Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop om muziek te spelen

Pagina: 1
Acties:

• kl1172
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-05-2023
Wat ga je met je laptop doen?
Windows 8.., muziek iTunes, audacity en waarschijnlijk Serato Dj. Vooral muziek afspelen en kunnen mixen op de laptop. De laptop zal ook wel eens verbonden worden met een dj controller en een externe DAC. Muziekbewerking an sich zal erg summier zijn, dus specifiek daarvoor hoeft het geen erg krachtige laptop te zijn. Hij moet wel betrouwbaar zijn om eens een avondje te kunnen gebruiken als 'gelegenheids dj'.

Mijn muziekcollectie is momenteel 120 GB en zal de komende jaren blijven groeien, dus voor de muziek alleen zou ik graag minstens 300 GB ruimte willen, dan kan ik weer even verder. Die collectie komt van een andere PC waar ik CD's mee rip of bestanden aankoop, dus graag wel een laptop die de overzetting vlot kan verwerken omdat die wel meer dan eens zal overgezet/vervangen/geupdate moet worden, maar dit zal nu ook niet elke week moeten gebeuren.

Daarnaast wat surfen, youtube, ... simpele dingen.

Wat is je budget?
1000€ absoluut maximum, maar liefst minder natuurlijk. Ik zou denken dat dit niet nodig is omdat ik geen grafisch monster nodig heb of industriële berekeningen moet doen. Ik wil enkel vlot kunnen werken en spelen met de voormelde muziekprogramma's. Dat is de essentie voor deze laptop.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik heb normaal gezien altijd wel een stopcontact ter beschikking als ik hem ergens mee moet nemen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik wil vooral een betrouwbare, vlotte laptop. Ik woon op 5 minuutje van de winkel Tones (België), zij hebben misschien wel een goede waaier aan mogelijkheden maar graag had ik van de tweakers nog wat goede raad gehad. Bij Tones heb ik al eens gekeken op volgende link (overzicht 15" - 16" laptops):
http://www.tones.be/categ...all&filter=9999_30_15-16|. Welke is dan ideaal prijs)kwaliteit voor mijn gebruik? Natuurlijk als jullie van een andere leverancier een betere suggestie vinden, dan hoor ik het graag!

Ik kan wel zeggen dat http://www.tones.be/produ...-hdd-gt720m-2gb-windows-8 wel een goede laptop lijkt, maar tegelijk lijkt ie me ook wat duur (misschien ook overkill, kan dat niet inschatten) voor wat ik er mee wil doen of heb ik het mis?

Wat wel erg belangrijk is, is het scherm. Ik heb absoluut een mat scherm nodig wegens oogproblemen, liefst 15" - 15,6". Misschien is IPS ook wel een pluspunt. Een jaar of 3 geleden erg teleurgesteld geweest in een vrij krachtige laptop (een Samsung) die een scherm had dat één en al backlight bleed had, er was geen optimaal gezichtspunt te verkrijgen op dat ding. Ik kon niet geloven dat zelfs toen nog zulke schermen verkocht werden, you live you learn. Dus een goed mat scherm 15 - 15,6", ik weet niet of Full HD zo belangrijk is ( is dat beter om compatibeler te zijn met software?), er zal niet echt gegamed mee worden of films mee bekeken worden.

Alvast bedankt,
Kim

[ Voor 10% gewijzigd door kl1172 op 20-02-2015 16:57 ]