Hallo,
Altijd gebruik gemaakt van een laptop, maar ga nu voor het eerst een game pc samenstellen. Hier heb ik helaas helemaal geen ervaring mee, dus graag jullie advies.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk, surfen, muziek, films en games ( Arma, DayZ, Far Cry, NBA, GTA, Flight Simulator,…) Dit alles op hoge-ultra settings op een resolutie van 1920x1080. Binnen een jaar of drie moet ik nog steeds alles vlot op medium-high kunnen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
PC + randapparatuur + OS ongeveer 1300euro. Iets meer kan mits een groot verschil in prestaties. (assemblage is niet nodig, dit kan ik wel met behulp van het internet).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geluidsboxen. Voor de rest helemaal niets.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
PC + OS + beeldscherm (ideale schermgrootte voor gaming/films?). Een toetsenbord en muis hoeft niet veel te kosten voor mij, deze koop ik desnoods wel in een mediamarkt ofzo.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt. Altijd heel tevreden geweest van Asus laptops. Geen idee of die lijn kan worden doorgetrokken naar desktops.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De kast hoeft zeker niet speciaal te zijn. Liefst zo neutraal mogelijk.
Het beeldscherm moet niet té groot zijn, gewoon ideaal voor gaming en films.
Qua GPU gaat mijn voorkeur uit naar een gtx970.
Windows versie 8.1 geniet mijn voorkeur.
Ga je overklokken?
Blijkbaar is overklokken aan te raden bij Flight Simulator? Zoja, dan ben ik van plan te overklokken, mits voldoende prestatieverschil.
Hopelijk hebben jullie voldoende informatie.
Alvast heel erg bedankt voor jullie input!
Altijd gebruik gemaakt van een laptop, maar ga nu voor het eerst een game pc samenstellen. Hier heb ik helaas helemaal geen ervaring mee, dus graag jullie advies.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk, surfen, muziek, films en games ( Arma, DayZ, Far Cry, NBA, GTA, Flight Simulator,…) Dit alles op hoge-ultra settings op een resolutie van 1920x1080. Binnen een jaar of drie moet ik nog steeds alles vlot op medium-high kunnen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
PC + randapparatuur + OS ongeveer 1300euro. Iets meer kan mits een groot verschil in prestaties. (assemblage is niet nodig, dit kan ik wel met behulp van het internet).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geluidsboxen. Voor de rest helemaal niets.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
PC + OS + beeldscherm (ideale schermgrootte voor gaming/films?). Een toetsenbord en muis hoeft niet veel te kosten voor mij, deze koop ik desnoods wel in een mediamarkt ofzo.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt. Altijd heel tevreden geweest van Asus laptops. Geen idee of die lijn kan worden doorgetrokken naar desktops.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De kast hoeft zeker niet speciaal te zijn. Liefst zo neutraal mogelijk.
Het beeldscherm moet niet té groot zijn, gewoon ideaal voor gaming en films.
Qua GPU gaat mijn voorkeur uit naar een gtx970.
Windows versie 8.1 geniet mijn voorkeur.
Ga je overklokken?
Blijkbaar is overklokken aan te raden bij Flight Simulator? Zoja, dan ben ik van plan te overklokken, mits voldoende prestatieverschil.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 182,50 | € 182,50 |
| 1 | MSI H97 GAMING 3 | € 104,- | € 104,- |
| 1 | Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 360,- | € 360,- |
| 1 | Toshiba DT01ACA300, 3TB | € 93,50 | € 93,50 |
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 103,- | € 103,- |
| 1 | Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart | € 164,50 | € 164,50 |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 Pro - Studentenaanbod | € 59,99 | € 59,99 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 59,50 | € 59,50 |
| 1 | Seasonic S12G 450W | € 68,50 | € 68,50 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 95,51 | € 95,51 |
| 1 | TP-Link AV500 Powerline adapter met geïntegreerd stopcontact Startset | € 36,65 | € 36,65 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.327,65 | |
Hopelijk hebben jullie voldoende informatie.
Alvast heel erg bedankt voor jullie input!
[ Voor 52% gewijzigd door sandpatt op 21-02-2015 18:54 ]