of het binnen krijg dan horen jullie het! En natuurlijk zullen er foto's volgen zodra alles werkt! ;)

Estimated delivery: Mon. Mar. 9 - Fri. Mar. 27

[ Voor 46% gewijzigd door Bose321 op 24-02-2015 22:35 ]

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Ik heb in de tussentijd nog wel een vraagje: weet een van jullie welk formaat dat stekkertje voor de 12v stroom is? Is dat gewoon een standaard formaat of iets dergelijks? Want dan sloop ik een oude adapter wel even die ik toch niet meer gebruik. Hopelijk is de strip er ergens binnen 1/2 weken.

Ik had trouwens nog eens op internet zitten kijken, en het viel me op dat Nederlandse winkels exact deze setjes ook verkopen, alleen dan soms voor wel 90+ euro voor 1m ofzo! 8)7

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:50

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Dat zie je toch op de foto?

Je hebt de adapter helemaal niet nodig, je kunt de 'receiver' rechtstreeks aan de voeding van je pc hangen.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Ik zeg ook niet dat ik die adapter nodig heb, maar je kan dat toch niet zomaar aansluiten zonder de juiste stekker? Als ik het plaatje goed bekijk heb je toch alsnog zo een stekker nodig? Voor zo ver ik weet heeft een gemiddelde voeding niet zo een stekker. :+

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1Smid
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-10 19:13
Dan knip je die connector van een oude telefoonoplader af vervolgens kijk je welke draad plus en welke min is en dan soldeer je hem aan een molex connector ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:50

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Precies :)

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Had het vorige week zaterdag ontvangen, maar helaas geen tijd gehad nog om het te in te bouwen, maar nu net even me ertoe gezet. Bij deze het resultaat! Ik ben er redelijk tevreden over, het is goed qua lichtopbrengst, en je ziet er niks van als het uit staat.

Excuses voor de beroerde foto's, mijn telefoon is niet bepaald goed in het donker blijkbaar. But you get the idea. :)

Leuk ook die afstandsbediening om alles aan te passen. Vooral de RGB jump op de snelste stand is interessant. 8)7 Ik heb hem nu op wit staan met een vrije lage helderheid en dat is eigenlijk prima. Al met al dus best tevreden! Nu nog de rest van de PC van binnen netjes maken aangezien je nu ook in het donker hem ziet... :+

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/K87w9TX.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sIrFs7l.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9gfjn0t.jpg

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-10 12:52
Ziet er mooi uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-10 00:02
Ziet er goed uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Ik heb sinds een paar dagen wel een bizar probleem trouwens. Ik heb nu dat me kleuren gewoon niet kloppen. Rood = paars. Groen = geel, en zo klopt de rest ook niet. Om het nog gekker te maken: Uit = rood.

Zodra ik de spanning eraf haal en er weer op zet dan lijkt het meestal wel weer even goed te gaan, maar vooral bij het booten lijkt het te flikkeren (van zoals het hoort en zoals het niet hoort)... Iemand enig idee?

edit: als ik hier en daar een beetje op de LED strip druk dan lijkt die ook weer goed te zijn. Zal er iets inwendig niet meer goed zitten?

[ Voor 14% gewijzigd door Bose321 op 17-03-2015 15:51 ]

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06-10 13:56
Misschien een fototje van de connectiepunten, mogelijk dat wat dingen die geen contact horen te maken contact maken. Ziet er overigens goed uit!
Pagina: 1