Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik werk al een paar jaar fulltime als zzp'r als illustrator / 2d digital artist op zolder wat mij enorm bevalt. Lekker thuis met de daar bij horende voor en nadelen. Ik ben toch aan het oriënteren of het een leuke / gezonde stap zou zijn om mijn werkplek voor een deel te verhuizen naar een creatieve locatie. Het liefst een beetje in de buurt van Schiedam zodat het snel aan te rijden is. Met name het ontvangen van klanten is toch iets wat nu minder snel gebeurd / ik zelf tegen houd.

Het idee is om een open werkplek te scoren / een open deuren beleid zodat je toch een eigen plekje heb maar dat iedereen je kan zien, of zo bij je naar binnen kan lopen. En dan richt ik me vooral op multimedia bedrijven, reclame bureaus, web designers etc etc. Ik kan me voorstellen dat zulke verbindingen makkelijker lokaal worden dan dat ze op internet op zoek gaan.

Ik heb middels contact gezocht met Van Nelle in Rotterdam. De locatie is waanzinnig en bedrijven die er gevestigd zitten liegen er ook niet om. Alleen is de huurprijs redelijk stevig (500 euro per maand voor 25m2). Ik hoop deze week even langs te mogen voor een korte rondleiding. Misschien zijn de ruimtes al helemaal gestoffeerd etc.

Ook heb ik een bericht gestuurd naar Caballero Fabriek aan het randje van Den Haag. Nog geen 20 minuten rijden vanaf huis (zonder file dan). Ook hier zijn een boel creatieve bedrijven te vinden.

Nu ben ik op zoek naar andere locaties die een soort gelijk idee hebben neer gezet en waar kleine / middelgroot en grote creatieve bedrijven elkaar kunnen vinden in de buurt van Rotterdam / Schiedam. Tips zijn van harte welkom en misschien heeft ook een ander ook baat bij een informatieve topic als deze. :)

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thumblex.
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-09 19:38
Dit kwam direct in me op: HNK in Rotterdam.
http://www.hnk.nl/

Midden in Rotterdam, gunstig gelegen als je vanuit Schiedam komt. Zelf geen ervaring mee, maar lijkt aan je eisen te voldoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emperor_
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-09 09:27
Je zou ook nog een "hub" kunnen kijken: impacthub010.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:11
HNK, Hofplein heeft ook zoiets (al ging dat tegen de vlakte?)

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
bedankt voor de tips. Ik denk dat het bij Impacthub010 wel meer gericht is op flex werkplekken. Ik zoek denk ik wel echt een klein plekje waar ik kan een desktop neer kan zetten, en het "hokje" een beetje eigen kan maken met wat artwork / logo / spullen. Een meer permanente plek wat ik eventueel dicht kan doen als ik er niet ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:54
Misschien het Schieblock nog interessant voor je? Lekker dichtbij Centraal o.a. ( http://www.schieblock.com )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Bedankt Marijn, ik ga het bekijken. Ik zie vluchtig niet veel informatie over parkeer gelegenheid. Dat is bij een aantal die ik nu bekeken hebben en centrum Rotterdam zitten soms best een prijzige bijkomstigheid. Bijv 5 euro per dag a 3 tot 6 dagen per week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xs2tom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:37
RDM makerspace misschien? http://www.rdmmakerspace....en-machines/faciliteiten/ Of een van de daaromheen hangende clubs. De Haagse hogeschool heeft misschien ook nog iets, misschien ook in Delft. Alle 2 misschien creatief op een ander vlak maar misschien daardoor juist handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welkom op GoT. Je post komt nogal spammerig over en het is zeker niet de bedoeling om daarmee een ouder topic omhoog te schoppen. Doe dat soort zaken voortaan in een DM. Lees even Het algemeen beleid door omdat dit soort posts te voorkomen

[ Voor 144% gewijzigd door Standeman op 16-04-2015 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Thanks! ;)

Pagina: 1