Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hardeschijf review

Pagina: 1
Acties:

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:49
Ik zat eens te kijken tussen de reviews en het viel mij op dat het al jaren terug is dat er een fatsoenlijke hardeschijven review is geweest. En dan bedoel ik hardeschijven, geen ssd's.

Wellicht een idee, zeker met de nieuwere generaties 5, 6 en zelfs 8TB hardeschijven eens een mooie vergelijking te maken?

Zeker leuk voor mensen met een NAS of een zelfbouw (ZFS) storage machine.

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:01

WoutF

Hoofdredacteur
Wat zou je dan getest willen zien aan hdd's? We kunnen natuurlijk doorvoersnelheden meten, maar dat vind ik eerlijk gezegd weinig interessant/relevant. Zeker in een NAS zal je netwerk de beperkende factor zijn.

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-11 15:37

WCA

Wat dat betreft is het jammer dat je niet snel de levensduur van een HDD kan testen. Dat is naar mijn mening wel de meest bepalende factor voor het kopen van een harde schijf.

Misschien random read prestaties, dus voor OS gebruik, verder meegeleverde software, of geluidsproductie. SSHD's, dat soort dingen.

Robuustheid kan je ook testen voor 2,5 inch schijven, stress testen in hete omgevingen, druktesten etc.

Share and Enjoy!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:49
WoutF schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 12:04:
Wat zou je dan getest willen zien aan hdd's? We kunnen natuurlijk doorvoersnelheden meten, maar dat vind ik eerlijk gezegd weinig interessant/relevant. Zeker in een NAS zal je netwerk de beperkende factor zijn.
Feit, maar je kan zo'n schijf natuurlijk ook als een losse schijf in je pc gebruiken.
Energieverbruik etc zijn natuurlijk wel interessant, zeker bij 4 en meer schijven.
Snelheden kunnen natuurlijk wel interessant zijn (rebuildsnelheid etc).

Bijvoorbeeld op uitbreiding van jullie oudere ZFS review, een nieuwe blik er op met bijvoorbeeld de nieuwe schijven van 6 en 8tb, vooral de 8tb schijven van seagate die nu een nieuwe indeling gebruiken, is dat nadelig voor de prestaties, maakt het niets uit etc.

En wat houd je tegen om 10GB netwerk aan te leggen, cat6a is ook betaalbaar en 10gbit netwerkapparatuur word ook steeds toegankelijker. Zeker voor de echte tweakers zijn dit geen echte gekke dingen lijkt mij.

Je kan met hotboxes natuurijk het aging proces versnellen, eventueel testen op shcokbestendigheid met een trillende plaat terwijl ze operationeel zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Wannial op 26-02-2015 12:02 ]