GTX 960 compatible met Sabertooth P67?

Pagina: 1
Acties:

• maffe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-01 17:41
Iets andere vraag:
Wij hebben hier ook de Sabertooth P67 van Asus en kochten zojuist een Gigabyte GTX 960 kaart maar dat past fysiek wel, maar doet het stiekum toch niet wegens compatibiliteits problemen met pci 2.0 en 3.0
De moederbord heeft pci 2.0 en de videokaart is pci 3.0
Er brand alleen een rood ledje op de Sabertooth bij VGA_LED en beeld blijft zwart op hdmi of dvi.

De kaart doet het in de Sabertooth Z87 wel prima, die is wel pci 3.0

Heeft iemand ervaring met videokaarten pci 3.0 die NIET werken op pci 2.0 moederbord.
Volgens iedereen is het backwards compatibel, maar helaas.

De bios hebben we reeds gereset en zit ook laatste firmware in.
Iemand nog tips?

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09-2025

millman

6708Mhz @ -185c

Vreemd verhaal, PCI-e is backwards compatible. Heb het een keer gehad dat ik voor een AMD kaart mijn Bios moest flashen, toen werd de kaart wel gevonden. Ik lees dat je al een Bios update hebt gedaan? Heb je in alle sloten getest van het moederbord? Misschien stof in het slot?

Uhmmm, Je kickt dus een topic van vorig jaar omhoog dat niet eens je eigen topic is en niets te maken heeft met dit topic? Beetje vreemd hoor.. :P

[ Voor 20% gewijzigd door millman op 20-02-2015 00:17 ]

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• maffe
Ik probeerde een topic te vinden die er wat op lijkt... (was te lui om een nieuwe te starten).
We hebben alles geprobeerd, sloten zijn niet stoffig. In 2 sloten geprobeerd. Echt gek, het werkt gewoon niet. Zullen uit moeten zien naar ander moederbord.
Dit is dan een Gigabyte kaart, zou misschien een GTX 960 van Asus wel werken?
Misschien doet een Asus pci 3.0 kaartje het wel op eigen merk bord.

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:45

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Alle pci-e stroomstekkers wel aangesloten op de videokaart? In bios staat niet de onboard video geforceerd?

Pci-e is zoals gezegd backwards compatible, en merkspecifieke uitsluitingen vindt je alleen bij Apple en oude Dells (vooral incompatible geheugen), dus het zal toch een configuratiefout ofzo zijn.

• maffe
Beste Willem,
Uiteraard hebben we alles keurig aangesloten (zit al 20 jaar in het vak en spullen te swappen) pff hhii
Geloof me het werkt echt niet.
En nee onboard video staat niet geforceerd, dat heeft de Sabertooth P67 niet. Ook uitgesloten.

• W1LL3M

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Je eenvoudige conlusie dat je meteen een nieuw moederbord of wellicht een matching Asus kaart nodig had deed me niet vermoeden dat je er veel ervaring mee hebt, vandaar mijn simpele suggesties. Je setup zou namelijk gewoon moeten werken tenzij er iets niet goed aangesloten of defect is of als er een configuratieprobleem is.

Dan zou ik de videokaart in een ander systeem proberen en een vergelijkbare videokaart in dit systeem testen, waarbij je zeker weet dat de test-onderdelen wel (samen) werken.

Succes!

• maffe
Willem,

De GTX960 kaart doet het prima in bijv een Sabertooth Z87.
Het volgende ergens gelezen:
"De voltage die het PCI slot levert is 0,993 volt
De kaart heeft 1,206 volt nodig."

En de leverancier zei vandaag letterlijk:
"Het moederbord ondersteund deze grafische kaart simpelweg niet.
Dit horen wij vaker met de nieuwste reeks Nvidia kaarten"

Ik ben er wel klaar mee... Wordt dus ander boardje nemen :( Alleen is het vervelend om nu nog een goede socket 1155 te vinden. Dus dan ook maar alles vervangen.

• W1LL3M

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Vreemde reactie van de leverancier dan, of het bordje voldoet simpelweg niet aan de standaarden. Heb je het al aan Asus zelf voorgelegd? Leverancier staat tegenwoordig te vaak synoniem met dozenschuiver...

PCI-e levert alleen 12V en 3,3V voor zover ik weet, over 0,9 en 1,2V kan ik niets vinden. Zie ook Wikipedia: PCI Express en Wikipedia: PCI Express

Bedoel je niet 9V en 12V (ipv 0,9/1,2V)? Dat zou kunnen betekenen dat je 12V lijn enorm inzakt en je voeding het gewoon niet trekt. Wat voor voeding heb je eigenlijk (merk+type)?

[ Voor 6% gewijzigd door W1LL3M op 21-02-2015 12:00 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:28

br00ky

Moderator Harde Waren
maffe schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 14:09:
Ik probeerde een topic te vinden die er wat op lijkt... (was te lui om een nieuwe te starten).
Juist... andere kaart, ander moederbord, oud topic en hijacken is verboden. Zo maar 4 redenen om dat dus niet te doen :P. Afijn, hier is je eigenste eigen topic.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
maffe schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 22:05:
Wat een ongelooflijke onzin, wie dit verzint weet echt weinig van PC's.
Weet je wel zeker dan je de laatste firmware hebt? Mocht dat zo zijn dan kan het zijn dat die nog steeds te oud is voor moderne videokaarten met UEFI boot, maar dan zul je even contact op moeten nemen met Asus, misschien hebben ze nog wel een nieuwer bios beschikbaar.

Overigens zie op internet wel andere mensen met een Maxwell videokaart samen met een Sabertooth P67 moederbord, dus krijg het idee dat je firmware gewoon te oud is of dat je een ander probleem hebt.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:27

Thomg

Aww yiss

maffe schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 22:05:
De GTX960 kaart doet het prima in bijv een Sabertooth Z87.

Wat the fuck?
Nee sirieus, wat the fuck?

Dit is dus de reden waarom het voor velen nog wazig is, mensen die het lijken te "weten" kramen dus gewoon volslagen lariekoek uit.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-01 19:00

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Dat is gewoon praat van een verkoper, die wat idle en load verbruik van je vga-core roept, om je zo vervolgens te overreden om een nieuw onderdeel, in dit geval moederboard, aan te laten schaffen.. Nothing new.
Waarschijnlijk heeft ie net daarvoor wat lopen testen voor een rma, en stonden die voltages em nog even bij ;)

Gezien er in het wild online dergelijke configs rondlopen, moet dat hier ook werken, en zoals gesteld hierboven Asus benaderen, sowieso heeft de Sabertooth 5 jaar garantie, en met wat bijdehandse praat over dat het in je Z87 Sábertooth juist wel werkt, dan vinden ze je een groupie en matsen ze je mss wel.

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• maffe
De voltages had ik van iemand gelezen in het Asus forum:
http://vip.asus.com/forum/view.aspx?id=20150205071830942
En daar schreef ik zelf nog een antwoord bij.

De P67 kocht ik in 2011. De laatste bios via Asus is die van Augustus 2012 en die zit erin.
Vroeger had je een ftp van asus waar ook beta biosjes te vinden waren, maar die bestaat niet meer?
Voor de rest doet het board het prima, alleen zwart scherm op beeldscherm en ledje VGA_LED brand.
Een oudere videokaart doet het ook goed in dit systeem.

Voeding is een Corsair van 600W. Die moet het makkelijk aan kunnen.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-01 19:00

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Zoals ik hierboven al aangaf, klop aan bij ASUS zelf aan, met je support tot 2016...

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Eagle Eye Eric
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
http://www.tomshardware.co.uk/answers/id-2627247/gtx-960-gigabyte-work-asus-p8p67.html

Clear CMOS (BIOS) schijnt het toverwoord te zijn. Ik ga het dit weekend proberen, heb net deze videokaart gekocht.
Pagina: 1