Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenHe
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:12
Nadat ik een tijdje terug mijn laptop (samsung ativ book 9 lite) opnieuw had voorzien van ubuntu, (studio 14.04 deze keer, de vorige was xubuntu 14.04) Moest ik ook hibernation weer werkend krijgen.

Ik heb bij beiden deze handleiding gevolgd:
https://help.ubuntu.com/1...help/power-hibernate.html

Helaas werkt deze keer de optie niet om hibernation te starten door de laptop dicht te doen, in xubuntu werkte dat wel.

Ik heb nu slaapstand wel in mijn afsluitmenu staan maar in energiebeheer is het niet beschikbaar, waar dan ook.

Gevolg is dat als ik vergeet de laptop te hibernaten terwijl ik op batterij werk dan is niet veel later de accu leeg en mijn werk verdwenen.

Het is me niet gelukt om googlend mogelijke oplossingen te vinden, kom steeds bij pagina's uit voor als hibernation helemaal niet werkt.

Wie weet raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb eigenlijk zelden problemen gehad met hibernate, en dat was eigenlijk in de vroegere tijden van Ubuntu. Nu werkt hibernate en standby eigenlijk direct.

Het zou meer helpen als je wat logs kan geven als je het een en ander probeert, zoals wat zie je als je pm-hibernate uitvoert? Als ik het mij goed herinner, maakt Ubuntu Studio ook gebruik van de Xfce desktop omgeving. Wat je hiermee kan doen, is kijken wat er allemaal geïnstalleerd zou worden als je xubuntu-desktop zou installeren. Check of je iets tegen komt dan met power management te maken kan hebben.

Je geeft ook niet aan wat je resultaten zijn van de Help pagina die je linkt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenHe
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:12
Voor wie via zoeken hier terecht komt:
Waarschijnlijk kan ubuntu studio niet hibernaten omdat er voor de audio toepassingen een speciale low latency kernel is gebruikt.

Ik ben weer naar een gewone ubuntu overgestapt, hibernate doet het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

hibernaten met linux ... Hero heeft er zelden problemen mee,

bij mij eerder regel dan uitzondering.

gentoo, out of the box
ubuntu, vaker niet dan wel
xubuntu, prima
kubuntu, ging niet werken
centos, prima
etc. soms werkt het dan weer ineens na update, 2 updates verder is het weer stuk.

nooit in verdiept waarom ene wel/niet werkt. sluit systeem gewoon af, boot snel zat met die ssd's van tegenwoordig O-)

//edit; beetje google/forums zie je dat probleem heden dag nog best veel voor komt, ook bij de laatste distros.

[ Voor 28% gewijzigd door himlims_ op 04-06-2015 14:32 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards