Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Online gamen alleen via wifi mogelijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

gisteren hadden ik een lan party op school en wilde ik het spel ghost recon phantoms gaan spelen op mijn laptop. internetkabel aangesloten op mijn laptop en gaan dacht ik. nu kreeg ik bij het spel de melding te zien "could not connect with server". als ik de internetkabel verwijderde, en dus verder ging op de wifi deed het spel het wel. (router staat alles gewoon open en kabels waren getest)

kan iemand mij misschien vertellen hoe dit mogelijk is? ik kon met de kabel wel gewoon normaal internetten alles doen, alleen online gamen liet die niet toe.

Groet,

Leon

p.s. deze laptop gebruik ik pricewatch: MSI GP60 2PE-035NL

Update: Ik heb het nu thuis ook geprobeerd, en ben erachter gekomen dat alleen mijn wifi werkt. als ik een utp kabel aansluit zegt windows wel "verbonden" maar ik kan niks doen met internet.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2015 17:36 ]

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:34
grote kans dat er poorten geblokkeerd zijn op school, downloaden b.v van torrents zal op school vast ook wel afgesloten.

Verwijderd

Topicstarter
Nee er werd niks geblokkeerd.

Verwijderd

Topicstarter
kon alles gewoon doen, ook torrents e.d. alleen online gamen pakte die alleen via de wifi. het gekke was ook dat dit alleen bij mijn laptop zo was!

• Dennis_88
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-11 19:45
Probeer eens te kijken bij je netwerkadapters, schakel daar even het wifi adapter uit ( erop klinkken met rechtermuisknop en dan op ''uitschakelen'' )

Probeer dan even weer te connecten met een utp...

Is je utp kabel wel nog intakt?

Verwijderd

Topicstarter
ook dat heb ik geprobeerd maar ik bleef hetzelfde resultaat houden en de utp kabel is gewoon intakt, getest met een kabeltester, en nog bij een klasgenoot in zijn laptop gedaan en werkte daar wel.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2015 11:02 ]

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-11 22:01
Andere wifi van een ander wifi hotspot dan het Lan internet gebeuren op je school misschien?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Verwijderd

Topicstarter
we hadden onze eigen router, deze hoorde niet bij de school en ik heb zelf het netwerk helemaal opgebouwd, alle poorten waren open.

Verwijderd

Topicstarter
De ruimte waar ik in zat is zeg maar een bedrijf in een school waar wij dan "stage" lopen. vandaar de eigen router

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:54

lier

MikroTik nerd

Laptop al een keer opnieuw opgestart?
Vreemde software (ad ware/spyware/enz.) draaien?
Software firewall instellingen die het tegen houden?
Werkt Internet verder goed als je Wireless disabled?

O ja... als je als laatste gereageerd hebt, kan je dan je laatste post editen (in plaats van elke keer een nieuwe post plaatsen)?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Ja laptop al een keer opnieuw opgestart,
Geen vreemde software draaiend,
geen firewalls die het tegenhouden,
Internet werkt verder goed als ik de wireless uitschakel.

en ik zal idd ff editen voortaan, sorry ben nieuw hier.

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:53

thof

FP ProMod
Niet toevallig een vast IP adres ingesteld staan op de ethernet adapter? Wellicht gaat daar iets mis.
Controleer m.b.v. ipconfig ook even het verschil in toegewezen IP-adressen, het DNS adres en het gateway adres. Plaats bij voorkeur beide hier in het topic.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Verwijderd

Topicstarter
Heren ik wil uw graag bedanken voor het meedenken, het probleem is zojuist opgelost! Ik heb bij apparaat beheer de ethernet controller eerst uitgeschakeld en daarna opnieuw toegewezen.
nu werkt de utp aansluiting weer!

Heel erg bedankt voor jullie hints en tips!

groet,

Leon
Pagina: 1