Toon posts:

Advies aankoop computer (game) - prijs 700 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Vanwege dat ik voor mijn werk veel gebruik maak van CAD programma's zoals, Inventor ben ik van plan om een computer aan te schaffen die dit mogelijk maakt. Tegelijkertijd wil ik deze computer gebruiken om te gamen. Helaas heb ik zelf totaal geen verstand van computers. Bij deze mijn vriendelijke verzoek om mij hierbij te helpen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De computer wordt gebruikt voor onder andere programma's als Inventor. Wat betreft spelletjes die ik zou willen spelen: Battlefield 4, Call of duty modern warfare, Counter-Strike.

[i]Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Ik wil hem naast het gebruik van gamen ook kunnen gebruiken om producten te moduleren. Ik ga windows 8 gebruiken.

Wat mag het systeem gaan kosten? Ongeveer 700,-

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een beeldscherm van Samsung 21 inch (full HD) en muis en toetsenbord heb ik ook al.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen bepaalde merk voorkeuren, gewoon waarde voor mijn geld.

Ga je overklokken?
Nee, ik heb hier geen verstand van.

Na zelf onderzoek te hebben gepleegd ben ik op de volgende componenten uitgekomen. Echter heb ik geen flauw idee of deze geschikt zijn. Ik zou het erg op prijs stellen als jullie hierover feedback willen geven.

Hartelijk dank

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 182,50€ 182,50
1ASRock B85M Pro4€ 62,95€ 62,95
1Asus R9290-DC2OC-4GD5€ 259,-€ 259,-
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 50,95€ 50,95
1Sharkoon VG4-W Rood€ 31,95€ 31,95
1Corsair Vengeance LP 8GB 1600MHz CL10€ 63,43€ 63,43
1Cooler Master GM G550M€ 49,95€ 49,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 700,73

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:36
Speakers/headset en Windows heb je ook al?

Wat is je mening over tweedehands? Een R9 280X is al voor €120 tot €140 te koop en met de besparing kun je een SSD en betere voeding nemen.

Edit;
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 182,50€ 182,50
1ASRock B85M Pro4€ 62,95€ 62,95
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 50,95€ 50,95
1Sharkoon VG4-W Rood€ 31,95€ 31,95
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 26,-€ 26,-
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 59,95€ 59,95
1Seasonic S12G 450W€ 65,95€ 65,95
1Crucial BX100 250GB€ 89,95€ 89,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 570,20

Met als videokaart;
V&A aangeboden: Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X
of V&A aangeboden: Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X --- REFURBISHED DUS ALS NIEUW
of één van de vele anderen; http://tweakers.net/categ...buwswI1rddZjuWyEfieQlV_oD

[ Voor 90% gewijzigd door NitroX infinity op 21-02-2015 00:35 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Topicstarter
Ja, speakers heb ik van logitech Z906..
Dan ben ik inderdaad goedkoper uit, maar is de videokaart die ik heb gekozen niet veel beter?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2015 00:43 ]

• Raketje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-03 23:49
Je kan een kleine 100 euro besparen en dan heb je ook een 290 , dan kan je daar inderdaad nog een ssd voor aanschaffen bijvoorbeeld. Er staan trouwens behoorlijk wat leuke video kaarten met garantie bij vraag en aanbod, is het bekijken zeker waard.

Verwijderd

Topicstarter
ik zal er even tussen kijken.. wat vindt je verder qua opbouw van het systeem? Sluit het verder goed op elkaar aan?

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:36
Nee, die 290 moet je niet nemen. Die heeft een reference koeler en dat is een straaljager.

De 280X heeft 2048 unified shaders met 3GiB geheugen en de 290 heeft 2560 unified shaders met 4GiB geheugen.

reviews: AMD R9 290: het kleine broertje van...
reviews: GeForce GTX 970: vier zuinige Maxwells vergeleken

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:29

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Verwijderd schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 01:06:
ik zal er even tussen kijken.. wat vindt je verder qua opbouw van het systeem? Sluit het verder goed op elkaar aan?
Ik vind het er opzich wel mooi uit zien, enige is dat een SSD gewoon een absulute must in élk systeem anno 2015 is (of maak daar gerust anno 2013 en later van).

youtube.com/@hisrep

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp dus dat SSD belangrijk is.. Deze wordt dan ook aangeschaft.
Hoe kijken jullie tegen tweede hands videokaarten aan kunnen deze niet minder presteren, vanwege dat ze waarschijnlijk intensief zijn gebruikt?

Verwijderd

Topicstarter
Welke videokaart is eigenlijk beter: Asus R9 290 4GD5 Videokaart of Asus R9 290-DC2OC-4GD5..
Staan namelijk op marktplaats aangeboden voor 100 euro goedkoper dan de nieuw waarde.

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:46
Een videokaart op een x snelheid. door slijtage gaat die niet trager lopen. worse case scenario gaat die net na de garantie kapot. Best case scenario werkt het vlekkenloos.

Als je tweedehands gpu koopt zijn er meerdere dingen waarop je moet letten: Is de verkoper betrouwbaar? (dat zal op tweakers beter zijn, maar ook hier kunnen rotte appels aanwezig zijn)

Is er mee gemined? (erg intensief gebruikt, misschien gaat die daardoor minder lang mee)

Voor de 290(x): Heeft die reference koeler? zo ja: Andere zoeken!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 01:15:
Welke videokaart is eigenlijk beter: Asus R9 290 4GD5 Videokaart of Asus R9 290-DC2OC-4GD5..
Staan namelijk op marktplaats aangeboden voor 100 euro goedkoper dan de nieuw waarde.
Kijk bij een Asus R9 290 naar die DC variant, Sapphire, een Tri-X OC variant, bij MSI voor een Gaming variant. Maar ga niet een R9 290 halen die zo'n benaming niet heeft. Die dingen wil je echt niet. (want te luidruchtig. Alsof een stofzuiger opstijgt als een vliegtuig)

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je met reference koeler?

• Joosie200
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 01:22:
Wat bedoel je met reference koeler?
Dat ie een standaard koelunit vanuit AMD erop geplakt heeft zitten die erin resulteert dat de kaart zelf luidruchtiger is als je aan het gamen slaat. Referentiemodel zeg maar. Een niet-referentie model is bij Asus een DC in de naam, bij Sapphire een Tri-X OC, bij MSI een Gaming variant. Daar hebben de fabrikanten hun eigen koelunits erop gemonteerd, die aanmerkelijk beter koelen zodat diezelfde kaart tijdens het gamen een stuk minder luidruchtig is :)

Verwijderd

Topicstarter
Ahaaaaa.. bedankt voor de nuttige info..

Dan begrijp ik dat de Asus R9 290 minder goed is ten opzichte van de Asus R9 290-DC2OC-4GD5 beter..

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:32
Ik vraag me wel enigzins af of het verstandig is om deze kast te nemen voor zo'n high end videokaart. Hij ziet er weliswaar fancy uit maar afgaande op reviews op amazon.de en internetfora heeft deze kast niet de beste airflow en maar 2 fanpoorten. Dit betekent dat het plaatsen van extra fans ter verbetering van die airflow erg lastig gaat worden.

Voor zo'n mooie setup zou ik toch ook wat meer geld uitgeven voor een wat betere kast. Of laat als het budget het niet toelaat, even de kleuren en leds achterwege en neem een betere budgetkast zoals een
pricewatch: Cooler Master N300 (KKN1, closed), en spaar dan voor een echt goede kast met leds en window.

• Joosie200
  • Niet online
Ik zou die Sharkoon met die Tranquilo inwisselen voor een pricewatch: Cooler Master Silencio 352 case. Ben je zelfs goedkoper uit maar je hebt wel een stillere combo :)

Verwijderd

Topicstarter
Dan laat ik de LEDS inderdaad achterwege en neem ik de Cooler Master N300..
Ik kwam gisteren deze videokaart tegen Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X. Is deze beter dan de videokaart die ik erin wou hebben? En zou deze passen in de laatstgenoemde kast?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:56

br00ky

Moderator Harde Waren
Dan welke? De genoemde 280X of de Asus 290? Qua prestatie is uiteraard, hoe hoger het nummer, hoe beter. Qua andere zaken als overklokbaarheid, stock power, koeling, geluid zitten er wel wat verschillen in. Het is maar net wat je wil.

Verwijderd

Topicstarter
Dan de Asus 290

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Nogmaals, wat zijn je wensen? Wil je een compact model? Dan de Asus. Wil je een erg goed gekoeld model, dan de Sapphire enz enz.

[ Voor 3% gewijzigd door br00ky op 21-02-2015 10:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap wat je bedoelt.. Past de Sapphire wel in deze Cooler Master N300 (KKN1, closed)?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Dat kan je zelf checken aan de hand van de lengte van de kaart en het opgegeven maximum van wat er in die kast past.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt, ga ik even meteen doen..

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23:33
Je voeding 450 wat is wel genoeg maar als je ooit wilt uitbreiden zou je eventueel ook een sterkere voeding kunnen nemen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er nog niet helemaal uit wat betreft behuizing. Ik heb een videokaart van sapphire r9 290 tri-x 4gb. Heb begrepen dat deze vrij groot is. Wat raden jullie aan voor behuizing. Behuizing mag niet te duur zijn.

• HungryPanda
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07-02 11:23
Lengte vd kaart is 305 mm. De sharkoon kast in je openingspost kan videokaarten aan tot 385 mm. Plaats genoeg dus.
Pagina: 1