Huidige systeem:
Processor: AMD Phenom II X4 955 (3,2~ghz)
Moederbord: GA-890FXA-UD5
Geheugen: 4gb random iets
Videokaart: Radeon HD6950 (Asus EAH6950 DCII/2DI4S/1GD5)
Voeding: Seasonic 80gold X760
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen zoals nu, maar dan ter voorbereiding om bijv. GTA 5 op high te spelen met fatsoenlijke framerate
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zoals aangegeven € 600~ verzendkosten hoeven niet meegerekend te worden in het budget.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Hoop dat ik nog wat mee kan nemen, moederbord, voeding en CPU koeler (Hyper 212 EVO)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Denk een CPU, videokaart en meer RAM geheugen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Als het kan AMD, maar mocht intel stukken beter zijn..
Heb je nog bepaalde wensen?
Als het kan aan de stille kant
Ga je overklokken?
Nee, ga niet overklokken tenzij het me veel voordelen kan opleveren.
Daarnaast zoek ik een nieuwe behuizing, omdat de HD6950 kaart heel erg krap zit.
Graag jullie advies
@Zorian dank voor je melding, was een stukje vergeten.
Ander moederbord heb ik dan Gigabyte GA-970A-UD3P in gedachten, omdat ik persoonlijk toch een voorkeur heb richting AMD, daarnaast ondersteund deze de processor die ik in gedachte heb.
Gigabyte GA-990FXA-UD3 vind ik persoonlijk niet nodig, ga toch geen gebruik maken van de SLI functie.
Processor: AMD FX-9370 4.7ghz octacore scoort zover ik kan zien ook aardig op de benchmarks.
Videokaart: MSI RADEON R9 270X GAMING 4G € 229 bij een lokale winkel en moet het volgens mij ook aardig doen.
Kom dan zelf op een totale prijs van € 523.
Hier moet dan alleen nog 8gb geheugen bij.
Processor: AMD Phenom II X4 955 (3,2~ghz)
Moederbord: GA-890FXA-UD5
Geheugen: 4gb random iets
Videokaart: Radeon HD6950 (Asus EAH6950 DCII/2DI4S/1GD5)
Voeding: Seasonic 80gold X760
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen zoals nu, maar dan ter voorbereiding om bijv. GTA 5 op high te spelen met fatsoenlijke framerate
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zoals aangegeven € 600~ verzendkosten hoeven niet meegerekend te worden in het budget.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Hoop dat ik nog wat mee kan nemen, moederbord, voeding en CPU koeler (Hyper 212 EVO)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Denk een CPU, videokaart en meer RAM geheugen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Als het kan AMD, maar mocht intel stukken beter zijn..
Heb je nog bepaalde wensen?
Als het kan aan de stille kant
Ga je overklokken?
Nee, ga niet overklokken tenzij het me veel voordelen kan opleveren.
Daarnaast zoek ik een nieuwe behuizing, omdat de HD6950 kaart heel erg krap zit.
Graag jullie advies
@Zorian dank voor je melding, was een stukje vergeten.
Ander moederbord heb ik dan Gigabyte GA-970A-UD3P in gedachten, omdat ik persoonlijk toch een voorkeur heb richting AMD, daarnaast ondersteund deze de processor die ik in gedachte heb.
Gigabyte GA-990FXA-UD3 vind ik persoonlijk niet nodig, ga toch geen gebruik maken van de SLI functie.
Processor: AMD FX-9370 4.7ghz octacore scoort zover ik kan zien ook aardig op de benchmarks.
Videokaart: MSI RADEON R9 270X GAMING 4G € 229 bij een lokale winkel en moet het volgens mij ook aardig doen.
Kom dan zelf op een totale prijs van € 523.
Hier moet dan alleen nog 8gb geheugen bij.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2015 16:43 . Reden: spelfout en was niet volledig. ]