Toon posts:

Advies: Telfort vs KPN vs Vodafone

Pagina: 1
Acties:
  • 7.186 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds UPC stopt met het uitzenden van 13 street en syfy, zijn we van plan om over te stappen.

Hoe is de kwaliteit van internet en tv tussen KPN Telfort en Vodafone en is het gelijkwaardig ten opzichte van UPC? We zijn van plan om glasvezel 100 te nemen.

Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Ik weet niet wat de kwaliteit is, maar qua klantenservice heb ik zelf zeer negatieve ervaringen met Telfort en KPN. Per definitie zou ik dan zelf bij Vodafone uitkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-09 12:53

itsalwaysme

Graast voor DB

Ik ken alleen maar KPN en Telfort glasvezel. Dus daar kan ik wel wat over vertellen. De glasvezel hier is van Reggefiber.
Voordelen van kpn vond ik de aparte klantenservice voor glasvezel klanten. Je krijgt direct mensen aan de lijn met kennis van zaken. De klantenservice van Telfort heeft minder kennis, maar vond ik wel erg vriendelijk en behulpzaam. Beide zijn nog altijd beter dan die van Ziggo en UPC, dus dat is alleen maar een verbetering voor je.
Qua aparatuur zou ik KPN weer niet aanraden. De Experiabox is afschuwlijk als je iets wilt instellen. Tevens zijn de Motorola STB traag. Bij Telfort kan je gewoon je eigen router gebruiken. Je krijgt er een Sitecom bij, maar die is hier niet uit de doos geweest. De Amino STB zijn een verademing qua snelheid, alleen wil je ze met bijvoorbeeld component aansluiten, kan dat niet. Want dat verloopstukje krijg je er niet bij. Maar ik ga er vanuit dat je dat niet wilt. Mijn idee is wel dat het TV beeld beter is bij Telfort. Maar daar kijk ik te weinig tv voor. Wel is momenteel nog de mogelijkheid om extra tv's via coax op de modem aan te sluiten. Ik heb gehoord dat ze daar mee gaan stoppen, maar ik weet niet wanneer dat is.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreetje_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-09 15:01
De ontvangers die KPN tegenwoordig levert zijn heerlijk snel en goed te bedienen. En de laatste maanden positieve ontwikkelingen zoals de Glas zenders deze zenders hebben een hogere bandbreedte vergelijkbaar met de kabel. De Animo STB worden niet meer geleverd bij Telfort sinds januari, je krijgt dezelfde ontvangers als bij KPN. Met Vodafone heb ik geen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:39

vr6-only

Blub Blub

Er zit geen verschil meer tussen Telfort en KPN qua apparatuur. Beide leveren dezelfde pakketten en het enige verschil is de prijs en klantenservice.

Zelf heb ik sinds kort KPN glasvezel en ik kom van Ziggo. Ik heb helemaal niets te klagen over KPN. Overstap was vloeiend, ontvangers zijn bliksemsnel en Internet is stabiel en vooral veel sneller dan Ziggo.

Ik heb de gruwelverhalen over de Experiabox ook gehoord. Zelf heb ik weinig te klagen over dat ding. Toch heb ik een eigen router erachter omdat ik deze al had. Maar wifi is sowieso sterker dan de Technicolor (UPC) en Cisco/Ubee routers van Ziggo.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkerkhof
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-12-2021
Ben zelf reeds 2 jaar naar volle tevredenheid klant bij Vodafone. Iets minder bijzonderheden als KPN (zoals apart wedstrijd fox kopen, begin gemist). Beeldkwaliteit is echter prima, redelijk snelle ontvanger en stabiele situatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-01 12:38
vr6-only schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 19:29:
Er zit geen verschil meer tussen Telfort en KPN qua apparatuur. Beide leveren dezelfde pakketten en het enige verschil is de prijs en klantenservice.

Zelf heb ik sinds kort KPN glasvezel en ik kom van Ziggo. Ik heb helemaal niets te klagen over KPN. Overstap was vloeiend, ontvangers zijn bliksemsnel en Internet is stabiel en vooral veel sneller dan Ziggo.

Ik heb de gruwelverhalen over de Experiabox ook gehoord. Zelf heb ik weinig te klagen over dat ding. Toch heb ik een eigen router erachter omdat ik deze al had. Maar wifi is sowieso sterker dan de Technicolor (UPC) en Cisco/Ubee routers van Ziggo.
Lijkt me sterk dat je geen verschil in beeldkwaliteit ziet tussen Ziggo-KPN of heb je een tv kleiner dan 32inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:39

vr6-only

Blub Blub

In plaats van te blèren kun je zelf ook onderzoek doen. Maar je bent enkel aan het trollen op dit forum. Ik zie geen enkel verschil op mijn 50 inch plasma en 55 inch LCD.

Gehele familie in het oosten zit nu bij KPN glasvezel. Hoor niemand klagen over hun verbinding of televisie. Allen 42 inch toestellen en groter :O .

[ Voor 31% gewijzigd door vr6-only op 22-02-2015 16:39 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degene die dit topic lezen, maar geen FTTH kunnen kiezen en dus DSL kunnen nemen:

Ikzelf heb zelfde situatie, maar reeds keuze gemaakt. (niet alleen i.v.m. zenders die verdwijnen, maar ook de vage storing die al meer dan een week duurt dat PS4 niet inlogt op PSN in Amsterdam ook met modem in bridge).
Vanaf 31maart geen UPC 200/20Mbps meer.
Geen FTTH/glasvezel hier, en schotel ook niet mogelijk door bomen. (schotel met Enigma2 settopbox is mijn aanrader betreft radio en TV).

Wel merk ik dat er een groot verschil is tussen woningen en DSL snelheid. Doe dus eerst de postcode checks bij de DSL providers. Het heeft immers geen zin om een hogere abbo af te sluiten dan de maximale snelheid op je adres.
In mijn geval is mijn voorkeur Xs4all en Vodafone en deze geven aan dat ik maximal 80/8Mbps kan halen op mijn adres. Persoonlijk vind ik dat snelgenoeg, omdat ik gestopt ben met onbeveiligd downloaden van auteursrechtelijk beschermd materiaal (piratebay is monitor voor content industrie). Het beveiligde downloaden wat ik nu doe via darknets haalt de UPC snelheid van 200/20 niet, dus is die 80/8 dsl goedgenoeg voor mij.

Ik vind Xs4all meeste opties en vrijheden bieden, maar je betaald er ook voor. Hun abbo's zijn o.a. in 50 of 100Mbps, dus ga ik daar geen abbo afsluiten als ik maximaal 80Mbps haal op mijn adres. Ook dat ze allemaal veiligheidsmeuk in hun pakket hebben voor Windows malware, dat hoeft van mij niet, want ik heb geen windows in huis.

Ikzelf heb gekozen voor Vodafone thuis 80/8 met tv/radio/bellen. Per 1 april ga ik het gebruiken. Bij afsluiten online bij Vodafone kan je zelf ingangdatum kiezen, dat is wel fijn. Hun TV dienst bied voor mij genoeg HD tv (met hdmi en S/P-dif output(in PCM danwel AC3). Sinds ik van Schotel (de tijd dat je nog illegaal Sky UK kon kijken met Sky Movies HD kanalen) naar UPC ben gegaan door verhuizing kijk ik toch niet meer zoveel live tv.

Concreet smaken verschillen, maar hou goed in de gaten wat je maximaal haalbare snelheid is, het is sonde als je abbo afsluit die ver boven maximaal haalbare snelheid zit.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2015 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

Dreetje_ schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 18:01:
De ontvangers die KPN tegenwoordig levert zijn heerlijk snel en goed te bedienen. En de laatste maanden positieve ontwikkelingen zoals de Glas zenders deze zenders hebben een hogere bandbreedte vergelijkbaar met de kabel. De Animo STB worden niet meer geleverd bij Telfort sinds januari, je krijgt dezelfde ontvangers als bij KPN. Met Vodafone heb ik geen ervaring.
Vorige week (dus februari) nog een Amino A140 STB ontvangen bij een nieuw Telfort Abo. Dus dat is niet waar wat je zegt.

It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
itsalwaysme schreef op maandag 23 februari 2015 @ 12:03:
[...]

Vorige week (dus februari) nog een Amino A140 STB ontvangen bij een nieuw Telfort Abo. Dus dat is niet waar wat je zegt.
Abonnementen die afgesloten zijn na 5 januari vallen onder het nieuwe pakket.Dus gelijk aan KPN. Geen Amino dus.
Dan zal jij je abonnement al voor 5 januari hebben aangevraagd, wellicht tijdens uitrol van glasvezel?

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Nou ik ben sinds afgelopen vrijdag over naar Telfort...
Ben op zich wel tevreden over Telfort tot nu toe...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

Barre73 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 14:03:
[...]

Abonnementen die afgesloten zijn na 5 januari vallen onder het nieuwe pakket.Dus gelijk aan KPN. Geen Amino dus.
Dan zal jij je abonnement al voor 5 januari hebben aangevraagd, wellicht tijdens uitrol van glasvezel?
Mijn ouders hadden al KPN glasvezel. Wegens de kosten waren ze overgegaan naar Telfort. Direct hebben ze een nieuw modem gekregen, maar ik weet niet precies wanneer ze het aangevraagd hebben. Waarschijnlijk rond kerst ja.
Maar het blijft wel een beetje vreemd, aangezien het voor Telfort goedkoper was geweest als ze dezelfde aparatuur hadden gebruikt, want dan had de glasmodem niet vervangen moeten worden. Nu is dat wel gedaan, en dat was waarom het 'lang' geduurd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen glazvezel, maar heb mijn internet & tv bij Vodafone en ben erg tevreden. Tot nu toe nog geen problemen gehad met internet of TV (met uitzondering bij het slechte weer van een tijdje terug). Voorheen had ik het bij UPC en Tele2 en had maandelijks wel problemen met mijn signaal van de TV (UPC was het bijna wekelijks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:56

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Verwijderd schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 16:47:
Sinds UPC stopt met het uitzenden van 13 street en syfy, zijn we van plan om over te stappen.

Hoe is de kwaliteit van internet en tv tussen KPN Telfort en Vodafone en is het gelijkwaardig ten opzichte van UPC? We zijn van plan om glasvezel 100 te nemen.

Mvg,
Hoi en welkom op GoT. Je loopt hier al even rond zie ik, maar gezien dit je eerste post is, zal ik je kort toelichten wat we graag zouden willen zien.

We verwachten namelijk een stukje eigen inzet van de gebruikers. Je kan namelijk door gebruik te maken van Google en de Search op GoT veel informatie vinden. Als je had gezocht naar reviews of ervaringen van Telfort dan had je vast wel wat informatie kunnen vinden.

Let daar even op in het vervolg :)
Dit topic gaat nu dicht, want er lopen genoeg ervaringen topics waar je informatie kan lezen / vragen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.