Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gmail op openbare computer

Pagina: 1
Acties:

• Piedojng
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-11 09:14
Na al wat opgezocht te hebben nog geen sluitend antwoord gevonden voor mijn probleem:

Op een openbare pc naar de inbox kijken van gmail. Als je alles uitlogd komt, wanneer je terug naar gmail gaat, wel de laatst gebruikte account erop. Wel zonder wachtwoord, maar toch nog altijd de profielfoto met gebruikersnaam.
Dit zou ik willen verwijderen, dat er gewoon wanneer ik mij uitlog een leeg vak username/password komt wanneer de volgende gebruiker zich zou willen aanmelden.

Hopelijk is mijn probleem duidelijk :-)

grtz
Wim

[ Voor 5% gewijzigd door Piedojng op 20-02-2015 19:51 ]

Feel the fear and do it anyway...

Verwijderd

.

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2020 00:09 ]

• dimako_
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:12

dimako_

Vogel

en als je op die openbare pc dan in prive/incognito modus gaat?

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-11 09:09

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

je geschiedenis/cache leeggooien met sluiten van de browser.
Al je settings en eventuele cookies worden opgeslagen in de cache van de browser.

[ Voor 41% gewijzigd door NLKornolio op 20-02-2015 19:53 ]

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:20

Pierre

Van nature lui!

Laat maar

[ Voor 77% gewijzigd door Pierre op 20-02-2015 19:57 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Piedojng
caanova1984 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 19:53:
je geschiedenis/cache leeggooien met sluiten van de browser.
Al je settings en eventuele cookies worden opgeslagen in de cache van de browser.
Welja daar zit deel twee, het is mijn vader die het voorheeft. En ik snap wat je wil zeggen. Hij denkt dat het via IE is dat hij online gaat. Met chorme zou hij gewoon incongito kunnen online gaan natuurlijk.
Daarom vroeg ik mij af als er geen dummy-proof oplossing is voor iemand zoals hem 8)7

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2020 00:09 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:18
Piedojng schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 20:03:
[...]

Welja daar zit deel twee, het is mijn vader die het voorheeft. En ik snap wat je wil zeggen. Hij denkt dat het via IE is dat hij online gaat. Met chorme zou hij gewoon incongito kunnen online gaan natuurlijk.
Daarom vroeg ik mij af als er geen dummy-proof oplossing is voor iemand zoals hem 8)7
In IE kan je ook prima incognito. En verder snap ik nog steeds niet helemaal wat je bedoelt eigenlijk. Gaat het om jezelf of je vader? En als het om je vader gaat, waarom logt hij in op openbare computers?

The devil is in the details.

• Piedojng
Hahn schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 20:06:
[...]

In IE kan je ook prima incognito. En verder snap ik nog steeds niet helemaal wat je bedoelt eigenlijk. Gaat het om jezelf of je vader? En als het om je vader gaat, waarom logt hij in op openbare computers?
Ik zal hem inderdaad eens moeten uitklaren dan hoe je incongito aanmeld. En hij heeft thuis geen internet en gaat naar de bib, vandaar. Er zijn nog mensen die geen internet hebben thuis ;)
Bedankt voor de hulp :-)

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-11 09:09

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

ligt er beetje aan wat voor rechten je heb, wat dummy proof is en wat openbaar is.

Je kan het vinkje zetten in IE dat hij dit standaard doet. Je ken het natuurlijk via policy instellen zodat niemand anders het meer kan wijzigen.

Je kan hem beter leren geen account gegevens te gebruiken op een openbare pc. De keyloggers die iemand anders kan installeren daar zal weinig tegen helpen.

Verwijderd

Als de bieb de boel op orde heeft zal er niets achter blijven na het uitloggen. Als ze de boel niet op orde hebben wat wil/kan jij er aan doen?

Verwijderd

Maak anders gebruik van authenticator. Google Play: Google Authenticator

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2015 21:28 ]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Z'n vader heeft geen internet. Verwacht je dat ie dan wel een smartphone heeft? Google standaard heeft geen RSA SecureID support, dus een losse hardware authenticator is geen optie.

Verwijderd

johnkeates schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 21:30:
[...]

Z'n vader heeft geen internet. Verwacht je dat ie dan wel een smartphone heeft? Google standaard heeft geen RSA SecureID support, dus een losse hardware authenticator is geen optie.
Ok, Mischien dan een usb stick met een portable browser?

• d1ng
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-05-2024
Piedojng schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 19:50:
Na al wat opgezocht te hebben nog geen sluitend antwoord gevonden voor mijn probleem:

Op een openbare pc naar de inbox kijken van gmail. Als je alles uitlogd komt, wanneer je terug naar gmail gaat, wel de laatst gebruikte account erop. Wel zonder wachtwoord, maar toch nog altijd de profielfoto met gebruikersnaam.
Dit zou ik willen verwijderen, dat er gewoon wanneer ik mij uitlog een leeg vak username/password komt wanneer de volgende gebruiker zich zou willen aanmelden.

Hopelijk is mijn probleem duidelijk :-)

grtz
Wim
Het probleem is duidelijk :-)

Oplossing:
Direct na het uitloggen kiezen voor
  1. Inloggen met een ander account
  2. Verwijderen
  3. Druk daarna op dat kruisje
Afbeeldingslocatie: http://images.edsel.eu/2007019784.png

• Piedojng
d1ng schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 00:33:
[...]

Het probleem is duidelijk :-)

Oplossing:
Direct na het uitloggen kiezen voor
  1. Inloggen met een ander account
  2. Verwijderen
  3. Druk daarna op dat kruisje
[afbeelding]
Mooi, dát zal ik hem wel kunnen uitleggen! Thanks ;)

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Behalve bovenstaande adviezen zou ik ook een keer met hem meegaan om te kijken hoe de beveiliging van die openbare PC's in de bibliotheek is geregeld. Als die niet in orde is moet je ook nog rekening houden met keyloggers of andere spy/malware op die machines. Bij de bibliotheek in mijn woonplaats (Nederland) wordt bij elke reboot een schone image vanaf de server teruggezet.
Misschien is het wel mogelijk en toegestaan om een portable installatie vanaf een usb stick te draaien, daarmee los je niet het malware probleem op, maar wel het eventuele privacy risico.
http://portableapps.com/apps/internet/firefox_portable

[ Voor 42% gewijzigd door Henk007 op 21-02-2015 11:00 ]

Pagina: 1