Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alonzozo
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-05 08:05
Hallo,

Ik heb sinds kort een XBOX One die ik eerst bij mijn vriendin op de TV had aangesloten. Sinds een weekje heb ik hem thuis staan en merk ik dat GTA V wel vaker hapert, de ene keer is het erger dan de andere keer.
Wel merk ik dat het niet zo hoort te zijn. Het gebeurt niet voortdurend, maar vooral wanneer ik met hoge snelheden rijd of bijvoorbeeld halsoverkop ergens vanaf vlieg met een auto 8)7. Daarnaast gebeurt het ook regelmatig als er geen gekke dingen gebeuren.(Het lijkt af en toe wel alsof ik op een laptop aan het gamen ben en de stroomkabel hangt er plotseling niet meer aan, zo kan ik het probleem het beste beschrijven). Ik heb een nieuwere TV als mijn vriendin, dus hij zou goed moeten draaien. Toch is dat niet zo. Op internet kan ik niemand vinden die met hetzelfde spel en dezelfde console dezelfde problemen aantreft. Moet ik misschien de Xbox thuis resetten zodat hij zich goed aanpast op mijn tv?

Kan iemand mij vertellen waar dit misschien aan kan liggen?
Ik heb de xbox one al eens proberen in te stellen op 50hz, maar het probleem bleef.

Ik heb een Samsung FULL HD TV(led).

Hartelijk bedankt alvast voor het lezen van dit bericht.

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 593965

Op de man spelen gebeurd hier niet

GTA V draait op 1080P 30FPS op de Xbone/PS4. Bij hevigere stukjes met meer auto's daalt de fps in de low 20's.Aan de tv kan er weinig liggen tenzij je Samsung wat meer inputlag heeft dan die van je vriendin. Misschien heeft zij een Sony en die zijn in het algemeen wat beter met inputlag.

[ Voor 62% gewijzigd door Gropah op 23-02-2015 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 16:48

AzzKickah

06-CENSORED

Was de TV van je vriendin HDReady en die van jou Full HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alonzozo
Mijn vriendin heeft ook een Samsung full HD led tv. Die zal uit hetzelfde jaar komen als de mijne. Toch is het vreemd dat ik deze haperingen bij haar niet zozeer had.

Gta draait namelijk een kleine 10 seconden lekker, vervolgens een dikke seconde alsof hij nog maar 10 fps haalt. Dit doet hij bijna op elk moment, of ik nu hard rijd of niet. Heel erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-06 23:13
Cache gewist op de one?

Heb je eens geprobeerd de game te deïnstalleren en opnieuw te installeren?

Xbox up to date?

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-06 00:29
Heeft de Xbox wel genoeg ruimte om zijn warmte kwijt te kunnen?
Want ik begrijp dus dat hij verplaatst is.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

Heb je de game mode van de TV aanstaan tijdens het gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:08

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Staan inderdaad de beeldverbeteraars aan of uit op beide TV's? Ik zou ze uit zetten, dat wil nog wel eens een flink verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alonzozo
SpoekGTi schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 08:11:
Cache gewist op de one?

Heb je eens geprobeerd de game te deïnstalleren en opnieuw te installeren?

Xbox up to date?
Cache wissen heb ik geprobeerd, maar helaas. Morgen ga ik proberen gta opnieuw te installeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alonzozo
Sato schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 14:29:
Heeft de Xbox wel genoeg ruimte om zijn warmte kwijt te kunnen?
Want ik begrijp dus dat hij verplaatst is.
Jep meer dan genoeg! Bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alonzozo
sebastius schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 21:35:
Staan inderdaad de beeldverbeteraars aan of uit op beide TV's? Ik zou ze uit zetten, dat wil nog wel eens een flink verschil maken.
Ik heb verschillende standen geprobeerd bij ''motion Plus''. Hij stond op standaard. Bij vloeiend dacht ik even dat hij beter liep, maar nog altijd die hapering af en toe ertussen. Het lijkt wel alsof het probleem zich in deze settings zou kunnen bevinden, maar ik heb geen van de mogelijkheden gevonden waarbij ik de haperingen niet had. Best wel balen, ik dacht dat jullie het voor me opgelost hadden haha.

Morgen even proberen gta opnieuw te installeren, misschien wordt dat een succes. Trouwens bij alle overige games zoals demo van forza, fifa, diablo 3 geen haperingen te bekennen. Ik dacht meld dat ook even.

SR8 ook thanks voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 593965

Alonzozo schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 23:35:
[...]

Ik heb verschillende standen geprobeerd bij ''motion Plus''. Hij stond op standaard. Bij vloeiend dacht ik even dat hij beter liep, maar nog altijd die hapering af en toe ertussen. Het lijkt wel alsof het probleem zich in deze settings zou kunnen bevinden, maar ik heb geen van de mogelijkheden gevonden waarbij ik de haperingen niet had. Best wel balen, ik dacht dat jullie het voor me opgelost hadden haha.

Morgen even proberen gta opnieuw te installeren, misschien wordt dat een succes. Trouwens bij alle overige games zoals demo van forza, fifa, diablo 3 geen haperingen te bekennen. Ik dacht meld dat ook even.

SR8 ook thanks voor je reactie.
Als je tv in game/pc-mode zet scheelt dat alleen inputlag (van bijv 50ms naar 40ms). Dit kan je wel doen maar dit heeft niks te maken met framedrops.

Dit is niet de plek voor een consoles VS PC discussie

[ Voor 132% gewijzigd door Gropah op 23-02-2015 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alonzozo
Ik dacht een oplossing gevonden te hebben door bij ''motion'' handmatig de wazigheidsvermindering op +10 te zetteb. Dit geeft mij inderdaad een vloeiender beeld, maar nog altijd niet constant.

Nu heb ik eens de gamemode aangezet, waarbij ik direct weer een flinke fps drop kreeg, maar ik merkte wel dat mijn controller veel sneller reageerde op bijvoorbeeld de sturing van de sticks op de xbox controller. Hier kan ik fijner mee spelen, maar de slechte fps is nog altijd het probleem. Verschillende settings veranderen op de xbox heb ik ook geprobeerd, maar zonder succes.

Toch morgen maar even proberen op de tv beneden of daar hetzelfde zal gebeuren. Dan weet ik wel zeker dat het aan de tv ligt. Iemand anders nog ideeen?

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-06 13:12
Vreemd ... firmware update voor je tv ?

geen receiver er tussen?

zet eens alle filters en pre processing op je tv uit door idd game mode te gebruiken...
kan je met een andere xbox one testen op dezelfde tv?

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alonzozo
Deze TV heb ik trouwens:
pricewatch: Samsung UE40C6000

Ik ga zo eens kijken voor een firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alonzozo
Helaas nog altijd geen succes gehad tot nu toe.

Met game-mode on: geen input lagg maar wel een beeld dat lijkt op het afspelen van games op een laptop zonder stroomkabel(haperend dus).

Zonder game-mode: vloeiend beeld(grootste deel van de tijd) maar een mega irritante input lagg.

Het lijkt er dus op dat het probleem gewoon aan de TV ligt en dit door een of andere reden niet aan kan.

Als iemand nog ideeen heeft wat ik zou kunnen proberen, dan hoor ik dat heel graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dranx
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-07-2022
Nee hoor. Heb precies dezelfde problemen en heb een nieuwe Sony.
Kom er zelf ook niet achter wat het probleem nou is. Heb sinds gisteren The Witcher 3 en die draait gewoon verschrikkelijk!
Game mode of motion plus, maakt niets uit.
Pagina: 1