Hoster voor mailboxen en een mini-site

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:55
Ze zeggen hier altijd, zoek eerst zelf.. Dat wil ik best doen, maar dan krijg je startposts die niemand meer wil lezen. :+

Ik ben op zoek naar de volgende zaken. Dat mag allemaal in 1 pakket, of bij allemaal verschillende aanbieders, dat maakt niet echt uit. De mailboxen mogen echter niet aan hetzelfde domein hangen als de website. Daarbij nog een vraag: wat een gemiddelde hoster verstaat onder een "mailbox", dat is toch een mailaccount met een eigen wachtwoord?

• Een aantal mailboxen, minimaal 4:
-Reclamevrij
-Pop3
-SSL
-Webmail
-Spamfilter
-Europees bedrijf/servers
-150MB/stuk (komt niet zo nauw)
-Niet meer dan €30/jaar
-Optioneel: eigen domein en aliasjes. Een eigen domein mag geen NAW gegevens aan iedereen met een whois prijsgeven.

Doel: gewoon mail voor ~4 man. Mail van de ISP is eigenlijk prima, maar dan zit je met je adres vast aan die ISP en kan je moeilijk overstappen. Gratis maildiensten op basis van donaties zijn invite-only of bestaan <5 jaar. Bij de gebruikelijke gratis maildiensten ben je als mens niet de klant maar juist het product, ook dat heb ik liever niet.

• Minimalistische website en mailbox
-Reclamevrij
-.nl domein
-Eén megabyte webspace
-300MB traffic (ik gok 10 bezoekers per maand dus tis vast minder)
-Eén mailbox van 5MB (of een forwarder, is ook best)
-Optioneel: PHP
-Ohja, en het mag bijna niets kosten :/ Tientje per jaar.

Inderdaad, het is het digitale visitekaartje van een ZZP'er. Wat betreft de webspace, als het mogelijk is om alleen maar een custom index.html van 100KB te uploaden komen we ook al een eind. Extra bestanden kunnen ook wel elders worden gedumpt en gedeeplinkt.

Wat ik al heb gevonden door in dit forum te zoeken: (vanwege de policy zal ik linkjes niet klikbaar maken)

Mailboxen:
-Zelf een server draaien - Misschien wel het beste, maar dan moet ik het allemaal onderhouden en draaiende houden. Die verantwoordelijkheid heb ik hiervoor liever niet.
-forwarders: Ja, dat bedenk ik me net. Gewoon de mail van de ISP maar dan met forwarders zodat je altijd van ISP kan switchen. Dan heb ik dus ergens in Europa een verzameling reclamevrije forwarders nodig. Wil ik ook best een paar euro voor betalen. Maar ik weet niet of iedere ISP een forwarder zal accepteren als reply-to?
versio.nl - Geweldig aanbod. Veel slechte ervaringen in dit forum. Hun eigen homepage lag er vandaag zelfs uit!
strato.nl - Geweldig aanbod. Veel slechte ervaringen in dit forum.
antagonist.nl - Goede ervaringen in dit forum. Spijtig dat het niet mogelijk is 2 domeinen eraan te hangen, anders kon die ZZP-site er ook goedkoop bij.
transip.nl - Goede ervaringen op dit forum. Mailpakket heeft maar 3 boxen, volgende pakket is €60/jaar.
dualdev.nl - Dit klinkt allemaal net iets te vaag/ingewikkeld.
hosting.eu - 250Mb (megabit!) voor mail? Dat is wel èrg krap. Ze bedoelen mogelijk MB maar als een hosting toko het verschil al niet snapt kan ik er beter wegblijven.
ixlhosting.nl - Gaat ietsje boven budget, verder niet goed bekeken.
gethost.nl - Weinig ervaringen, niet duidelijk of ze pop3 ssl doen. Lijkt ook te mooi om waar te zijn.
webxtra.eu - Ze beschouwen pop3 ssl als een "gratis experimentele dienst". Laat maar.

ZZP-site:

ovh.nl - Liep ik toevallig tegenaan. Bij ieder domein zit ook een cheapskate hostingpakket met 10MB webspace en 1 mailbox inbegrepen: https://www.ovh.nl/domains/start10m_hosting_offer.xml en dat is dus in dit geval exact wat er nodig is.

Antagonist ziet er dus wel goed uit, maar helaas hebben ze geen goedkoper mail-only pakket. Gethost ziet er goed uit, maar lijkt tegelijk te mooi om waar te zijn. Voor de ZZP-site lijkt ovh perfect, maar misschien zie ik iets over het hoofd of zijn er betere opties?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:46

Sick Nick

Drop the top!

Instap hosting pakketje van one.com werkt prima voor dat soort dingen, heb daar al jaren het basis abo voor in feite m'n email (ISP onafhankelijk zijn) op een eigen .nl domein. Dan meteen maar een simpele website er hosten, toch ruimte genoeg. Je kan onbeperkt mail adressen met hun eigen box aanmaken en uiteraard een catch-all. Nu geloof ik iets van 15GB ruimte, jaren geleden was dat 5GB, toen 10 en nu dus 15. Grote kans dat dat ook nog gaat stijgen in de toekomst (niet dat je uberhaupt die 15GB met mail vol gaat krijgen).

Qua uptime ook geen klachten, misschien 1 keer per jaar of 2 jaar een uurtje of wat storing. Verder werkt het altijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-10 22:56

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

hosting2go is ook een goede partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Sick Nick schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 00:03:
Instap hosting pakketje van one.com werkt prima voor dat soort dingen, heb daar al jaren het basis abo voor in feite m'n email (ISP onafhankelijk zijn) op een eigen .nl domein.
One had ik ook al gevonden, maar het is me niet duidelijk in welk land ze zitten en waar de servers staan.
Is een leuk aanbod als je iets meer wil, maar in dit geval eigenlijk overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 00:21:
[...]

One had ik ook al gevonden, maar het is me niet duidelijk in welk land ze zitten en waar de servers staan.

[...]

Is een leuk aanbod als je iets meer wil, maar in dit geval eigenlijk overkill.
One.com zit in Denemarken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

http://www.mijndomein.nl/product-vergelijking
39€/jr heb je alles wat je wilt volgens mij.

Laat maar, niet aan zelfde domein.

[ Voor 13% gewijzigd door True op 21-02-2015 00:47 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 00:24:
[...]

One.com zit in Denemarken.
Het lijkt wel te mooi om waar te zijn allemaal. 15GB en unlimited traffic voor nog geen 2 tientjes?

In de FAQ staat wel dat het domein alleen op je eigen naam kan. Bij die mail zie ik liever geen NAW gegevens gekoppeld aan mailadressen. Misschien moet ik nog eens goed nadenken over die mail.

Wat betreft de ZZP-site, bij Strato zit er bij het domein ook een postvak en je kan er een "digitaal visitekaartje" opzetten. (maar er staat nergens wat dat dan precies is) En anders is er een domeinomleiding via een "proxy" mogelijkheid naar de ISP webspace en als dat ook niet werkt kan het nog in een frameset of als de wanhoop nabij is een HTTP-redirect. (en als alles faalt sluiten we wel ergens voor 4-6 euro een hostpakket af) En maar €4,80/jaar. Ze hebben misschien geen goede reputatie maar de eisen zijn ook nihil dus ik denk dat we dat doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Kees op 13-03-2018 15:34 ]

• ehvc
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-10 22:53
PM in je mailbox. voor sommige gevallen is het mogelijk om de gegevens af te schermen.
hier zijn echter wel kosten aan verbonden.

• Mentalist
ehvc schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 22:09:
PM in je mailbox. voor sommige gevallen is het mogelijk om de gegevens af te schermen.
hier zijn echter wel kosten aan verbonden.
Heb ook antwoord gegeven. Maar het gaat er niet om dat ik helemaal geen NAW-gegevens op zou willen geven bij dat domein (de registrar mag het best weten), ik vind het alleen geen prettig idee als iedere rare Marktplaats-kwibus waar ik mee mail ook direct mijn NAW op kan vragen.

Maar er is even wat tussen gekomen, dus ik moet er later maar nog naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
Als je een beetje handig bent met je eigen server instellen kan je evt nar OVH gaan,.. (en dan hun VPS'en)

Zit je op 2 euro per maand. (weet niet zeker of hier ook een domain bij zit waarschijnlijk niet, dit is dan 10 euro per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutch2007 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 08:53:
Als je een beetje handig bent met je eigen server instellen kan je evt nar OVH gaan,.. (en dan hun VPS'en)

Zit je op 2 euro per maand. (weet niet zeker of hier ook een domain bij zit waarschijnlijk niet, dit is dan 10 euro per jaar.
Zit geen domeinnaam bij inbegrepen, maar volgensmij moet je bij OVH ook je adresgegevens opgeven, en deze worden dan ook in de WHOIS database geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08 20:54

magneet

Magnetic enhanced

Goedkoopste hosting pakket bij deziweb is 27,50/jaar incl 99 mailboxen moet je alleen nog je domein betalen:
https://www.deziweb.com/hosting/webhosting

zit daar al een aantal jaar en ben er zeer tevreden over! Geen idee hoe hun de whois instellen aangezien mij dat niet heel veel uitmaakt maar neem contact met ze op en er valt vast iets te maken :)

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 09:19:
[...]

Zit geen domeinnaam bij inbegrepen, maar volgensmij moet je bij OVH ook je adresgegevens opgeven, en deze worden dan ook in de WHOIS database geplaatst?
als je een domain aanvraagt is het eigneljik de bedoeling dat deze op jouw naam staat... als deze op naam van de registar staat is t domain eigenlijk neit van jouw... ivm een bedrijf lijkt mij dit niet wenselijk....

[ Voor 1% gewijzigd door Kees op 13-03-2018 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

W3ird_N3rd schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 23:50:

hosting.eu - 250Mb (megabit!) voor mail? Dat is wel èrg krap. Ze bedoelen mogelijk MB maar als een hosting toko het verschil al niet snapt kan ik er beter wegblijven.
Thanks voor het opmerken! Die pagina is gemaakt door een sales-dude. Ik heb het even gecorrigeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-10 20:48
Ik was zelf ook aan het kijken naar een simpele hosting met 1 mailadres, en zag dat je bij het registreren van een domeinnaam bij OVH er gratis hosting bij krijgt (10MB, geen database) met een e-mailadres. Dan zou je er voor 7 euro per jaar mee klaar zijn als ik het goed heb.
Pagina: 1