Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor zowel studie als films kijken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?

Ik ben op zoek naar een laptop die ik voor mijn studie kan gebruiken, zowel thuis als op school. Daarnaast kijk ik graag series en films via popcorn, wat betekent dat de laptop wel een beetje snel moet zijn.

Wat is je budget?

Mijn budget zit op 500 euro. Heel iets daarboven mag nog.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?

Ja, naar school.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

Ik heb zelf wat rond gekeken en na gevraagd en kreeg de volgende voorstellen:

Asus R513CL-XX260H
Asus R556LA-XX289H
Toshiba Satellite L50D-B-16M
HP Pavilion 15-P099ND

Ik heb nu ook een Asus welke al heel wat jaren oud is en deze maakt enorm veel lawaai wat heel irritant is |:( Ik ga er van uit dat de laptops van nu niet zozeer dat probleem hebben. Maar ik ben daarom wel wat voorzichtig met de keuze voor een Asus. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen een goede keuze te maken. En mochten jullie betere opties weten, hoor ik deze uiteraard graag.

Alvast bedankt voor het meedenken!

groetjes Tinkerbell

• raymonr
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 31-10 17:20
Wat ik laatst las maar heb geen ervaring met aanschaf van laptops.
Was iemand die een normale voordelige laptop kocht en zelf een ssd schrijf plaatste.
Waardoor je altijd een snelle opstart heb van je systeem & programma's.
Eventueel iets om mee te nemen in je aanschaf. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, iets om over na te denken. Dank je!

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Iets waar je nog wel moet aangeven is welke grote je hem wil. Je oude laptop kun je altijd eens open schroeven en stof er voorzichtig uit halen misschien word hij dan wel wat stiller.

Als je er graag films op kijkt misschien eentje met een ips scherm zoeken betere kijkhoeken en vaak mooiere kleuren. Heb even voor je gekeken je komt dat wel net boven de 600 euro als je voor 15.6 inch weet niet of dat te veel voor je is.

[ Voor 39% gewijzigd door ppatrick op 21-02-2015 21:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou de laptop aansluiten op de tv dan, dus wat dat betreft hoeft het scherm niet heel speciaal te zijn. De laptops uit mijn voorstel zijn 15.3 inch geloof ik en dat vind ik prima. En 600 euro is me toch te duur. €550 is toch wel het maximum.

Bedankt voor de schoonmaaktip :-)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2015 09:43 ]

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-11 15:12
Voor je gevraagde gebruik voldoet de pricewatch: Lenovo B50-30 (MCA25MH) maar weet je zeker dat je er niet meer mee gaat doen?

while (! ( succeed = try ()));

Verwijderd

Topicstarter
Meer mee ga doen? Waar moet ik dan aan denken?

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-11 15:12
Verwijderd schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 16:54:
Wat ga je met je laptop doen?

Ik ben op zoek naar een laptop die ik voor mijn studie kan gebruiken, zowel thuis als op school. Daarnaast kijk ik graag series en films via popcorn, wat betekent dat de laptop wel een beetje snel moet zijn.
Elke laptop van de Mediamarkt is snel genoeg voor het afspelen van Full HD films op een tv. Dus op basis van deze eisen voldoet elke laptop. Als je dan toch moet kiezen, doe je dat op basis van prijs of het mooie kleurtje of die mooie blauwe ogen van de verkoper.

Het is bijvoorbeeld interessant om te weten wat voor studie je gaat doen en welke software je daarvoor gebruikt.

while (! ( succeed = try ()));

Verwijderd

Topicstarter
Haha, ok duidelijk. Mijn opleiding is voornamelijk gericht op de praktijk. Ik zal ontzettend veel verslagen moeten schrijven. Het ms office pakket is dus voldoende. Verder geen bijzondere programma's nodig.

• raymonr
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 31-10 17:20
Dan is denk wat andere adviezeren waar is.
Inpreciepe is dan iedere laptop wel oké voor gebruik.
Het enige wat ik aangaf en dat is wat de andere op het forum hier ook deed is een laptop zoeken waarbij je makkelijk onderdelen kan aanpassen dan koop je een Crucial MX100 ssd en vervang je die voor de trage hdd. Met Windows 8 heb je voor een paar films aan 256GB en office genoeg als je er geen grote games op wilt. Kan zelfs met
Daardoor hoef je tijdens het studeren bijna nooit te wachten met opstarten van Windows & programma's.

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-11 22:55
tinkerbell1983,

Op basis van jou eisen is Asus een degelijke keuze qua merk. Asus staat sinds de laatste jaren erg hoog aangeschreven op prijs-kwaliteit verhouding.
Het feit dat je twee Asus modellen er tussen hebt staan vind ik geen slechte keuze.

Je geeft aan dat je voor je studie geen zware programma's nodig gaat hebben behalve het MS office pakket. Daarnaast wil je graag films kijken via Popcorn(time?) waar de pc snel voor moet zijn.
Je laptop hoeft niet 'snel' te zijn om via popcorn time te kunnen kijken. Dit is meer afhankelijk van je internet verbinding. Het meest ideale is om via een ethernet kabel de laptop aan te sluiten boven wifi, maar dat is een ander verhaal.

Daarom raad ik je deze aan: pricewatch: Asus F555LA-DM766H

Deze laptop is iets duurder dan jouw gekozen Asus modellen, maar het heeft een paar voordelen:

1. De resolutie. Dit model heeft een Full-HD scherm(1920x1080) i.t.t. jouw modellen (1366x768). Hierdoor kan er meer op je scherm weer gegeven worden zonder dat je hoeft te scrollen. Vooral bij MS office is dit erg fijn.

2. Het beeldscherm is mat. Hierdoor zal je nooit jezelf in je beeldscherm zien zitten werken en heb je geen last van irritant licht dat op je scherm valt én je kan wat makkelijker buiten werken.

Alleen al door deze twee opties zal deze laptop een genot zijn om mee te werken.

Het enige ''min punt'' is de HDD (maar dit probleem heb je ook met jouw modellen), is dat het maar een 5400 rpm schijf is. Het is snel genoeg voor huis-tuin-en-keuken-gebruik, maar een SSD erin heeft de voorkeur.
Onlangs kwam deze op de markt: pricewatch: Crucial BX100 250GB
Relatief veel Gigabytes voor een lage prijs.

[ Voor 5% gewijzigd door CuBras op 22-02-2015 13:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wow, goede voor deze adviezen! Ik ga ernaar kijken om de hdd dan te vervangen voor een ssd. Bedankt voor jullie tips! :-D

• Jansen-nl
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:27
Misschien een wat late opmerking maar let ook op de accuduur! Mijn eigen laptop heeft wel eens de nijging om na een paar opeenvolgende hoorcolleges uit te vallen. En als je hem op de fiets of in een schoudertas meeneemt is gewicht ook een belangrijk punt.

“He is no fool who gives what he cannot keep to gain what he cannot lose.” - Jim Elliot

Verwijderd

Topicstarter
Jansen-nl schreef op zondag 22 februari 2015 @ 22:05:
Misschien een wat late opmerking maar let ook op de accuduur! Mijn eigen laptop heeft wel eens de nijging om na een paar opeenvolgende hoorcolleges uit te vallen. En als je hem op de fiets of in een schoudertas meeneemt is gewicht ook een belangrijk punt.
Gelukkig kan ik lekker met het autootje, maar ook een punt om op te letten idd. En een langere accuduur is ook prettig. Thnx!
Pagina: 1