Toon posts:

Wraak review [salvadore dali][Rob59] verwijderen.

Pagina: 1
Acties:
  • 3.088 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mede-auteur:
  • EVO
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

EVO

Na een overeenkomst over koop van moederbord met salvadore dali trekt deze zich terug omdat zijn bod incl. verzenden zou zijn geweest.
In de conversatie via DM was nog geen sprake geweest dat hij het wilde ophalen of dat ik moederbord zou verzenden.
In mijn advertentie staat aangegeven: Excl verzenden.
Nadat ik hem daarover een bericht stuur dat deze voor eigen rekening zijn gaat de koop ineens niet meer door.

Op mijn review daarover:
http://tweakers.net/aanbod/rating/237611/

Krijg ik deze wraakreview terug:
http://tweakers.net/aanbod/rating/238277/

Punt 1: 2 sterren voor omschrijving is vreemd wanneer hij product nooit heeft ontvangen.
Punt 2: 1 ster voor communicatie is pure wraak voor zijn eigen onvermogen om duidelijk te communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:58

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Tsja, er heeft geen transactie plaatsgevonden dus óók jouw review is onterecht.

Beide reviews moeten dus verwijderd worden.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit topic is niet voor buitenstaanders bedoeld.
Er heeft wel degelijk een aankoop plaatsgevonden.
Wanneer een Mod naar de DM conversatie kijkt is dat gelijk duidelijk.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2015 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVO
  • Niet online
Nou Rob, daar ga je dan!!
Je hebt gezien jongen dat je zwetst. Er is geen transactie geweest dus je bent in het ongelijk gesteld.
Jammer dan, zoals ik al zei: je moet niet zeuren. Geen verkoop dus jouw feedback is achterhaald en onterecht. Punt uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie hier nergens een Mod reageren die er over gaat. Jij wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVO
  • Niet online
Angeloonie pleit duidelijk in mijn voordeel, wat had je hier tegenin te brengen dan?
De Mod kan hier niks aan veranderen hoor. Je zit gewoon hartstikke mis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer de DM conversatie bekeken is zal vanzelf blijken hoe de vork in de steel zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-10 23:54

3DDude

I void warranty's

Ik zie niet echt een probleem,
jullie kunnen blijkbaar beiden niet zo helder communiceren.

Lijkt me prima zo, dus gewoon laten staan.

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Knap dat je de DM's kunt lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Gewoon even wachten op een modje, die kunnen alle DM's wel lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met deze tweakers geen zaken doen, dat blijkt wel weer! :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJHH93
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:57
salvadore dali schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 11:50:
Angeloonie pleit duidelijk in mijn voordeel, wat had je hier tegenin te brengen dan?
De Mod kan hier niks aan veranderen hoor. Je zit gewoon hartstikke mis!
Als er in de advertentie duidelijk staat exclusief verzendkosten dan zit jij hartstikke mis.. Lezen blijft lastig ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVO
  • Niet online
Wie denk je dat jij bent ? bij- de- hand- ventje!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJHH93
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:57
salvadore dali schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 13:37:
Mijn naam kun je gewoon lezen hoor. Maar als het in de advertentie duidelijk vermeld staat dan is het toch duidelijk wie er fout zit? Misschien had de andere kant nog eens moeten melden dat het exclusief verzendkosten is. Maar jij wil iets van hem kopen, dus dan had je misschien de advertentie beter moeten bekijken. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exact. Daarnaast; als je mondeling/schriftelijk (dus ook per DM!) hebt toegezegd tot de aankoop over te gaan, heb je gewoon een wettelijke koopovereenkomst gesloten- ook bij een 2e hands aankoop. Je bent immers op de uitnodiging van aanbod en vervolgens het aanbod, ingegaan- zo staat dat geregeld in het verbintenissenrecht. Zonder ook maar één DM te hebben gelezen, kan ik nu al zien dat koper fout zit. :r

Edit: het is trouwens ook wel 'bijzonder' dat je wel onderhandelt over de prijs, maar niet over de verzending?
Typisch. Meestal neem ik dat mee als deel van de onderhandeling. :/

Edit2: Jullie hebben beiden (Rob/Sal) >200 positieve beoordelingen in je V&A-profiel, how can? Dat je dan op zoiets stuk loopt…apart. Kwantiteit ≠ Kwaliteit. :N

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2015 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Forever
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:19
Iedereen kan fouten maken, wij vinden het fijn dat prijzen altijd inclusief alle extra's weergegeven worden, dus ik kan het me enigzins wel voorstellen waarom de koop niet door ging, daarbuiten; tussen het overeenkomen van de prijs en de afzegging zat slechts 1 dag.

Begrip zou van beide kanten moeten komen, en fatsoen ook.
En dat laatste is ver te zoeken, helaas.
salvadore dali schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 13:37:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkbas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-06 10:24
en dat tientje hadden jullie niet kunnen delen? Tjongejonge zeg... dat had ieder nog geen €5 gekost.

Ach ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dicht. Ik ga dit eens rustig bekijken.

Goed. In de advertentie stond duidelijk "excl verzendkosten". Als iemand dus 120 biedt mag je er van uit gaan dat dat alleen voor het product is en dat er nog verzendkosten bovenop komen. Hier trad echter een misverstand op. Salvadore dacht geboden te hebben incl verzendkosten. Rob maakte hem er op attend dat dat niet zo was. Daar hield het bij Salvadore op: hij had geen interesse meer.

Concreet was er dus geen deal, geen transactie. Wel een misverstand, maar daar schrijven we geen reviews over. Beide reviews bij deze verwijderd.

@Salvadore: ik heb de DM gelezen en het valt me op dat je schrijfstijl en houding zowel daar als in dit topic tot een dieptepunt zinken. Wellicht moet je eens wat aan je manier van communiceren gaan doen. Dat je het ergens niet mee eens bent is jouw goed recht, maar om dan meteen maar te gaan schelden is niet echt tof. Hier maak je op deze manier geen vrienden mee.

[ Voor 183% gewijzigd door Microkid op 21-02-2015 15:03 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lees de waarschuwing.!!

[ Voor 88% gewijzigd door Microkid op 21-02-2015 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10 14:08
lees de waarschuwing.!!

[ Voor 89% gewijzigd door Microkid op 21-02-2015 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Microkid schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 14:42:

Concreet was er dus geen deal, geen transactie. Wel een misverstand, maar daar schrijven we geen reviews over. Beide reviews bij deze verwijderd.
Dus wanneer iemand vraagt om een product te reserveren, ik daarna nog bevestiging vraag die positief beantwoord wordt, is er geen overeenkomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

banned.

[ Voor 104% gewijzigd door Microkid op 21-02-2015 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is het niet de bedoeling dat je reageert hier en het gaat me puur om het feit dat salvadore dali op een in mijn ogen terechte review, maar blijkbaar denkt Microkid daar anders over, een onterechte wraakreview plaatste waarin hij feiten verdraaide.
Het taalgebruik van deze user in zijn DM was ook een aanleiding om over zijn manier van communiceren melding te maken in zijn V&A feedback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verwijderd

[ Voor 96% gewijzigd door Microkid op 21-02-2015 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap je standpunt, wacht verder geduldig op antwoord van mijn vraag aan Microkid.
Die heeft het DM verkeer kunnen lezen en weet precies wat er staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Verwijderd schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 17:42:
[...]

Dus wanneer iemand vraagt om een product te reserveren, ik daarna nog bevestiging vraag die positief beantwoord wordt, is er geen overeenkomst?
We spreken over een overeenkomst als er wederzijds akkoord is over het product, de prijs en methode van overdracht. Jullie waren er duidelijk nog niet uit over de prijs, want de ene partij dacht dat het incl verzenden was terwijl de andere partij daar een andere mening over had.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Microkid schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 19:05:
[...]

We spreken over een overeenkomst als er wederzijds akkoord is over het product, de prijs en methode van overdracht. Jullie waren er duidelijk nog niet uit over de prijs, want de ene partij dacht dat het incl verzenden was terwijl de andere partij daar een andere mening over had.
Prijs was afgesproken, overdracht zou plaatsvinden na zijn vakantie.
Dag later is er dan ineens DM dat het incl. verzenden is de prijs die afgesproken is.
Nogal eenzijdige manier van communiceren lijkt me.

Wanneer ik wijs op het feit dat in advertentie staat dat prijs excl verzenden is wordt overeenkomst ineens ontbonden.
Sorry maar zo'n manier van handelen schiet bij mij in het verkeerde keelgat en heb daar een nette review over geplaatst.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Jullie hebben helaas beide een foute aanname gemaakt:
Rob dacht dat Salvadore bij het bod van 120 euro nog wel begrijpen dat er 6,95 verzendkosten bij kwamen omdat dit zo in de advertentie stond. Dit koppelde je echter niet terug aan Salvadore. Had je dit meteen gedaan, dan was er wellicht niet zo'n probleem geweest.
Salvadore dacht dat de prijs incl verzenden was, en was not amused toen bleek dat dit niet zo was.

Aan beide kanten ging het dus niet goed. Er is geen "schuldige" aan te wijzen, het zijn 2 gelijktijdige misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Duidelijk, reserveren doe ik niet meer dus.

Wat mij betreft kan topic wel op slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Forever
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:19
stop nou eens met reageren als je zelf geen partij bent!

[ Voor 86% gewijzigd door Microkid op 22-02-2015 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lezen is een kunst.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: dit topic is alleen bedoeld om beide partijen bij elkaar te brengen. Het is dus niet toegestaan te reageren in topics waar je zelf geen partij bent. Dergelijke reacties worden verwijderd en indien nodig volgen er sancties in de vorm van een tijdelijke ban.