Toon posts:

videokaart, SSD en nieuw ram geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aan het kijken naar een nieuwe videokaart, een SSD en nieuw ramgeheugen. Mijn videokaart is onlangs gecrasht en dus vond ik dat het tijd werd om een algehele upgrade uit te voeren

Ik wil graag de huidige games spelen op een hoge setting maar heb geen gigantisch budget dus het is wel een beetje een compromis sluiten.
Om mijn computer te versnellen wil ik een SSD voor mijn OS en wat extra werkgeheugen is ook niet mis lijkt me, nu heb ik 4gb en daar ga ik 8 van maken (2 x 4)

Mijn budget ligt rond de 300 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
In principe niet, zolang het maar goede kwaliteit is.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Momenteel heb ik een pricewatch: MSI H61M-E33 (B3) moeder bord met 4gb ram en een harde schijf van 1tb in combinatie met een i3 sandy bridge processor

Hopelijk heb ik de vragenlijst zo goed ingevuld, laat het anders maar weten dan pas ik hem aan.
Zoals vermeld wil ik dus mijn pc upgraden, ik heb tot heden nooit irritaties of iets gehad aangaande prestaties maar na het overlijden van mijn videokaart een sapphire hd5670 1gb vind ik het tijd worden voor een upgrade.

Ik wil een SSD toevoegen; pricewatch: Kingston HyperX Fury SSD 120GB
nieuw werkgeheugen; pricewatch: Corsair CMV8GX3M1A1333C9
en een videokaart, de keuze is tussen deze twee; pricewatch: Sapphire R9 280 3GB GDDR5 OC DUAL-X with Boost

pricewatch: MSI Radeon R9 270X GAMING 2G (als dit tenminste dezelfde als deze is en excuses voor de link naar een andere site, https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1104403? )

Is dit allemaal compatible en zoja wat is dan de beste keuze voor de videokaart?
Mochten jullie nog extra info willen, laat maar weten.
Alvast enorm bedankt!

Danny

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:37

br00ky

Moderator Harde Waren
/titelfix, iedereen wil hier van alles en bovenal hulp ;).

Voor goed advies is het handig als je even een lijstje geeft van je complete huidige systeem, dus inclusief merk, type en vermogen van je huidige voeding en je case.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:02
we missen het belangrijkste. je voeding. welk type/merk. niet alleen hoeveel watt.

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 20:01:
[mbr]/titelfix, iedereen wil hier van alles en bovenal hulp ;).[/]

Voor goed advies is het handig als je even een lijstje geeft van je complete huidige systeem, dus inclusief merk, type en vermogen van je huidige voeding en je case.
Excuses, ik heb een LPJ9-25e Linkworld ATX 420 Watt 3 x sata.
Ik kan hem in de pricewatch niet vinden.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Kijk, daar ga je al. Die is niet geschikt voor je GPU keus en sowieso een zeer matig ding. Doe jezelf een lol en vervang die gelijk mee naar iets fatsoenlijks.

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, daarom ben ik blij dat ik jullie hulp kan vragen.
Is een van deze twee geschikt? Wat houdt pasieve pfc in, is dat van belang?

pricewatch: MS-Tech MS-N450-SYS
pricewatch: Sharkoon WPM500 V2

Verwijderd

Ook die zijn allebei niet je van het, zeg maar gewoon slecht. Een Seasonic of XFX is een veel beter idee.

• Danhoff1
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-12-2024
Als je al jouw punten wil verbeteren ben je denk ik wel wat meer kwijt. Ram is 60 euro (gewoon crucial 8gb). de r9 290 is tweedehands ong 200. En dan nog ssd plus een voeding. Kom je al snel rond de 400 euro. Heb je wel een top PC na de upgrade

Verwijderd

Topicstarter
Een van deze dan?
pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W
pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 430W

Mijn budget is wel beperkt dus ik zou graag niet al teveel omhoog gaan als het niet strikt noodzakelijk is.

Verwijderd

Topicstarter
Danhoff1 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 20:21:
Als je al jouw punten wil verbeteren ben je denk ik wel wat meer kwijt. Ram is 60 euro (gewoon crucial 8gb). de r9 290 is tweedehands ong 200. En dan nog ssd plus een voeding. Kom je al snel rond de 400 euro. Heb je wel een top PC na de upgrade
Klopt, nu ik alles bij Alternate in aan het voeren ben kom ik op 380/ 400 uit.

Verleiding is groot om de SSD te laten voor wat het is maar ergens heb ik het gevoel dat ik daar wel heel blij mee ga zijn als ik hem toch besluit te kopen.

Als ik deze onderdelen koop, zitten alle onderdelen er wel gewoon bij neem ik aan?
Niet dat ik nog 50€ kwijt ben voor houders en kabels of iets dergelijks?
150€ over mijn budget heen wordt namelijk wel net te gek :P

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2015 20:29 ]

• loki504
Hooguit 1 sata kabel voor je ssd. Al kost die 3-5 euro. Je kan de kosten iets verzachten door je huidige ram te verkopen.

• Danhoff1
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik zou toch ergens kijken of je toch een ssd kunt scoren. Dit is het sowieso waard en je pc wordt wel 10x sneller. Misschien dat je nog een sata kabeltje nodig hebt voor de ssd. Deze zijn vanaf 2 euro te koop. De rest is allemaal compleet.

Je r9 290 verbruikt zon 400 watt. Ik denk dat je wel minimaal een voeding van 650 a 700 watt nodig hebt om dit te kunnen halen.

Hieronder wat advertenties van de r9 290. Denk dat je daar wel wat goedkoper mee kan
V&A aangeboden: Sapphire R9 290 4GB GDDR5

Die onderste link is ook wel interessant. Ik denk dat je redelijk goedkoop uit bent wanneer je tweedehands gaat kijken. Vaak zijn deze ook nieuw en ongebruikt.

Videokaart : 180
Voeding: 80 euro
8 gb ram: 60
ssd: 60

Als je dan nog je ouwe spul verkoopt kom je redelijk ver

Verwijderd

Topicstarter
Danhoff1 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 20:51:
Ik zou toch ergens kijken of je toch een ssd kunt scoren. Dit is het sowieso waard en je pc wordt wel 10x sneller. Misschien dat je nog een sata kabeltje nodig hebt voor de ssd. Deze zijn vanaf 2 euro te koop. De rest is allemaal compleet.

Je r9 290 verbruikt zon 400 watt. Ik denk dat je wel minimaal een voeding van 650 a 700 watt nodig hebt om dit te kunnen halen.

Hieronder wat advertenties van de r9 290. Denk dat je daar wel wat goedkoper mee kan

Die onderste link is ook wel interessant. Ik denk dat je redelijk goedkoop uit bent wanneer je tweedehands gaat kijken. Vaak zijn deze ook nieuw en ongebruikt.

Videokaart : 180
Voeding: 80 euro
8 gb ram: 60
ssd: 60

Als je dan nog je ouwe spul verkoopt kom je redelijk ver
Oke thanks maar ik was meer geinteresseerd in de 280 of de 270x

de 280 heeft volgens de site van alternate een maximaal verbruik van 210 watt, of kijk ik hier verkeerd naar?
Kan ik de wattages van de apparaten bij elkaar optellen?
dus moederbord, processor, dvd, hdd,ssd en videokaart of werkt dat anders?

Tweedehands staat me eigenlijk altijd een beetje tegen dus maak ik liever de keus om voor nieuw te gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2015 21:06 ]

• Elzenaartje
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-02-2018
ik zou niet die r9 290 nemen, tenzij je van je computer een straaljager wilt maken, ik had er eerst ook zo een. Maar dat was mijn slechtste keuze ooit.

Het beste kun je een 280x via V&A nemen, die kosten 140,- dezen zijn refurbished en een hele kleine kans dat het dus niet werkt.

i7 4790k | MSI Gaming 5 | Sapp R9 290X

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:25
Voeding; €45 V&A aangeboden: Cooler Master V450 Semi-Modular
Geheugen; €45 V&A aangeboden: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU
Videokaart; €100 V&A aangeboden: Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3
SSD; €90 V&A aangeboden: Crucial MX100 256GB

Inclusief verzendkosten zit je dan rond de €300.

HD7950 = R9 280.

En als je een nieuwe processor zoekt;
€130 V&A aangeboden: Intel Core i5 3570K Boxed

Je moederbord ondersteunt 'm maar dan moet je wel je bios updaten misschien.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Topicstarter
Heren, hardstikke bedankt voor de hulp!
Ik heb mijn spullen besteld en hoop morgen alles binnen te hebben.

• loki504
Elzenaartje schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 21:11:
ik zou niet die r9 290 nemen, tenzij je van je computer een straaljager wilt maken, ik had er eerst ook zo een. Maar dat was mijn slechtste keuze ooit.

Het beste kun je een 280x via V&A nemen, die kosten 140,- dezen zijn refurbished en een hele kleine kans dat het dus niet werkt.
Laat me raden. Je gad er 1 met 1 fan? Ja dat zijn straaljagers. Maar de aftermarket koelers zijn erg goed. En snel.

/edit. sorry had ze niet gezien. dacht dat je over de r9 290's in zijn algemeen had. was nog vroeg denk ik :)

[ Voor 9% gewijzigd door loki504 op 21-02-2015 11:12 ]

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Dat zijn dan ook precies de reference versies die daarboven worden gelinkt ;).

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:21
Als de versies met goede koeler 2e hands te duur zijn/worden kun je natuurlijk ook voor zo'n reference kaart van 170 gaan en er zelf een goede koeler op zetten.

http://tweakers.net/price...;380957;391274/categorie/

• Baloes
  • Laatst online: 23-02 18:41
Een r9 290 aan een i3 van de sandy bridge generatie koppelen was zowiezo al onbalans geweest. Een 7950 trekt ie nog wel, al zul je in sommige games de settings terug moeten schroeven.

Uiteindelijk kun je altijd nog een leuke i5 scoren voor zo'n 100 euries (of minder) dan is het weer helemaal top.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:25
Uhm, i5'jes voor socket 1155 kosten over het algemeen meer dan €100 hoor.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Pagina: 1