Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakmans
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-07 18:44
Hallo,

Ik heb een Office 365 Home account. Hiermee heb ik 5 licenties van het office pakket. Nu heb ik deze op twee computer geïnstalleerd maar loop ik tegen een probleem aan.

Op beide computers wordt Outlook 2013 gebruikt om via IMAP mails van een account binnen te halen. Wanneer ik op computer X een mail verwijder, wordt deze niet verwijderd op computer Y. De mail wordt wel netjes van de server verwijderd (verplaatst). Wanneer computer Y Outlook heeft uit staan en deze weer aan zet komen de mails die computer X eerder had verwijderd gewoon weer terug, computer Y had deze immers al binnen gehaald.

Hoe kan ik dit voorkomen? Met Outlook 2010 was dit geen probleem maar nu we Outlook 2013 gebruiken is dit probleem er.

Beide computers draaien Windows 8.1. Ook heb ik alle updates geïnstalleerd.

Groeten,
Sjaakmans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Waarom gebruik je IMAP?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Omdat hij dezelfde mail op meerdere PC's wil binnenhalen denk ik.

Is er geen optie in Outlook (heb het zelf niet) waarmee je voorkomt dat je lokaal mail gaat cachen? Dan zou je probleem opgelost moeten zijn. I.m.o. is het gebruik van IMAP juist bedoeld om mail centraal te houden en niet ook nog eens lokaal op te slaan.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Bastien schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 19:22:
[...]

Omdat hij dezelfde mail op meerdere PC's wil binnenhalen denk ik.
En dat kan met Exchange Active Sync, wat eigenlijk wel de standaard methode is. Vandaar mijn vraag waarom er gekozen wordt voor IMAP. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakmans
IMAP wordt gebruikt omdat het in verhouding goedkoper is. Dat zit bij het hosting pakket in ;-). Overstappen naar Exchange wordt toch wel een duur geintje voor een consument.

@bastien: Ja dat gevoel had ik dus ook. In Outlook kun je wel de tijd aangeven dat de mail lokaal opgeslagen moet worden. Hier is alleen een heel groot nadeel aan. Wanneer de tijd verstreken is worden de mails niet meer weergegeven, terwijl ze dan nog wel op de server staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-07 21:50

Hokkie

Hello

Hier hetzelfde probleem. Ik wil niet de topic kapen, maar mijn probleem is ook i.c.m. een MacBook en iPhone. Ik dacht in eerste instantie dat dit een ongelukkig huwelijk was...

Zodra ik mijn mail verwijder op mijn MacBook, gaan deze ook verwijderd worden op mijn iPhone en iPad. Maar zodra de Dell laptop (windows 8.1 en office 365) aanstaat/meedoet, gebeuren er de raarste dingen. Mail staat ineens op alle devices weer als ongelezen inkomende mail. Waar ik ook de mail op verwijder, de mail blijft terug komen.

Account opnieuw toevoegen (alle devices), opstarten, via webmail mail verwijderen, etc. Niet helpt.

Maar een oplossing heb ik gevonden; Dell staat op mijn boekenkast en komt daar niet meer van af.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakmans
Ja dat kan ook een oplossing zijn. Alleen een beetje zonde van de nieuwe computers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

sjaakmans schreef op maandag 23 februari 2015 @ 08:31:
IMAP wordt gebruikt omdat het in verhouding goedkoper is. Dat zit bij het hosting pakket in ;-). Overstappen naar Exchange wordt toch wel een duur geintje voor een consument.
Ah, ik was eigenlijk automatisch in de veronderstelling dat je mail ook bij Office365 gehost werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakmans
Nee helaas niet, is best kostbaar op dit moment. Beetje jammer van zo'n duur pakket.
Pagina: 1