Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Google laat Android 5.0-gebruikers instellingen met stemc...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onderstaande discussie hoort eigenlijk hier thuis

johnkeates
21 februari 2015 03:45
Ik vraag me af waarom het woordje "Inmiddels" in die laatste alinea zit. Misschien dat Cortana later kwam maar Siri was er volgens mij eerder. Siri heeft ook al een tijdje de mogelijkheid om je instellingen aan te passen. Google Now kwam volgens mij een jaar na Siri op de markt. Verder was er volgens mij wel de mogelijkheid om Google Search met je stem te gebruiken, maar dat was operating-system independent.

Rest nog de vraag: was deze integratie een 'afterthought' die snel verwerkt werd toen een concurrent er mee kwam, of zat het al in de pijplijn maar waren ze er simpelweg nog niet aan toe gekomen...
Reageer
0alfredjodocus
@johnkeates • 21 februari 2015 09:37
Viel mij ook op.

Maar de hele laatste alinea is overbodig in het artikel. Apple en Microsoft hadden er helemaal niet bijgehaald hoeven worden. Waarom de auteur van het artikel dit wel doet en dan ook nog het controversiële "inmiddels" gebruikt zoals je terecht constateert is een raadsel.
Wijzig

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik zie het probleem niet, om eerlijk te zijn. Sommige gebruikers denken nog steeds dat er een of andere wedstrijd gaande is tussen verschillende besturingssystemen, maar dat betekent niet dat artikelen dan maar gecensureerd moeten worden.

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 10:30:
Ik zie het probleem niet, om eerlijk te zijn. Sommige gebruikers denken nog steeds dat er een of andere wedstrijd gaande is tussen verschillende besturingssystemen, maar dat betekent niet dat artikelen dan maar gecensureerd moeten worden.
Ik zeg toch ook niet dat er gecensueerd moet worden? Ik vraag me alleen af waarom de laatste alinea toegevoegd is. Wat is er relevant aan dat Microsoft en Apple ook een spraaksysteem hebben?

Als je dat dan kunt verklaren kunnen we vervolgens inhoudelijk kijken naar het woordje "inmiddels". Dit suggereert dat Google eerder was met een spraaksysteem. Bedoel je dat ook te zeggen?

• RoD
  • Niet online

RoD

We noemen wel vaker in een sidenote vergelijkbare features van concurrenten, daar lijkt me niets vreemds aan.

Verwijderd

Topicstarter
Okay, het is een 'sidenote', dat lijkt me afdoende verklaring waarom de laatste alinea toegevoegd is.

Hieronder staat ie nog een keer :
Google werkt al geruime tijd aan het verbeteren van spraakbediening in Android. Inmiddels hebben concurrenten Apple en Microsoft ook spraaksystemen, met respectievelijk Siri en Cortana.
Nu nog even helder zien te krijgen waarom je het woordje 'inmiddels' hier gebruikt. Bedoel je daar mee te zeggen dat Google eerder was met spraakbediening dan Apple en Microsoft en dat Apple en Microsoft daarna volgden met respectievelijk Siri en Cortana?

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Woordkeus is toch gewoon redactionele vrijheid? ;) Boven was Android toch ook gewoon eerder? Vanaf 2.2 zit het erin, als ik me niet vergis, terwijl Siri pas in eind 2011 met de iPhone 4S werd geintroduceerd?

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Verwijderd

Topicstarter
naitsoezn schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 13:50:
Woordkeus is toch gewoon redactionele vrijheid? ;) Boven was Android toch ook gewoon eerder? Vanaf 2.2 zit het erin, als ik me niet vergis, terwijl Siri pas in eind 2011 met de iPhone 4S werd geintroduceerd?
Tuurlijk redactionele vrijheid is er, maar dat betekent niet dat je er geen kritiek op kunt hebben

Even inhoudelijk nu: Siri was er eerst en als reactie daarop kwam Google Android met Google Voice Search en met Google Now:
In late 2011, reports surfaced that Google was greatly enhancing their product Google Voice Search for the next version of Android. It was originally codenamed "Majel" after Majel Barrett, the wife of Gene Roddenberry, and well known as the voice of computer systems in his Star Trek franchise; it was also codenamed "assistant".[4]

On June 27, 2012, Google Now was unveiled as part of the premier demonstration of Android 4.1 Jelly Bean at the Google I/O.
Wikipedia: Google Now Initial release July 9, 2012
Siri bestond inmiddels al sinds 4 october 2011: Wikipedia: Siri

Daarom dat ik me even achter de oren krabde bij de redactionele vrijheid van Bauke Schievink:
Google werkt al geruime tijd aan het verbeteren van spraakbediening in Android. Inmiddels hebben concurrenten Apple en Microsoft ook spraaksystemen, met respectievelijk Siri en Cortana.
Dan klopt inmiddels in die zin toch niet?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2015 14:44 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Google heeft al spraakfeatures sinds 2008.

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je met Google spraakfeatures? Is dat vergelijkbaar met een persoonlijke assistent Siri of Google Now op Android? Kun je dat svp nader toelichten met een URL naar een wiki?

Als ik de Wiki's er op nasla is Google begonnen met Google Now toen Apple met Siri kwam voor iOS. Inmiddels schijnt Google Now volgens sommigen beter te werken dan Siri maar Siri was er eerder dan Google Now.

• JohnHeroHD
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-11 11:07
En bedankt. Nu kan ik nooit meer het woordje "inmiddels" lezen zonder aan deze discussie te denken.
Pagina: 1