DisplayPort 1.2-kabel gezocht!

Pagina: 1
Acties:

• Pwuts
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-02 14:27

Pwuts

pwutst met vanalles en nog wat

Topicstarter
Hallo daar :w

Ik heb een monitor die een DP-kabel vereist om de volle resolutie te benutten. Ik had al wat gezocht maar bij 99% van de kabels staat niet welke versie DislayPort het is, en ik weet dus niet of dat wel veilige keuzes zijn. :S Dit is de selectie waar ik er 1 uit wil kiezen: http://tweakers.net/categ...u6cu8lgq6pIijs_s0y1FCxiPw

Ik zoek een?
DisplayPort-kabel (DP Male to DP Male) met 1.2(a)-specificatie.

Wat is je budget?
Liefst zo goedkoop mogelijk, maar de kwaliteit moet er niet onder lijden. ;)

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik zag er toevallig eentje van Club3D waar wél bij stond dat 'ie 1.2-spec had, maar als er andere (goedkopere) touwtjes met de zelfde specs zijn dan vind ik 't ook best. :)

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik ga er een 2560x1440 monitor mee aansturen. :9

¯\_(ツ)_/¯

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:37

br00ky

Moderator Harde Waren
Kan vast goedkoper, maar dit was letterlijk 5 seconden googlen, http://www.allekabels.nl/...-kabel-professioneel.html.

• Pwuts

Pwuts

Topicstarter
Die is te kort, en de 2m-versie is alweer €20. En dan heeft 'ie nog geen latches ook. (klik-vast dinges.) :-(

¯\_(ツ)_/¯

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-02 22:54

TommieW

Numa numa.

Er is geen verschil tussen een DP 1 of DP 1.2 kabel.
Despite what you may read, there is no such thing as a DisplayPort 1.1 cable and DisplayPort 1.2 cable. A standard DisplayPort cable, including the so-call DisplayPort 1.1 cables, will work for any DisplayPort configuration including the new capabilities enabled by DisplayPort 1.2, including 4K and multi-stream capabilities. All standard DisplayPort cables support RBR, HBR (High Bit Rate), and HBR2 (High Bit Rate 2), which can support 4K at 60Hz, or up to four 1080p displays using multi-stream.
Bron.

[ Voor 5% gewijzigd door TommieW op 21-02-2015 15:53 ]

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-02 07:12
MasterPrutser schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 15:46:
Die is te kort, en de 2m-versie is alweer €20. En dan heeft 'ie nog geen latches ook. (klik-vast dinges.) :-(
Als je dat plaatje bekijkt zie je op het rechtse uiteinde twee kleine puntjes (niet die twee vakjes in het midden maar ernaast). Dit zijn volgens mij de 'latches' die jij zoekt?

Heb zelf deze kabel ook en kan je vertellen dat de aansluiting door deze puntjes er niet uitvalt, je zult dat goudkleurige knopje moeten indrukken zodat de puntjes intrekken. Of dit nu de beste methode is.. het kan beter zou ik zeggen maar heel vaak haal ik het niet los dus het zit mij best.

Specs

• Pwuts

Pwuts

Topicstarter
TommieW schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 15:53:
Er is geen verschil tussen een DP 1 of DP 1.2 kabel.

[...]

Bron.
Hmm, dat hoor ik nu voor het eerst..
Bedankt! :)

Maar dan nog steeds zijn er RBR-kabels met een maximale resolutie van 1920x1080, en daar heb ik niks aan... :S Hoe pik ik die er uit?
Freaky Maus schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 17:05:
[...]

Als je dat plaatje bekijkt zie je op het rechtse uiteinde twee kleine puntjes (niet die twee vakjes in het midden maar ernaast). Dit zijn volgens mij de 'latches' die jij zoekt?
Hé ja, nu zie ik 't ook! Ik zag dat knopje aan voor een sticker.. :F

[ Voor 27% gewijzigd door Pwuts op 22-02-2015 12:44 ]

¯\_(ツ)_/¯

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik had laatst van König van 3m voor mijn 4k monitor via displayport gekocht, prima.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Pagina: 1