SSD partitie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jepp01
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-02-2023
Hallo,

Ik ben momenteel mijn pc aan het installeren. Natuurlijk begin ik met Windows 8.1. Ik ga deze installeren op mijn SSD.
Op mijn SSD zal ik voornamelijk mijn windows, office, en dergelijke houden. Maar ook veel plaats voor mijn steam games.
Zou ik nu best een partitie maken op mijn SSD voor Office en 1 voor de rest? Zodat als ik later upgrade naar bv Windows 10 dat ik dan gwn die 1ste partietie clear en er windows 10 op zet?

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit is imho wat jij zelf het fijnste vind. Ik ben zelf nooit zo kapot vn meerdere partities op een enkele disk, gewoon 1 groot volume vind ik zelf het prettigst, en op een SSD heb je nooit het probleem dat je een snel deel en een langzaam deel hebt zoals bij HDDs veel meer het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jepp01
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-02-2023
En is het mogelijk om later windows 10 te installeren zonder de rest van de SSD te moeten wissen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als het goed is kun je gewoon een upgrade doen vanuit een oudere Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-07 17:52

DarkSide

theres no place like ::1

Idd je kan gewoon upgraden met behoudt van data.
Toch kan het fijn zijn dat er een partitie is waar alleen windows op staat.
Dan kan je altijd een clean install doen zonder dat je je data als fotos' etc kwijt raakt.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

En van data als foto's moet je sowieso een backup hebben als je die data ook maar een beetje belangrijk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

offtopic:
en ondertussen staat dit hier verkeerd in CSA. Het past ergens tussen WOS en Opslagmedia. Eerst maar langs WOS en als het teveel over SSD gaat dan zetten zij het topic wel een straatje verder.

CSA-->WOS

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-07 17:52

DarkSide

theres no place like ::1

TERW_DAN schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 12:20:
En van data als foto's moet je sowieso een backup hebben als je die data ook maar een beetje belangrijk vindt.
dat sowieso

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Pagina: 1