overklokken: videokaart bottleneck?

Pagina: 1
Acties:

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06:27

bloody

0.000 KB!!

Topicstarter
ik had een celeron 2 op 566 lopen. in q3arena, op high quality, demo 1 haalde ik 36 frames / sec. ik heb um opgevoerd naar 850 en ik haal slechts 37 frames/sec.

de videokaart: matrox g400
zou dit de bottleneck zijn? ik heb deze ook al opgevoerd (met mgaTweak), maar ik kan um maar tot 285 MHz pushen, anders krijg ik 'streperig' beeld. na dit overklokken, is het aantal frampjes nog precies gelijk (37).

hoe kan dit?

nope

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

Yep video kaart probs, probeer eens 640x480 te benchen dan kan je zien of de cely sneller is als je hem overclock

Click hier niet

Verwijderd

Athlon 800, 256 ram, matrox g400 dh fabrieksinstellingen
agp 2x want 4x vindt ie niet zo leuk
q3 50fps

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-09 21:51

FFF

G400 is kwa snelheid heel zieling idd, mooui beeld waar hij voor gemaakt is maar geen kaart voor 3d spellen.
koop een geforce ofzo.
mvg FFF

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04-09 19:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
High Quality instellen zorgt ervoor dat je videokaart een enorme berg werk te verstouwen krijgt: meer textures berekenen etc.
Kloksnelheid van de processor opkrikken heeft dan weinig zin, want ook al kan de processor veel meer frames aanleveren, de videokaart kan ze nooit allemaal op tijd verwerken: framerate stijgt dus nauwelijks.

Wat klok je over aan die videokaart? core of geheugen (geheugen lijkt me logischer, ik ken geen core die 285 MHz draait :))

In dat geval is de snelheid van de core dus de bottleneck, en niet de geheugenbandbreedte. Maar 37 fps is toch genoeg? :)

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06:27

bloody

0.000 KB!!

Topicstarter
ik weet niet of dit de core speed is. mgatweak geeft dit weer als "system PLL clock, fo=275 MHz"

maarja, ik ga nog wel even met mijn kaart verder: ik koop geen gayforce (1 of 2), want die krengen zijn me veeeel te duur!

nope

Pagina: 1