5.1 speakerset upgrade

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-10 13:08
Huidige situatie:
- marantz sr5003
- jamo a102 hcs 5

Ik zoek een?
Nieuwe 5.1 speakerset.

Wat is je budget?
500

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Vooral gaming en films, verhouding 70/30, en daarnaast op lagere volume muziek. Ik heb al een Marantz SR5003, erg tevreden mee en nooit problemen mee gehad, na 6 jaren still going strong. Momenteel aangesloten op een Jamo A102 HCS 5 speakerset, die in de vorige, kleinere kamer het erg goed deed maar nu enigzins tekortkomt, vooral de satellieten heb ik het gevoel en de sub bij muziek. Over het vermogen van de receiver heb ik niet echt twijfels, het eerste jaar konden ze een paar Mission M74i's prima aansturen, ik mis deze nog steeds _/-\o_

Wat heb je zelf al gevonden?
Ja, ik heb wel wat gevoden na veel gegoogel, maar heb het idee dat er pakweg 5 jaar geleden meer aanbod was? Anyway, wat ik gevonden heb is het volgende:
- Wharfedale DX-1 HCP van €599
- KEF E305 van €799 (prijzig, maar wel goede verhalen over gehoord)
- Mission mcubed, die nieuwe 5.1 set van hun, maar kan hem nergens vinden in NL.

Naast deze opties wil ik ook wel tweedehands overwegen, iets als 5 keer de B&W M-1 of solid monitors en een losse sub. Of twee keer een leuke B&W bookshelf speaker als fronts, maar die mogen dan niet hoger dan 30cm zijn. Ik heb niet echt een voorkeur voor merken, hoewel ik een zwak heb voor wharfedale (mn ouders hebben nog steeds de E90's :9~ ) en mission, maar laatstgenoemde heeft speakers die altijd zo lomp groot zijn :+ met uitzondering van de mcubed.

Welke vragen heb je hier nog over?
Niet echt vragen, maar wel een opmerking over het budget dat ik in eerst instantie zat te denken aan 500, maar krijg de indruk dat er niet echt veel leuks te vinden is voor dat geld... 600 zou ook wel kunnen. Het moet in ieder geval wel een upgrade zijn t.o.v. de vorige speakers, in een kamer van 4.5x3. De sub moet bij voorkeur een strak laag kunnen produceren, en evt. dicht tegen een muur gezet kunnen worden.
Alvast bedankt voor jullie adviezen!

[ Voor 7% gewijzigd door Trishul op 21-02-2015 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-10 20:42
je zou het ook in stappen kunnen doen, eerst 2 goede fronts en daarna langszaam de rest uitbreiden.

Wellicht zijn de Teufel 40 mk2 wat voor je, schijnen een zeer goede prijs prestatie verhouding te hebben.

http://www.teufelaudio.nl/stereo/ultima-40-mk2-p12805.html

eventueel kun je nog even door sparen en direct de 5.1 variant halen. Dan heb je een complete set die goed op elkaar is afgestemd

http://www.teufelaudio.nl...round-5.1-set-p13214.html

Jamo heeft een leuke setjes rond de prijs van 5 a 600 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Teufel heb ik ook nog naar gekeken, die consono 35 ziet er wel interessant uit: http://m.teufelaudio.nl/h...5-mk3-5.1-set-p13800.html

Echter moet ik dit dan wel online bestellen bij een toko in het buitenland, daar ben ik nog niet zo van overtuigd vooral met een actieve subwoofer. Ik vraag me ook af hoe deze zich verhoudt met de wharfedale set.

Wat betreft de fronts zou ik graag terug willen naar zuilen, maar dat gaat niet passen. Iets beters als de melkpakken die ik nu heb moet wel te halen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:57

FeaR

In GoT we trust

Trishul schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 13:46:
De sub moet bij voorkeur een strak laag kunnen produceren, en evt. dicht tegen een muur gezet kunnen worden.
Ik denk dat die eis redelijk lastig wordt als je bij van die kleine speakers wilt blijven. Hoe kleiner de speakers des te kleiner de kast om units in te bouwen die laag weer kunnen geven dan wel ruimte hebben om laag op te bouwen. Hierdoor zie je dat dergelijke speakers pas beginnen vanaf 150 Hz of hoger. Om geen gat te hebben in het complete bereik wordt dit gecompenseerd door de subwoofer. De subwoofer is, zoals de naam al zegt, meer voor de allerlaagste tonen. Door dit compensatiegedrag wordt de subwoofer meer een mid-woofer. Dit leidt er toe dat je de subwoofer op gehoor kan plaatsen (dat gaat vanaf ongeveer 100 Hz) en ook dat deze veel en veel te actief wordt. Je gehele geluidsbeeld wordt onnatuurlijk. Moet wel meteen worden gezegd dat dit bij films en games vet kan klinken door het extra laag, maar het is niet natuurlijk. Nu kan je een subwoofer al lastig plaatsen en als deze ook nog eens meer in het bereik doet wordt dat extra lastig. Dit is redelijk inherent aan het soort speaker en niet per se af te vangen door een budget te verhogen.

Ik zou eerder gaan voor een fatsoenlijke front-set, dus ook center. Bij films komt er behoorlijk wat uit de center waardoor je deze speaker zeker niet moet vergeten. De rears van de Jamo zou je dan kunnen behouden aangezien deze met films vooral voor de effecten zijn en het formaat er minder toe doet. Er zijn zeker wel situaties te bedenken waar je liever alleen maar grote speakers rondom hebt, maar met dit budget wordt dat wat lastig.

Tussen een melkpakje en maximaal 30 centimeter zit behoorlijk wat. Genoeg boekenplankmodellen of speakers met meer body dan een Jamo-melkpakje die onder die 30 cm blijven. Een speaker met 5" woofer gaat zeker een verschil vormen ten opzichte van de Jamo met 3".

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
FeaR schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 19:13:
[...]

Ik denk dat die eis redelijk lastig wordt als je bij van die kleine speakers wilt blijven. Hoe kleiner de speakers des te kleiner de kast om units in te bouwen die laag weer kunnen geven dan wel ruimte hebben om laag op te bouwen. Hierdoor zie je dat dergelijke speakers pas beginnen vanaf 150 Hz of hoger. Om geen gat te hebben in het complete bereik wordt dit gecompenseerd door de subwoofer. De subwoofer is, zoals de naam al zegt, meer voor de allerlaagste tonen. Door dit compensatiegedrag wordt de subwoofer meer een mid-woofer. Dit leidt er toe dat je de subwoofer op gehoor kan plaatsen (dat gaat vanaf ongeveer 100 Hz) en ook dat deze veel en veel te actief wordt. Je gehele geluidsbeeld wordt onnatuurlijk. Moet wel meteen worden gezegd dat dit bij films en games vet kan klinken door het extra laag, maar het is niet natuurlijk. Nu kan je een subwoofer al lastig plaatsen en als deze ook nog eens meer in het bereik doet wordt dat extra lastig. Dit is redelijk inherent aan het soort speaker en niet per se af te vangen door een budget te verhogen.

Ik zou eerder gaan voor een fatsoenlijke front-set, dus ook center. Bij films komt er behoorlijk wat uit de center waardoor je deze speaker zeker niet moet vergeten. De rears van de Jamo zou je dan kunnen behouden aangezien deze met films vooral voor de effecten zijn en het formaat er minder toe doet. Er zijn zeker wel situaties te bedenken waar je liever alleen maar grote speakers rondom hebt, maar met dit budget wordt dat wat lastig.

Tussen een melkpakje en maximaal 30 centimeter zit behoorlijk wat. Genoeg boekenplankmodellen of speakers met meer body dan een Jamo-melkpakje die onder die 30 cm blijven. Een speaker met 5" woofer gaat zeker een verschil vormen ten opzichte van de Jamo met 3".
Een leuke set als fronts lijkt me ook een goed idee. Had vroeger de M74i zuilen van mission, die ik eigenlijk wel mis, vooral met muziek. Helaas had ik daar echt geen ruimte meer voor waardoor ik die bakbeesten heb moeten verkopen. Wat ik dus ook in overweging wil meenemen, zijn de volgende oplossingen:
- B&W CM1 tweedehands
- Wharfedale diamond 10.0 of 10.1
- B&W 686 S2 (nieuw?) of tweedehands
- Mission M71i tweedehands

Verder zag ik dat mission en wharfedale nog steeds interessantie speakers maken in de pricerange ~€200 p/st en bookshelf.

De reden dat ik in eerste instantie vooral zat te kijken naar 5.1 sets is omdat ik dacht dat twee bookshelfs mixen met de huidige jamo's niet echt bevorderlijk zou zijn voor de integratie.

Ik zag verder op marktplaats B&W solid monitors 150w, 4 stuks staan. De specs daarvan spreken mij ook wel aan...

Edit:

Kwam ook de volgende speakers tegen, nieuw:
- bowers & wilkins 686 2x139= €278 (niet de nieuwe S2 dus, maar wel nieuw)
- kef C3; 2x99= €198
- dali zensor 1; 2x149= €298
- wharfedale diamond 220; 2x149= €298
- wharfedale diamond 210; 2x119= €238

Bovenstaande speakers krijgen allemaal goede reviews, hoewel de kef de minste lijkt te zijn. Die B&W vind ik wel een mooie prijs hebben. Dali ken ik persoonlijk niet, nog nooit gehoord maar wel van gehoord :P
Die diamond 220 straalt wel betrouwbaarheid uit, ook de reviews.

[ Voor 8% gewijzigd door Trishul op 22-02-2015 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Ben aan het twijfelen tussen de B&W 686 en de Wharfedale Diamond 220;
-De B&W's: 55-22k Hz -3db
-De Diamond 220's 56-20 Hz -3db

Ze komen wel hoog (ong. 2,4m hoog, tegen plafond) en dicht tegen de muur te staan, ik vraag me dan af welke er beter zal presteren... Iemand? Ik ben geen superkritische luisteraar, moet gewoon goed klinken :P Prijs tussen deze verschilt niet zo; beide pakweg €300. Idee is hierbij dan wat FeaR voorstelde; eerst upgraden naar twee bookshelfs en dikkere center, later na evaluatie evt. de sub en de rears.

[ Voor 22% gewijzigd door Trishul op 23-02-2015 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-10 16:24

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Trishul schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 18:46:
Teufel heb ik ook nog naar gekeken, die consono 35 ziet er wel interessant uit: http://m.teufelaudio.nl/h...5-mk3-5.1-set-p13800.html

Echter moet ik dit dan wel online bestellen bij een toko in het buitenland, daar ben ik nog niet zo van overtuigd vooral met een actieve subwoofer. Ik vraag me ook af hoe deze zich verhoudt met de wharfedale set.

Wat betreft de fronts zou ik graag terug willen naar zuilen, maar dat gaat niet passen. Iets beters als de melkpakken die ik nu heb moet wel te halen zijn.
Teufel heeft gewoon een NL webshop. Geen buitenlands verhaal dus. Natuurlijk is het een Duits bedrijf, maar dat is Zalando, om even een dwarsstraat te noemen, ook.

Aangezien je toch over een beperkt budget praat dan is het misschien eens interessant om naar Dali luidsprekers te gaan kijken?
Die leveren echt goede luidsprekers voor een interessante prijs.

[ Voor 10% gewijzigd door Hann1BaL op 23-02-2015 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Hann1BaL schreef op maandag 23 februari 2015 @ 12:35:
[...]

Teufel heeft gewoon een NL webshop. Geen buitenlands verhaal dus. Natuurlijk is het een Duits bedrijf, maar dat is Zalando, om even een dwarsstraat te noemen, ook.

Aangezien je toch over een beperkt budget praat dan is het misschien eens interessant om naar Dali luidsprekers te gaan kijken?
Die leveren echt goede luidsprekers voor een interessante prijs.
Ja de speakerset waar ik op doelde bevat dus ook een actieve sub, en daar kan wel wat mee mis gaan natuurlijk. Zo'n ding opsturen naar Duitsland is een ander verhaal, plus ongemak in dat geval. Ik heb liever dat ik m'n speakers gewoon hier in NL kan bestellen of gewoon zelf ophaal. Zit er bv. aan te denken om vrijdagavond even naar Correct in Rotterdam te rijden.

Zoals ik in een eerdere reactie al aangaf heb ik ook naar Dali gekeken, meer specifiek de Zensor 1. Echter kost die B&W 686 hetzelfde, maar krijg ik de indruk dat die net wat beter is dan de Dali. Kan het uiteraard ook mis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Trishul schreef op maandag 23 februari 2015 @ 13:44:
[...]

Ja de speakerset waar ik op doelde bevat dus ook een actieve sub, en daar kan wel wat mee mis gaan natuurlijk. Zo'n ding opsturen naar Duitsland is een ander verhaal, plus ongemak in dat geval. Ik heb liever dat ik m'n speakers gewoon hier in NL kan bestellen of gewoon zelf ophaal. Zit er bv. aan te denken om vrijdagavond even naar Correct in Rotterdam te rijden.

Zoals ik in een eerdere reactie al aangaf heb ik ook naar Dali gekeken, meer specifiek de Zensor 1. Echter kost die B&W 686 hetzelfde, maar krijg ik de indruk dat die net wat beter is dan de Dali. Kan het uiteraard ook mis hebben.
Dat Duitslandverhaal klopt dus niet. Je bestelt bij NL webshop. Dat je ze liever op wilt halen is wel wat anders en kan ik mij ook wel voorstellen.

De Dali's zijn vaak wel wat goedkoper te halen volgens mij? Ik heb ze veel in de aanbieding gezien. Zelf heb ik de Zensor 1's als surround speakers, gecombineerd met Zensor 7 zuilen.

"Beter.." Het enige wat je kunt doen is de speakers beluisteren met muziek die jij leuk vindt. Qua geluid is er vaak een persoonlijke voorkeur. Ik zou naar een winkel gaan die verschillende opties heeft en beluister eens wat je zelf mooi vindt klinken. Wat een ander vindt, is namelijk niet erg relevant.

Bij al het luidsprekeradvies komt hetzelfde naar voren: Luister wat je zelf mooi vindt. Het is toch een beetje prijzige hobby, zeker ook als het om een "beperkt" gaat en wil je dus geen keuze maken op basis van wat internetadvies en reviews. Het moet voor jou mooi klinken.

Grote andere voordeel van winkel binnenstappen is dat er vaak nog wat te doen valt aan de prijs. Nu zal er op de prijs van 2 boekenplankspeakers niet al te veel te doen zijn, maar je kunt best wat leuks doen vaak.

[ Voor 6% gewijzigd door Hann1BaL op 23-02-2015 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Hann1BaL schreef op maandag 23 februari 2015 @ 13:54:
[...]

Dat Duitslandverhaal klopt dus niet. Je bestelt bij NL webshop. Dat je ze liever op wilt halen is wel wat anders en kan ik mij ook wel voorstellen.

De Dali's zijn vaak wel wat goedkoper te halen volgens mij? Ik heb ze veel in de aanbieding gezien. Zelf heb ik de Zensor 1's als surround speakers, gecombineerd met Zensor 7 zuilen.

"Beter.." Het enige wat je kunt doen is de speakers beluisteren met muziek die jij leuk vindt. Qua geluid is er vaak een persoonlijke voorkeur. Ik zou naar een winkel gaan die verschillende opties heeft en beluister eens wat je zelf mooi vindt klinken. Wat een ander vindt, is namelijk niet erg relevant.

Bij al het luidsprekeradvies komt hetzelfde naar voren: Luister wat je zelf mooi vindt. Het is toch een beetje prijzige hobby, zeker ook als het om een "beperkt" gaat en wil je dus geen keuze maken op basis van wat internetadvies en reviews. Het moet voor jou mooi klinken.
Heb je zeker gelijk in, maar bij het luisteren in de winkel is de opstelling totaal anders vergeleken met mijn opstelling. Ik ga ze dus op 2.4m hoogte plaatsen, tegen het plafond aan (maar ze raken het plafond niet), dicht tegen de muur aan. Met betrekking tot het Wharfedale vs B&W verhaal dacht ik dus: wat zal er beter werken? Een speaker met baspoort achter of baspoort onder/bodem? De Wharfedale Diamond 220's hebben namelijk een behoorlijk ongebruikelijke baspoort, maar volgens vrijwel alle reviews zijn het koningen in hun prijsklasse. Maar ja, de B&W's ook.

Kans is ook groot dat de speakers in de winkel aangestuurd worden door een versterker die veel beter is dan wat ik heb; ik heb maar een Marantz SR5003. Heb ooit eens bookshelfs van Dynaudio (geloof iets van €1100 p/st) gehoord op een Leema stereoamp van €4000, dat klonk echt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Oei het wordt nu nog lastiger, ben nu de Dali Zensor 1 tegengekomen voor €98 nieuw per stuk. Nu zit ik te dubben over:
-Wharfedale Diamond 220, €298
-Dali Zensor 1, €196
-B&W 686 S1, €318
Van bovenstaande modellen zou de Wharfedale het makkelijkst te plaatsen moeten zijn omdat die geen basspoort aan de achterzijde heeft, wat de Dali en B&W wel hebben. Ik blijf me dan ook af vragen wat het beste zal presteren in mijn situatie; ze komen op 2.4 meter hoogte te staan, op ongeveer 10cm van de muur, op kasten (die erg stevig en massief zijn, geen ikea spul maar maatwerk van multiplex). Ik begrijp dat dit niet ideaal is, maar ik moet het hiermee doen. Kan iemand me hiermee helpen? Denk niet dat ik voor een nieuwe 5.1 set ga met melkpakjes, wil wat meer respons in de range 50hz~150hz, op de fronts. Hoeft niet meteen agressieve bass te zijn voor de fronts. Als sub hou ik voorlopig nog even m'n Jamo sub200 aan, de rears ook, die Jamo A102 satellites (max 20cm).

Toevallig zie ik nu net dat ik voor de combo Dali Zensor 1 (2x) en Zensor Vokal als center voor pakweg €480 al klaar zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Ik denk dat je prima weg komt met Zensor 1's op 10cm afstand van de wand. Ik denk dat je het probleem niet moet overschatten. Die van mij hangen ook 10 cm van de wand en ik ervaar geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Hann1BaL schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 11:52:
Ik denk dat je prima weg komt met Zensor 1's op 10cm afstand van de wand. Ik denk dat je het probleem niet moet overschatten. Die van mij hangen ook 10 cm van de wand en ik ervaar geen enkel probleem.
Bedankt voor je reactie! Heb jij je Zensor 1's ook zeer hoog (bij mij 2.4m) staan? Zo ja, kun je aangeven hoe deze dan presteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Trishul schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 13:29:
[...]

Bedankt voor je reactie! Heb jij je Zensor 1's ook zeer hoog (bij mij 2.4m) staan? Zo ja, kun je aangeven hoe deze dan presteren?
Dat heb ik niet, maar ik vraag me ook af hoe relevant dat is. Het zal nooit ideaal zijn, welke luidspreker je ook neemt. Kun je ze wel richten? Als in: naar beneden? Of blijven ze recht staan?

[ Voor 3% gewijzigd door Hann1BaL op 25-02-2015 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Hann1BaL schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 13:40:
[...]

Dat heb ik niet, maar ik vraag me ook af hoe relevant dat is. Het zal nooit ideaal zijn, welke luidspreker je ook neemt. Kun je ze wel richten? Als in: naar beneden? Of blijven ze recht staan?
Dat is een goeie, boven de Zensor 1's zou ik nog 6cm ruimte hebben, dus ik kan ze dan wel wat naar beneden richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

De Zensor heeft een bevestiging aan de achterkant die je kunt gebruiken. Zeker de hogere tonen komen het beste uit de verf als ze in een directe lijn naar de oren worden gestuurd. Het liefst heb je dus luidsprekers gericht op de luisteraar. De situatie staat dat bij jou niet toe, dus moet je daar omheen werken. Dat geldt echter voor alle luidsprekers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Heb ik weer hoor, de Zensor 1's zijn weer gewoon €149 p/st. Voor €98 p/st vond ik ze een no-brainer, maar nu zijn ze even duur als de wharfedales's. Jammer, wilde ze net bestellen. Rabo scanner had ik al bij de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
Moet het persé klein?

Voor jou budget en jou receiver zou ik opzoek gaan naar een 2e hands Wharfedale setje. Gouden combinatie met Marantz als je het mij vraagt, maar dat is persoonlijk.

Wharfedale diamond 8 of 9 misschien zelfs/al dan niet met twee vloerstaanders als fronts moet te doen zijn voor €500,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
SmauG schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 16:00:
Moet het persé klein?

Voor jou budget en jou receiver zou ik opzoek gaan naar een 2e hands Wharfedale setje. Gouden combinatie met Marantz als je het mij vraagt, maar dat is persoonlijk.

Wharfedale diamond 8 of 9 misschien zelfs/al dan niet met twee vloerstaanders als fronts moet te doen zijn voor €500,-
Ik ben behoorlijk geinteresseerd in de Wharfedale Diamond 220's, hoewel ze lastig te krijgen zijn hier in NL. Volgens vele reviews topdingen, en de baspoort is ook best interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
Staar je niet blind op specs, reviews en de goedbedoelde adviezen. Als het voor 500euro ook een stereoset mag zijn, loop dan gewoon eens een dealer binnen waar ze wat verschillende modellen hebben staan.
in geval van wharfedale, even bij de importeur informeren waar ze te beluisteren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Kon me niet meer inhouden, dus heb net de Diamond 220's besteld. Ze zouden vrijdag moeten arriveren, dus ben benieuwd. Hierna de zoektocht naar de centerspeaker, en daarna de subwoofer, vind die Velodyne's wel erg :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Trishul schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 21:16:
Kon me niet meer inhouden, dus heb net de Diamond 220's besteld. Ze zouden vrijdag moeten arriveren, dus ben benieuwd. Hierna de zoektocht naar de centerspeaker, en daarna de subwoofer, vind die Velodyne's wel erg :9~
Haha, Veel plezier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Ze staan nu al een tijdje te spelen, Spotify via m'n Pi Musicbox+Creative Dac'je op m'n Marantz SR5003..... Missie geslaagd, een ware, duidelijke verbetering. Muziek klinkt nu zoveel meer ritmischer, lekkerder. Draait momenteel Reggae, klinkt heerlijk. De sub hoeft nu ook veel minder te doen; kan de cut-off freq nu makkelijk zetten op ongeveer de helft (weet niet precies hoeveel Hz, maar het klinkt in ieder geval lekker). Ze klinken ook niet boomerig, ook al staan ze op kasten dicht tegen de muur en plafond. De vrij unieke baspoort gericht naar beneden met airgap rondom blijkt dus te werken _/-\o_ Ik ga vanavond de deur niet uit! €300 well-spent. Ik heb ze btw gekocht bij AVtrader, in Walnut kleur.

De vrijwel unanieme positieve recensies waren dus niet zomaar...

Nu nog de center, ben hierbij wel gecharmeerd van die Dali Zensor Vokal. Evt. ook nog kijken naar de Diamond 220C van Wharfedale, maar de Dali heeft dan weer een baspoort aan voorzijde. Misschien ook een betere DAC, iets als die cambridge audio DAC's, hoewel het nu eigenlijk al erg goed klinkt.

[ Voor 5% gewijzigd door Trishul op 27-02-2015 21:18 ]

Pagina: 1