Windows 7 schone installatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvd79
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 16:54
Hallo,

Ik heb voor mij laptop een ssd schijf besteld, hoop deze vandaag te krijgen en uiteraard zo snel mogelijk installeren. Nu heb ik geen installatieschijf(oem-versie) voorheen kon ik de iso van digital river halen, dit is niet meer mogelijk. Via de website van microsoft zelf krijg ik de melding dat ik een OEM versie heb en dit bij de fabrikant moet regelen.

Is er een andere manier, zonder piratebay of iets dergelijks om aan deze iso te komen? Via de leverancier duurt nog wel even, en wat ik lees ook nog eens geld kost.

Of is Ubuntu dan een goeie optie om mee verder te gaan(nog geen ervaring mee)

Ben dus in bezit van legale key!

Groeten Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 19:18

r44

Kijk op deze site
http://windows.microsoft....reate-reset-refresh-media
Klik op media maken
Download het bestand mediacreationtool.exe en start het op
Kies je taal editie en architectuur.
En dan voor USB of voor een ISO bestand

44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvd79
Deze is voor windows 8(.1) als ik het zo zie, en daar heb ik geen code voor. Enkel voor windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
http://www.w7forums.com/t...so-image-downloads.12325/

Nederlandse versie doet het nog wel...

[ Voor 20% gewijzigd door EvaluationCopy op 21-02-2015 15:23 ]

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Voor een OEM installatie heb je niet zozeer een key nodig maar een SLP key en een certificaat.

De VLK key van je fabrikant dan je op d-fault.nl vinden, het certificaat (een XRM-MS bestand) kan je op diverse sites zoals het forum van mydigitallife.info wel vinden, daar staat ook wel hoe je je OEM SLP key en certificaat kan importeren zodat windows weer weet dat ie een SLP OEM installatie is. That said, ik had ook ergens gehoord dat je kan bellen met Microsoft voor telefonische activatie en dat OEM keys daar wel werken. In de installers meestal niet in elk geval.

Windows 7 kan je prima downloaden, je hebt niet perse een 'OEM' download nodig, maar gewoon een up-to-date Windows 7 image met jouw editie.

Magnet URLS zijn er ook:

http://forums.mydigitalli...esh-Direct-Download-Links

Daarmee kan je dus een legale schone Microsoft image downloaden (dat zal je zien als je de SHA of MD5 sums controleert), waarna je dus een OEM installatie kan doen.

• klaasvd79
Allereerst dank voor de reacties, heb via de magnet een iso kunnen downloaden. Usb stick gemaakt en het ei.cfg bestand verwijderd, zodat ik de juiste versie kon kiezen. Heb nu windows in het Engels maar dat is niet zo'n probleem.
Echter gisteren kreeg ik ergens een melding dat mijn key niet juist is voor de versie die ik gebruik, ligt dit aan de taal die ik dan gebruik? En waarom deze melding pas na 5 dagen en niet gelijk?

Groeten Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Welke OEM key heb je Home, Home Premium, Professional, Ultimate? Want die versie moet je ook installeren. Taal moet geen probleem zijn.

Overigens heel raar dat ie later pas over de key aan het zeuren is, had hem tijdens activatie al moeten afkeuren.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:15
johnkeates schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 15:32:
Voor een OEM installatie heb je niet zozeer een key nodig maar een SLP key en een certificaat.

De VLK key van je fabrikant dan je op d-fault.nl vinden, het certificaat (een XRM-MS bestand) kan je op diverse sites zoals het forum van mydigitallife.info wel vinden, daar staat ook wel hoe je je OEM SLP key en certificaat kan importeren zodat windows weer weet dat ie een SLP OEM installatie is. That said, ik had ook ergens gehoord dat je kan bellen met Microsoft voor telefonische activatie en dat OEM keys daar wel werken. In de installers meestal niet in elk geval.

Windows 7 kan je prima downloaden, je hebt niet perse een 'OEM' download nodig, maar gewoon een up-to-date Windows 7 image met jouw editie.

Magnet URLS zijn er ook:

http://forums.mydigitalli...esh-Direct-Download-Links

Daarmee kan je dus een legale schone Microsoft image downloaden (dat zal je zien als je de SHA of MD5 sums controleert), waarna je dus een OEM installatie kan doen.
Of je gebruikt gewoon de code welke op de sticker staat (OEM machines met Windows 8 pro met downgrade rechten naar 7 hebben deze sticker niet meer niet waardoor je alleen de SLP activatie kunt doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Killah_Priest schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 18:36:
[...]

Of je gebruikt gewoon de code welke op de sticker staat (OEM machines met Windows 8 pro met downgrade rechten naar 7 hebben deze sticker niet meer niet waardoor je alleen de SLP activatie kunt doen)
Dat werkt dus niet als je geen OEM installatie media hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:15
johnkeates schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 18:38:
[...]

Dat werkt dus niet als je geen OEM installatie media hebt.
Windows 7 is heeft (als enige van alle versies) geen aparte OEM "versie" waarbij je perse het installatiemedium van dat kanaal moet hebben (de image van Enterprise wijkt overigens wel af)
De "typische" OEM images met een bepaalde versie kun je dmv het verwijderen van ei.cfg aanpassen waardoor je de versie kan kiezen.
Ik heb tig machines geimaged met een retail image waarbij ik de OEM key van de sticker gewoon in kon vullen ; bij XP, Vista en 8 is dat echter weer een ander verhaal.

Overigens doe ik eigenlijk altijd gewoon SLP activatie bij OEM systemen welke ik installeer via een deployment server, anders is het elke keer een gedoe met activeren (bij bedrijven met een VL doe ik het uiteraard gewoon dmv KMS en MAK).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Killah_Priest schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 20:29:
[...]

Windows 7 is heeft (als enige van alle versies) geen aparte OEM "versie" waarbij je perse het installatiemedium van dat kanaal moet hebben (de image van Enterprise wijkt overigens wel af)
De "typische" OEM images met een bepaalde versie kun je dmv het verwijderen van ei.cfg aanpassen waardoor je de versie kan kiezen.
Ik heb tig machines geimaged met een retail image waarbij ik de OEM key van de sticker gewoon in kon vullen ; bij XP, Vista en 8 is dat echter weer een ander verhaal.

Overigens doe ik eigenlijk altijd gewoon SLP activatie bij OEM systemen welke ik installeer via een deployment server, anders is het elke keer een gedoe met activeren (bij bedrijven met een VL doe ik het uiteraard gewoon dmv KMS en MAK).
Hangt van je code op je 'sticker' af he. Soms zijn het keys die niet voor het installeren van het retail channel werken. De installer accepteert ze simpelweg niet. Verder is er uiteraard geen verschil, ik weet ook wel hoe de channels en activatie types werken.

In sommige gevallen wordt de key wel geaccepteerd door de installer, maar kan je hem niet automatisch activeren om dat ze simpelweg niet uniek zijn, dat moet dan telefonisch. Dat zijn dan de 'OEM' keys, het zijn geen SLP keys en ook geen retail keys, maar COA keys die helemaal buiten de software bestaan en in theorie nooit gebruikt hoeven worden om dat OEMs recovery media meeleveren of de optie bieden een recovery DVD te branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvd79
Heb de key voor Home Premium en heb deze ook geinstalleerd, heb de melding ook weggeklikt, kreeg een beetje een "niet pluis"gevoel aangezien de melding dagen later kwam.

Heb nu via de telefoon de activering doorlopen, volgens mij moet het nu goed zijn
Pagina: 1