Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-04 15:33
Ik zoek een?
Een compacte versterker voor KEF LS50 op de PC (Mobo: Asus Z97 Deluxe). Hij moet een (open) kast in, dus het liefst is de versterker niet groter dan 32 cm breed en 32 cm hoog. Tenzij het niet anders kan natuurlijk, dan verzin ik wel wat. Ik gebuik de nu de speakers in combinatie met een TEAC A-H01 waar ik heel veel problemen mee heb. Ik ben van plan om deze te verkopen. Het gaat om een stereo set-up, dus de versterker hoeft niet per se meer dan 2 speakers te ondersteunen. Ondersteuning voor subwoofer is wel nodig. Een mooi design is een leuke bonus, maar zeker niet noodzakelijk.

Wat is je budget?
Maximaal 600 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om:
Gamen en muziek luisteren.

Wat heb je zelf al gevonden?
Niet veel. Ik kom de meest exotische hardware tegen, zoals de Musical Fidelity M3i en Esoteric A02. Maar de meeste versterkers zijn te duur, niet meer te krijgen of niet te koop in Nederland. Ik heb er eerlijk gezegd weinig verstand van en alle cijfers en specs doen mij nogal duizelen. Vandaar dit topic.

Specs van de KEF LS50:
• Frequency range (-6dB): 47Hz - 45kHz
• Frequency response (±3dB) : 79Hz - 28kHz
• Crossover frequency: 2.2kHz
• Amplifier requirements: 25 - 100 W
• Sensitivity (2.83V/1m): 85dB
• Maximum output: 106dB
• Nominal impedance: 8Ω (min. 3.2Ω)

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma7988
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-12-2024
Mijn ervaring is dat de kefs wel wat vermogen lusten als je alleen je pc als bron gaat gebruiken dan mag je er nog wel een dac bij kopen of een versterker met Dac ,Ik heb ze zelf op een nadc326bee gehad en dat klonk goed maar op zijn broer de 356bee klonken ze nog beter en strakker .Die nadc356bee heeft een dac module die zou je op MP kunnen kopen voor onder jou budget.ik denk dat de kef x300a echter een betere set is voor bij de pc en geen versterker nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:23

JvS

Ik heb hem zelf ook

Jahoor, de standaard hype-dac wordt weer aangeraden :P.

Topicstarter: Onkyo maakt nette mini versterkers die je eventueel zou kunnen gebruiken.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Fantasma7988 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 07:40:
Mijn ervaring is dat de kefs wel wat vermogen lusten als je alleen je pc als bron gaat gebruiken dan mag je er nog wel een dac bij kopen of een versterker met Dac ,Ik heb ze zelf op een nadc326bee gehad en dat klonk goed maar op zijn broer de 356bee klonken ze nog beter en strakker .Die nadc356bee heeft een dac module die zou je op MP kunnen kopen voor onder jou budget.ik denk dat de kef x300a echter een betere set is voor bij de pc en geen versterker nodig
Je gaat toch niet iemand die al speakers heeft staan even andere speakers aanraden??

Kleine versterkers:
http://nadelectronics.com...Digital-Network-Amplifier
http://nadelectronics.com...-Hybrid-Digital-Amplifier

of bijvoorbeeld deze van Denon:
http://usa.denon.com/us/p...onents/amplifiershf/pma50

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma7988
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-12-2024
Ja haha natuurlijk wel ,als je die monitors heb staan moet je ze wel goed voeden zowel met de bron als de voeding.
Dat is eigen ervaring.Als je nog iets beter leest zie je ook dat ik een versterker aanraad in meneer zijn budget.
Die pma50/3020 doet de kefs alleen kietelen en de x300a zijn hetzelfde opgebouwd als de ls50's .

@jvs.
Wbt jou dac hype , ga jij eens een flac bestand over je tulp kabel op een stereo versterker luisteren of via een toslink over een dac.
Ik hoor duidelijk verschil.

[ Voor 21% gewijzigd door Fantasma7988 op 25-02-2015 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Geen ruzie heren :P

Bedankt voor de hulp! Van de aangeraden versterkers vind ik de Denon PMA-50 en de NAD D 3020 het meest interessant (qua grootte/prijsklasse). Maar zijn deze dan niet goed genoeg voor deze speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:46

DjVe

Hatsaflats!

Al eens gekeken naar high end desktop versterkertjes? King-Rex t20u +PSU bijvoorbeeld?

Die NAD en Denon zullen ook prima werken overigs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpcCwb
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-05 22:36
Het is inderdaad waar dat de KEF's wel enig vermogen nodig hebben. Of in ieder geval een degelijke versterker! Heb ze zelf net in huis met een mooie Hegel H80, maar die ligt wat boven jouw budget.

Moet er een digitale ingang inzitten? Zo niet, dan zou ik kijken naar een tweedehands Cyrus versterker, die zijn smaller dan de gebruikelijke 43 cm, passen dus goed in je kast, en geven fantastisch geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
DjVe schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 17:43:
Al eens gekeken naar high end desktop versterkertjes? King-Rex t20u +PSU bijvoorbeeld?
Ik kan die nergens vinden helaas.
DjVe schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 17:43:
Die NAD en Denon zullen ook prima werken overigs.
Wat is het nadeel van deze versterkers ten opzichte van een KingRex t20u of een Hegel H80 bijvoorbeeld?
SpcCwb schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 17:44:
dan zou ik kijken naar een tweedehands Cyrus versterker, die zijn smaller dan de gebruikelijke 43 cm, passen dus goed in je kast, en geven fantastisch geluid.
Moet ik dan naar zoiets kijken? http://www.marktplaats.nl...6db858f31&previousPage=lr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Avioto schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 20:04:
[...]

Ik kan die nergens vinden helaas.
Hmmm die lijken wat lastig te vinden inderdaad (ik gebruik hem met veel plezier). Er is veel meer te krijgen in dat segment hoor:

- MUSICAL FIDELITY - V90 AMP
- MONITOR AUDIO AIRSTREAM A100
- NUFORCE ICON 2
- NAD D3020
- NAD D7050
- DENON PMA50

Stuk voor stuk goede versterkers in een lekker kleine behuizing. Volgens mij allemaal uitgerust met klasse D versterking, dus zeer efficiënt (amper warmteontwikkeling). Een aantal modellen heeft ook een interne (USB) DAC aan boord. Op zich erg handig als je nog geen fatsoenlijke geluidkaart hebt (of net als mij) geen extra geluidkaart kwijt kan in de pc :)
Wat is het nadeel van deze versterkers ten opzichte van een KingRex t20u of een Hegel H80 bijvoorbeeld?
De meeste "standaard" versterkers zijn wat groter en zijn klasse A/B opgebouwd. De kast is daardoor wat groter (meer warmteontwikkeling) en moet dus ook wat kunnen ademen. Daarnaast hebben dit soort versterkers meestal alleen een analoge stel ingangen. Als je zelf al een beetje geluidkaart hebt, hoeft dat dus geen nadeel te zijn.
Dat is een eindversterker. Dat werkt op zich wel, maar dat betekend geen volumeknop en dat je alles op je bron (PC) moet regelen.

Ik zou persoonlijk voor een mooie desktop versterker gaan. Die modellen van NAD en Denon zien er goed uit. Wellicht eens proberen bij hifi klubben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Ik denk dat ik gewoon voor de NAD D 3020 ga. Mooi design, goede prijs en heeft lovende reviews.

Ik heb het idee dat als je echt het beste wil, dat je veel meer moet betalen dan mijn budget toestaat. En dat lukt mij nu gewoon niet. Misschien ooit in de toekomst.

Hartelijk dank voor alle hulp! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Lijkt me een goede keus. Budget technisch past het prima bij je speakers :)

• SpcCwb
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-05 22:36
Ook mooie keus en goed voor digitale muziek! Deze speakers kunnen lang mee. Later je versterker nog eens upgraden. De ls50 is namelijk veel beter dan z'n prijs doet vermoeden.

Veel plezier!
Pagina: 1