• Jepp01
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-01 20:51
Hallo,

Ik ben momenteel mijn pc aan het bouwen. Ik gebruik een Gelid Solutions Tranquillo rev 2. Ik had hem er natuurlijk verkeerd op gestoken. 90° gedraaid. Ik heb hem dan gewoon veranderd, opgehoffen, gedraaid en terug erop laten zetten. De thermopasta was niet overal verdeeld maar toch bijna 80%. Ik heb hier echter geen nieuwe pasta aangedaan. Ik heb hem er gewoon terug op gezet.

Was dit een slecht idee? moest ik deze pasta afpoetsen en opnieuw aanbrengen, of denken jullie dat dit geen kwaad kan?

mvg

Plastiekboer

• Phenos2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-01 23:47
Beter kun je idd de pasta er even opnieuw tussen doen, herbevestigen van een koeler met de oude pasta zorgt vaak voor ingesloten luchtbellen.
Het beste is om de oude pasta even met alcohol en een stofvrij doek(je) te verwijderen van beide contactoppervlakken en vervolgens de koeler opnieuw te plaatsen met een kleine drup pasta in het midden van de CPU.
YouTube: Install Thermal Compound Paste as Fast As Possible

• Jepp01
Phenos2 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 18:59:
Beter kun je idd de pasta er even opnieuw tussen doen, herbevestigen van een koeler met de oude pasta zorgt vaak voor ingesloten luchtbellen.
Het beste is om de oude pasta even met alcohol en een stofvrij doek(je) te verwijderen van beide contactoppervlakken en vervolgens de koeler opnieuw te plaatsen met een kleine drup pasta in het midden van de CPU.
YouTube: Install Thermal Compound Paste as Fast As Possible
alcohol. Heeft dit een andere naam? is dit zoals Eau de Cologne?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:59

M2M

medicijnman

kijk eens in het medicijnkastje

-_-

• Jepp01
M2M schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 19:25:
kijk eens in het medicijnkastje
Roodsel? Isobetadine. Dat is ook een alcohol maar wrs niet goed? aceton?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:59

M2M

medicijnman

aceton werkt ook (nagellakremover) maar je hebt ook flesjes alcohol, meestal in een medicijnkastje.

-_-

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-01 12:26
Schoonmaakalcohol (96% o.i.d., overige procenten zijn giftige stoffen zodat het niet drinkbaar is) bij de Kruidvat, 2 euro voor een klein flesje.

Bambu Lab P1S Combo

• Jepp01
M2M schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 19:28:
aceton werkt ook (nagellakremover) maar je hebt ook flesjes alcohol, meestal in een medicijnkastje.
Aceton heb ik :) Ja die ontsmettings alcohol was op. Sindsdien gebruiken we isobetadine. Ik zal het met aceton doen.

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Het is nu echt niet zo belangrijk dat je het perfect er af hebt met alcohol, als je vaak genoeg met een goed stoffen doekje er over gaat totdat je geen residu meer op je doekje ziet bij komen dan komt het ook al goed hoor. Dat gaat misschien 2 graden schelen met perfect er af te halen.

• Jepp01
Het is perfect gelukt met aceton :) bedankt
Pagina: 1