Geen DTS/DD van PC op Denon AVR-1713

Pagina: 1
Acties:

• Jaco S
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-01 21:33
Ik heb een probleem waar ik niet uit kom hoe ik het voor elkaar moet krijgen, misschien iemand die me daarbij kan helpen.

Ik heb een aantal films(audio:DTS-HD/DD-HD op mij mini pc staan(ZBox ID-86) draaiend op OpenELEC en Windows 7. Ik heb hem aangesloten via de HDMI op de receiver en van de receiver HDMI op de tv. Maar op een of andere reden krijgt ik alleen het geluid op Multi II en geen DTS of DD. Wat doe ik verkeerd of waar kan ik naar kijken om het op te lossen. Bij decode mode staat hij op auto als ik heb op dts zet heb ik geen geluid meer, en op PCM wel. Dus staat hij op auto.

Hiervoor heb ik een Sony receiver gehad en deze had ik via spdif aangesloten en hier kwam wel DTS of DD in het display te staan. Met dezelfde mini pc.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:51

FeaR

In GoT we trust

"Multi II" zegt me zo niets. Krijg je "Multi Ch In" of iets als "Pro Logic II" dan wel "DTS Neo"? In het eerste geval doet de bron de decodering van het signaal. Als je dat hebt moet je instellen dat de bron bitstream uitstuurt en geen LPCM. Wat dus redelijk overeenkomt met je verhaal. Overigens maakt het qua geluid niet uit, de bron is en blijft DD dan wel DTS.

In het tweede geval stuurt je bron stereo uit en probeert de receiver er surround van te maken. Ook hier geldt instellen dat de bron meerkanaals surround uit moet sturen (over HDMI in jouw geval).

Hoe dan ook is het een instelling die op de bron gedaan moet worden. Ik weet niet waarin je PC verschilt met optisch dan wel HDMI.

[ Voor 11% gewijzigd door FeaR op 21-02-2015 18:30 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Jaco S
Het klopt het moet idd multi ch zijn. Dat geeft hij wel aan in het TV scherm. Op de display geeft hij multi II aan. Als ik vervolgens op status knop druk op de denon komt er signaal PCM te staan.

Jammer dat je in opelelec en Windows nergens kan aangeven hoe die het uit moet sturen. Of moet dit wel kunnen?

Het vreemde is wel dat de Sony het wel aangaf dat hij dts kreeg.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

De Sony had je met optisch aangesloten, niemand die je tegenhoudt dit op de Denon weer te doen. Het probleem ligt dus ook niet bij de Denon. Je zal ergens in je afspeelsoftware in moeten stellen hoe deze met audio over HDMI om gaat. Helaas heb ik op dat gebied van PC's geen kaas gegeten. Gelukkig zijn er hier genoeg die dat wel hebben :P

• Jaco S
Vreemde is als ik de optisch ook op de denon doet geeft die stereo ook. Ik zal eens op de software platform wat rond vragen en zoeken.

Hdmi is toch beter want die kan HD er over heen sturen en spdif niet?

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Optisch is inderdaad gelimiteerd tot DTS 5.1 en Dolby Digital 5.1 waar je met HDMI naar de HD-varianten kan. Plus audio en video over één kabel wat met meerdere apparaten ook weer scheelt.

Er komt hier vast nog wel iemand langs met verstand van OpenELEC en bitstream audio. Maar zoals gezegd is LPCM ook gewoon Dolby Digital dan wel DTS (dan wel de HD-formaten). Alleen heeft je PC het al gedecodeerd waardoor de receiver het niet meer als DTS HD herkent en het daarom Multi Channel In noemt.

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-01 02:31
Even bij je mixer de nvidia settings nalopen voor hdmi output, waarschijnlijk zal je daar nog even aan moeten vinken wat hij uit mag sturen.

Of zelfs main out maken.

Of in je afspeel software nvidia hdmi out selecteren, en daar eventueel bitstream of passthrough selecteren.

[ Voor 25% gewijzigd door TRAXION op 21-02-2015 19:42 ]

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-01 11:12

Mikayu

.srt

Hoe kom je bij nvidia? Die zotac boxjes draaien Intel...

Anyway, update eerst je drivers. Hdmi als default audio device met het juiste aantal speakers geconfigureerd. In de software (kodi?) ook even de settings nalopen. Wasapi hdmi output, aantal kanalen en het belangrijkste passthrough inschakelen voor de formaten die jouw receiver ondersteund

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Mikayu schreef op maandag 23 februari 2015 @ 02:07:
Hoe kom je bij nvidia? Die zotac boxjes draaien Intel...

Anyway, update eerst je drivers. Hdmi als default audio device met het juiste aantal speakers geconfigureerd. In de software (kodi?) ook even de settings nalopen. Wasapi hdmi output, aantal kanalen en het belangrijkste passthrough inschakelen voor de formaten die jouw receiver ondersteund
Videochip (en audio): nVidia GeForce GT610

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 23-02-2015 18:32 ]

Testing, one, two ...

• Jaco S
Het probleem is opgelost. Het zat hem in XBMC.

Hoe bitstream instellen nvidia kaart

Allemaal bedankt voor het meedenken _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door Jaco S op 02-03-2015 19:58 ]

Pagina: 1