cd speler vervangen bij NAD C352

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 376510

Topicstarter
Hallo,

na mijn scheiding heb ik de stereo gekregen (nu ca 10 jaar oud) bestaande uit: NAD C352 amplifier
NAD C422 tuner en een NAD T514 dvd/cd/mp3 speler.
De CD speler heeft nu kuren met de laser /spiegel, al geprobeerd te reinigen heeft 1 cd geholpen, en doet het bijna niet meer.
Ik heb gehoord dat het met deze ouderdom tijd is om cd speler te vervangen.
Nu is mijn vraag wat voor speler raden jullie me aan om te vervangen. Ik denk niet dat ik mij een NAD kan veroorloven :-/
De speler moet wel in mijn kast passen dus moet zelfde formaat hebben (5 cm hoog) en het liefst zelfde mat zilveren uiterlijk (maar niet onoverkomelijk)
Ik hoop dat ik wat tips kan krijgen.

Mvg, Mirjam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Punt 1: een cd speler moet veel meer dan 10 jaar aankunnen. Weet niet wie je dat verteld heeft, maar die zal ongetwijfeld hebben willen verkopen ;)

Hoe heb je dat ding schoongemaakt, en waarmee? Speelt ie DVD's nog wel af?

Losse DVD spelers zijn niet echt meer te krijgen, goede cd spelers wel, en blueray spelers ook. Hoeft niet de wereld te kosten.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
watten staafje met alcohol (je kan heel moeilijk bij de spiegel komen) hierna deed ie het bijna 1 cd lang. Ik gebruik hem eigenlijk nooit als dvd speler dus of die die afspeelt weet ik niet is ook niet belangrijk ik gebruik hem alleen maar als cd speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

In principe zou alleen het voorzichtig schoonmaken van de lens voldoende moeten zijn. Spiegel kan zelfs averechts effect hebben. Heb je het apparaat opengeschroefd? Bij de meeste spelers kun je er dan zonder problemen bij.

En anders wellicht een bedrijf zoeken die het voor je kan fixen. Die nad is 5 tientjes investering misschien nog wel waard. En anders een nieuwe overwegen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sorry met spiegel bedoelde ik lens. Bij de NAD kom je daar dus niet makkelijk bij. Maar het schoonmaken heeft dus maar tijdelijk (ca 1 cd lang) geholpen.
Het alleen al na laten kijken van de NAD kost 80 euro :/ Maar goed, dank voor het antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

80 euro alleen al voor het nakijken? Die zijn gek. Ik weet niet waar je woont en bij wie je dat hebt gevraagd, maar dit klinkt als een Expert vestiging die de boel moet opsturen. Die moet je dus niet hebben ;)
Geef anders even aan welke omgeving je zoekt, is vast wel een bedrijf te vinden die goedkoper kan fixen.
Weet overigens dat je een goede speler in handen hebt, kan zomaar 700 euro gekost hebben.

Dat gezegd hebbend: als het voor af en toe een cdtje draaien is, zou je ook voor 7 tientjes een simpele bluray speler kunnen overwegen. Kun je nog films kijken ook en kan die videorecorder ook de deur uit :)
Of heb je al een losse Dvd of bluray speler staan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:40

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ter info voor mirj, mijn NAD 512 cd-speler uit +/- 1995 doet het nog perfect. Ik heb hem tweedehands gekocht en na een paar jaar een elastiekje van de aandrijving moeten vervangen (gratis opgestuurd gekregen van NAD :D).

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb een losse dvd speler ........... ik woon in Amersfoort, als iemand iemand kent die voor niet te veel mijn speler wil nakijken en repareren ............ graag :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Je kunt in de tussentijd die dvd speler ook op je versterker aansluiten, dan kun je iig weer gewoon cd's draaien :)

Ik kwam bij wat googlen trouwens deze tegen: http://diensten-vakmensen...-video-audio-service.html
Geen idee wat het zal kosten, maar je zou hem iig even kunnen bellen :)

[ Voor 54% gewijzigd door The Eagle op 21-02-2015 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank _/-\o_ Ik zal eens kijken , ik had er al wel een paar gebeld. Verder wist ik niet dat je in een dvd speler cd's kan draaien :)

[ Voor 88% gewijzigd door Anoniem: 376510 op 21-02-2015 18:51 ]

Pagina: 1