WiFi versterker

Pagina: 1
Acties:

• PETER_DB
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-06-2025
Tweakers,

Ik ben op zoek naar een WiFi versterker die miijn lan kabel kan doorlussen. Heb nu in de meterkast een tp link router maar op mijn slaapkamer wel ontvangst maar kan slecht streamen. Heb een utp kabel liggen in de slaapkamer maar die is voor mijn mediaspeler. Ik wil eigenlijk een WiFi versterker die ik kan aansluiten op de kabel en daarvandaan weer een utp kabel naar m'n mediaspeler.

Budget max €50. Merk maakt me niet uit.

Alvast bedankt!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
WiFi versterkers bestaan niet. Het is geen kabel-TV.

Wat je nodig hebt is een extra accesspoint en een switch. Die kan je gelukkig twee-in-een kopen onder de naam router, waar ook nog eens een processor in zit die wat neventaken kan uitvoeren. Dit is natuurlijk al uitvoerig besproken, maar is nog wel een extra keer uit te leggen:

1. Stel een budget vast. Routers zijn er vanaf 10 euro tot 10.000.000 euro...

2. Koop de router, stel hem goed in

3. Sluit de LAN kabel en je streamer kabel allebei aan op een van de LAN-poorten op de router (dus NIET WAN!)

4. Er is geen stap 4. Je bent klaar.

De instellingen voor stap twee:

- Zet DHCP uit
- Zet alle routing en NAT uit als dat kan
- Stel je WiFi goed en veilig in
- Zet je router in hetzelfde subnet als je huidige subnet: dus neem een IP dat met dezelfde "nummers" begint.

[ Voor 16% gewijzigd door johnkeates op 20-02-2015 21:13 ]

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:07
Eens met bovenstaande post. Volgens mij heb jij weinig eisen aan een access point. Ik zou daarom deze kopen: pricewatch: TP-Link TL-WR841N

+ Zeer goedkoop
+ Stabiel
+ Kan OpenWRT draaien
- Geen geavanceerde features

• PETER_DB
Alvast bedankt voor de reacties.

Kan ik met die TP-link mijn bestaande netwerk uitbreiden of krijg ik dan een tweede netwerk. Ik heb namelijk al een router aangesloten op mijn ziggo modem.

Wat is dan een WiFi repeater? Doen die wat ik eerder beschreven heb?

• PETER_DB
Tweakers,

Ik het bovenstaande router gekocht en geinstalleerd. Hoofd router op 5ghz en de nieuwe heeft alleen 2,4. Ik heb nu boven prima wifi signaal. Alleen geen internet verbinding. Ieman deen idee wat er fout kan zijn??

Alvast bedankt!

Gr Peter

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:13
Heb je dhcp uitstaan? En heb je al eens in de instellingen gekeken? Bedraad ook geen internet?

• PETER_DB
DHCP staat uit. Met draad heb ik ook geen internet. Acces proint is rechtstreeks aangesloten op hoofdrouter. Naam netwerk en wachtwoord hetzelfde
Na een paar minuten klapt mijn hoofdrouter er ook uit.

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-02 11:37
Alles aangesloten op de lan poorten van de 2e router? (niet de wan poort)

Wat is het interne ip adres van de hoofdrouter en wat heb je ingesteld voor de 2e? Deze moeten in dezelfde ip range zitten, maar niet hetzelfde adres zitten (192.168.1.1 en 192.168.1.2 is dus prima)

• PETER_DB
Kabels zijn aangesloten op de lan poort. Stomme vraag hoor maar hij staat nunop dynamic ip. Kan ik dat dan wijzign door static ip te klikken?

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Je kan een ufl naar rp sma kopen en dan een wifi versterker installeren en dan ga je ook meer bereik hebben.

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-02 11:37
Dat zou ik niet doen eerlijk gezegd.

officieel mag je niet meer dan 100mW zendvermogen hebben sowieso. En een tweede access point is imo een stuk beter dan je wifi over grote afstand proberen te blazen.

Als je dynamisch WAN ip bedoeld, dat is niet relevant. De Wan poort is immers niet aangesloten.
Je moet nu kijken naar je lan ip.

Je zal in de webpagina van de router zo'n soort pagina kunnen vinden:
Afbeeldingslocatie: http://nl.tp-link.com/resources/images/faq/201142717166711.jpg

Dan moet je even het ip adres van je hoofdrouter weten. Dit kun je doen door op je computer een commandprompt te openen en dan ipconfig in te typen.
Bij de informatie die je dan krijgt zal ergens een ip adres staan bij Default Gateway. Dat is het interne ip adres van de hoofdrouter (zorg wel dat de pc met die router verbonden is).

Dat adres vul je op de pagina van de 2e router in als je (default) gateway met het juiste subnet (staat evt ook bij de ipconfig informatie).
Als lan ip vul je dan een niet gebruikt ip adres in buiten de dhcp range. Stel dat de hoofdrouter 192.168.1.1 heeft is 192.168.1.2 vaak een veilige keuze (dhcp range is dan vaak 192.168.1.100 tot .200). Dat is natuurlijk een statisch ip adres (je wilt immers niet dat hij veranderd)

• PETER_DB
timberleek schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 20:20:
Dat zou ik niet doen eerlijk gezegd.

officieel mag je niet meer dan 100mW zendvermogen hebben sowieso. En een tweede access point is imo een stuk beter dan je wifi over grote afstand proberen te blazen.

Als je dynamisch WAN ip bedoeld, dat is niet relevant. De Wan poort is immers niet aangesloten.
Je moet nu kijken naar je lan ip.

Je zal in de webpagina van de router zo'n soort pagina kunnen vinden:
[afbeelding]

Dan moet je even het ip adres van je hoofdrouter weten. Dit kun je doen door op je computer een commandprompt te openen en dan ipconfig in te typen.
Bij de informatie die je dan krijgt zal ergens een ip adres staan bij Default Gateway. Dat is het interne ip adres van de hoofdrouter (zorg wel dat de pc met die router verbonden is).

Dat adres vul je op de pagina van de 2e router in als je (default) gateway met het juiste subnet (staat evt ook bij de ipconfig informatie).
Als lan ip vul je dan een niet gebruikt ip adres in buiten de dhcp range. Stel dat de hoofdrouter 192.168.1.1 heeft is 192.168.1.2 vaak een veilige keuze (dhcp range is dan vaak 192.168.1.100 tot .200). Dat is natuurlijk een statisch ip adres (je wilt immers niet dat hij veranderd)
Thanks! Werkt fantastisch!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Gr peter
Pagina: 1