Hey tweakers,
Mijn opa wil graag een nieuwe pc, omdat die van hem ondertussen al 10 jaar oud is en toch echt wel super traag is. Heb ik belooft dat ik er wel eentje zou samenstellen voor hem
. Zelf wel veel verstand van game pc's, maar wat video/foto-bewerking nu precies nodig heeft weet ik niet precies.
Leuk feitje, mijn opa had een van de eerste pc's in boxtel waartoe toen zelfs de burgemeester een kijkje kwam nemen naar dat game system van enkele MB's schijfruimte op tape, in de tijd dat games van de radio werden opgenomen/gedownload
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn Opa gebruikt zijn pc vooral voor video en foto bewerking en heeft graag dat dit lekker soepel gaat. Software dat hij op dit moment gebruikt:
-Pinnacle Studio 11
-Coral Paint Shop Pro
Verder heeft hij graag dat de pc een beetje future proof is kwa video en foto bewerkingsprogramma's, want hij kan er zo weer 10 jaar tegenaan
. En op dit punt is het ook juist waar ik jullie hulp bij nodig heb, want ik heb het idee dat video en foto bewerking niet zo veel vraagt van de video kaart, maar juist van de processor en ik weet ook niet hoe wat de toekomstperspectieven hiervan zijn?
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn Opa zei dat geld geen probleem was, nu is het niet de bedoeling dat we de ultieme game pc gaan maken, maar juist het systeem dat precies goed is voor zijn video en foto bewerkingsprogramma's.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik weet niet de specifieke modellen/type nummers, maar ik weet dat hij een stel hdd's heeft die als opslag worden gebruikt, verder houdt hij zijn scherm, toetsenbord, muis etc.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
-Behuizing
-Voeding
-SSD 250GB
-Moederbord
-CPU
-RAM
-Videokaart?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Meeste kennis en ervaring van intel, maar sta voor alles open.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Behuizing maximaal 50 cm hoog, voeding graag gold efficiency, het geheel niet te luid.
Ga je overklokken?
Nee ik ga niet overclocken.
Mijn idee zover:
-Goede i7, omdat ik denk dat dit goed is voor rendering, maar weet niet zeker of HT(hyper threading) hierbij helpt?
-Nog geen grafische kaart, omdat ik er niet zeker van ben dat hij deze nodig heeft? Zijn de integrated graphics goed genoeg? of is een kaartje toch wel een stuk beter?
-Moederbord vindt ik altijd lastig kiezen, dus heb er maar eentje gekozen die ik ken.
-Behuizing van de BBG(best buy guide) zag er wel goed uit.
-RAM geld hetzelfde, zag er goed uit. Weet alleen niet zeker of 8GB genoeg is?
-Voeding van 550W gepakt, omdat ik stiekem denk dat een videokaart toch nodig is. Anders is 450 wel genoeg denk ik?
-De SSD van de BBG zag er goed uit en heeft voldoende geheugen.
Graag jullie input over dit syseem voor video/foto-bewerking, bedankt!
Mijn opa wil graag een nieuwe pc, omdat die van hem ondertussen al 10 jaar oud is en toch echt wel super traag is. Heb ik belooft dat ik er wel eentje zou samenstellen voor hem
Leuk feitje, mijn opa had een van de eerste pc's in boxtel waartoe toen zelfs de burgemeester een kijkje kwam nemen naar dat game system van enkele MB's schijfruimte op tape, in de tijd dat games van de radio werden opgenomen/gedownload
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn Opa gebruikt zijn pc vooral voor video en foto bewerking en heeft graag dat dit lekker soepel gaat. Software dat hij op dit moment gebruikt:
-Pinnacle Studio 11
-Coral Paint Shop Pro
Verder heeft hij graag dat de pc een beetje future proof is kwa video en foto bewerkingsprogramma's, want hij kan er zo weer 10 jaar tegenaan
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn Opa zei dat geld geen probleem was, nu is het niet de bedoeling dat we de ultieme game pc gaan maken, maar juist het systeem dat precies goed is voor zijn video en foto bewerkingsprogramma's.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik weet niet de specifieke modellen/type nummers, maar ik weet dat hij een stel hdd's heeft die als opslag worden gebruikt, verder houdt hij zijn scherm, toetsenbord, muis etc.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
-Behuizing
-Voeding
-SSD 250GB
-Moederbord
-CPU
-RAM
-Videokaart?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Meeste kennis en ervaring van intel, maar sta voor alles open.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Behuizing maximaal 50 cm hoog, voeding graag gold efficiency, het geheel niet te luid.
Ga je overklokken?
Nee ik ga niet overclocken.
Mijn idee zover:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-4790 Boxed | € 299,25 | € 299,25 |
| 1 | MSI H97 GUARD-PRO | € 94,95 | € 94,95 |
| 1 | Corsair Obsidian 450D | € 112,- | € 112,- |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 64,- | € 64,- |
| 1 | Seasonic G-series 550 watt | € 84,85 | € 84,85 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 91,95 | € 91,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 747,- | |
-Goede i7, omdat ik denk dat dit goed is voor rendering, maar weet niet zeker of HT(hyper threading) hierbij helpt?
-Nog geen grafische kaart, omdat ik er niet zeker van ben dat hij deze nodig heeft? Zijn de integrated graphics goed genoeg? of is een kaartje toch wel een stuk beter?
-Moederbord vindt ik altijd lastig kiezen, dus heb er maar eentje gekozen die ik ken.
-Behuizing van de BBG(best buy guide) zag er wel goed uit.
-RAM geld hetzelfde, zag er goed uit. Weet alleen niet zeker of 8GB genoeg is?
-Voeding van 550W gepakt, omdat ik stiekem denk dat een videokaart toch nodig is. Anders is 450 wel genoeg denk ik?
-De SSD van de BBG zag er goed uit en heeft voldoende geheugen.
Graag jullie input over dit syseem voor video/foto-bewerking, bedankt!