ASUS rt-ac68u installeren achter BBOX2 (scarlet)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 658370

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb getracht om mijn router aan bbox te koppelen en te installeren op volgende manier.

1) bbox factory reset
2) alleen stroom, tel kabel en een kabel naar je pc aan je bbox hangen
3) Bij de bbox interface: Advanced Settings => Network interfaces, Wan PPPoE selecteren => disable => ok
4) Settings, Underlying connection => Lan bridge

Nu is de bbox een domme modem (stroom en VDSL in, TV en ethernet out) Hier moet nu een PPPoE connectie gemaakt worden door een andere router, de nieuwe.

5) Hang met een kabel de WAN poort van de nieuwe router aan de bbox hangen (een van de twee 'internet poorten'
6) Nu moet je pc aan je nieuwe router hangen (een van de LAN poorten), naar de interface gaan en daar (ergens bij 'WAN' waarschijnlijk, aangeven dat je via PPPoE wilt werken en dan je username en paswoord ingeven van Scarlet/Belgacom/Proximus/...

Echter bij stap 6 als ik de username en paswoord ingeef komt er telkens dat de authenticatie niet lukt omdat username en paswoord verkeerd zijn.

Ik heb als username al de ssid dus bbox2-2... met bijhorend paswoord dat op de bbox staat geprobeerd.
En ook de username die ik terug vind als ik naar 192.168.1 surf (mm837575@SCARLET) en paswoord geprobeerd.

Maar het wil niet lukken. Iemand van jullie een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukske
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13:28
User moet iets zijn van fdxxxxxx@SKYNET
Die x-jes zijn allemaal getallen

Wachtwoord staat normaal gezien in de activatiebrief van Proximus/Belgacom. Dat is die brief waar in het groot op staat "Bewaar dit document". Hopelijk heeft u die dus bewaard.

Ah, sorry, ik las bbox en dus dacht ik dat het Belgacom was...Ik weet niet hoe Scarlet dit heeft geregeld.

[ Voor 18% gewijzigd door luukske op 21-02-2015 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202103

Geen ervaring met Scarlet, maar kan het zoiets simpels zijn als het achtervoegen van @SCARLET achter de gebruikersnaam, zoals beschreven op de Scarlet klantenzone in 'Surfen met je eigen ADSL modem'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@luuk ik zit bij scarlet en niet bij proximus/belgacom

@aardvark ja daar komt het inderdaad op neer enkel heb ik de bbox ingesteld als domme modem. En daarna mijn asus(wan) verbonden met de bbox(lan).

Dan ben ik in mijn configuratiescherm geraakt en daar aangeduid PPPoE en dan kwam ik in venster terecht waar ik username + paswoord moet ingeven. En daar loopt het mis.

Ik heb wel degelijk het document nog van scarlet. Maar heb het paswoord veranderd op mijn.scarlet.be
En telkens ik deze probeer in te voeren krijg ik een bericht met authentication failed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202103

Het is maandag, heb je al telefonisch contact gezocht met de helpdesk?

Behalve dat je je misschien vergist met het invoeren van het nieuwe wachtwoord (heb je goed gelet of de CAPSLOCK-toets niet ingedrukt was en het juist opgeschreven [of gebruik je een wachtwoordmanager]?) kan ik spijtig genoeg niets anders bedenken.

Ik schreef al dat ik onbekend ben met Scarlet, dus wat volgt kan complete onzin zijn, maar herinner me slechtgeschreven toegangssoftware met vergelijkbare euvels.
Wat ik zou proberen is om het wachtwoord op mijn.scarlet.be nog eens te veranderen en dan alleen gebruik te maken van kleine letters en cijfers en een maximumlengte van 8 karakters. En het dan weer testen op de Asus. Werkt het dan wel, dan had je of je wachtwoord verkeerd ingevoerd, of je mag bepaalde tekens niet toepassen. Bij succes je wachtwoord moeilijker & langer maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb net contact opgezocht met de helpdesk.
Heb het paswoord nu nogmaals zorgvuldig gereset en gezien dat het voor alle producten geldt.

Ga het nogmaals op de manier van beginpost proberen.

Heb nog wel andere vraag. Wat is het grote verschil tussen deze manier en de manier die staat beschreven in de how to. 2de router als Acces point instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb zonet nog is gebeld.

Blijkbaar heb je op dezelfde username een verschillend wachtwoord voor email en klantenzone 1 en voor internetverbinding 1. Blijkt dus ook dat je die van internetverbinding niet zelf kunt aanpassen.

Nu snap ik eindelijk waarom het niet wou lukken. Ze gaan mijn wachtwoord in een brief opturen.

Thanks
Pagina: 1