Asus 4k PB287Q heb dode pixel ... geen garantie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-10 15:00
Moet even wat kwijt. Ik heb nu twee weken een Asus PB287Q 28 inch, maar helaas nu een dode pixel.
Deze heb ik niet meteen, als de monitor 5 minuten aan staat komt ie in beeld.
Ligt niet aan videokaart, uitgesloten.

Vroeger had je pixel garantie. Hoorde toch bij de eerste platte schermen? Nee hoor, geldt nog steeds.
Onze vrienden van A.lternate vertellen ook dat ik Pixelgarantie had moeten bijkopen :(
Heeft het zin om bij Asus te klagen hierover? Heeft iemand met succes dit eens gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:56

Thomg

Aww yiss

Één dode?

SOL :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:36

br00ky

Moderator Harde Waren
Move naar SF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dit is echt te weinig voor een topic. Wat heb je zelf al opgezocht? Ik laat het nog even open om je een kans te geven het topic meer inhoud te geven, maar nu is het niet meer dan een rant en een vraagje zonder eigen inzet.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfatrion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 08:36
De geschillencommissie Computer o.i.d. vond dat een consument in beginsel een monitor mocht verwachten zonder dode pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffe
Jongens wat doen jullie ineens moeilijk. Ben gewoon benieuwd of anderen dit ook ervaren en het leek mij dat deze geplaatst zou moeten worden in de Beeldschermen forum. Nu verplaatst naar Shopping Forum :(
Wat heb ik zelf al opgezocht? Ik had even kort gegoogled maar kon zo gauw niks zinvols vinden.
Vandaar dat ik in het forum enige steun zoek.
Ik ben nieuwsgierig wie er nog scherm koopt met Pixelgarantie? Dat is toch des jaars 2000?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wkoa? Hoe oud is de monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:03
Wet koop op afstand, binnen 14 dagen terugsturen. Moet je alles wel in zeer nette/ongebruikte staat retourneren.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
maffe schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 22:15:
Jongens wat doen jullie ineens moeilijk. Ben gewoon benieuwd of anderen dit ook ervaren en het leek mij dat deze geplaatst zou moeten worden in de Beeldschermen forum. Nu verplaatst naar Shopping Forum :(
Wat heb ik zelf al opgezocht? Ik had even kort gegoogled maar kon zo gauw niks zinvols vinden.
Ik ben nieuwsgierig wie er nog scherm koopt met Pixelgarantie? Dat is toch des jaars 2000?.
Als ik ook even google zie ik dat heel veel winkels het aanbieden. (azerty, 4launch en nog een hoop)

offtopic:
In 2000 deden ze hier ook nog niet zo moeilijk

[ Voor 7% gewijzigd door Hyp Hyper op 21-02-2015 17:34 ]

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffe
In het Asus boekje bij de monitor staat letterlijk deze tekst:

0 tot 12 maanden garantie - ZBD (Zero Bright Dot) garantie op LCD scherm
0 tot 7 kalenderdagen voor - DOA (Dead On Arrival) productvervanging
8 tot 3 jaar reparatie etc ....

Als Zero Bright Dot: dode pixel betekend heb ik geluk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Zero bright dot betekend volgens mij dat er een dot wit blijft branden.
Dus niet een dode pixel.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OldSchoolPhoto
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-10 17:18
Bel Asus! Neem contact op, vergeet die winkels die altijd duiken voor hun verantwoordelijkheden...

Ik kreeg na een paar maanden een dode pixel. Officieel geen garantie. Echter omdat het precies midden in beeld was heb ik hem kosteloos op mogen sturen. En dit geval bleek er stof tussen te zitten waardoor de pixel niet functioneerde (???) Afin, keurig een nieuw panel gekregen.

Als je een account bij Asus aanmaakt kun je een chat starten, krijg je een medewerker tegenover je. Mijn advies, daar heb je de meeste kans....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffe
OldSchoolPhoto schreef op zondag 22 februari 2015 @ 15:08:

Als je een account bij Asus aanmaakt kun je een chat starten, krijg je een medewerker tegenover je. Mijn advies, daar heb je de meeste kans....
Thanks voor de tip. Ga ik zeker proberen.
Als ik dat gedaan heb, zal ik hier de reactie schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 12:00

Ardana

Mens

maffe schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 22:15:
Tsja, ik heb 2 jaar geleden nog € 125 betaald voor pixelgarantie bij m'n BTO-laptop. Ik wilde gewoon zeker weten dat ik geen enkel gezeik zou krijgen bij één dode (sub)pixel en heb dit ook aangegeven bij BTO (extra koopvoorwaarde dus). Daarvoor had ik best wel een beetje extra geld over. M'n vriend heeft zo'n beetje exact dezelfde laptop gekocht, zonder de garantie. Beiden hebben we perfecte schermen.

Verschil is dat hij er tegen kan als er enkele dode (sub)pixels in z'n scherm zitten, en ik absoluut niet. Mijn vorige monitor was dan ook een Eizo: 5 jaar 100% pixelgarantie standaard. Ja, daar betaal je voor, maar voor mij is het belangrijk.

En ik zou het zo weer doen. Voor mij geen dode (sub)pixels, dan gaat scherm met laptop en al direct 't raam uit.

Dus ja, er zijn nog steeds mensen die pixelgarantie kopen - al ben ik het met je eens dat het onzin is, en niet nodig zou moeten zijn.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:03
Bij een BTO laptop die voor je op maat gemaakt wordt, kan ik het nog enigszins snappen. Je komt hier namelijk moeilijk vanaf, omdat de 14 dagen bekoeling periode niet geldt voor op maat gemaakte goederen. Voor een scherm is dit heel anders, binnen 14 dagen ontevreden, dan gewoon retour met vermelding van de wet koop op afstand, natuurlijk wel zonder beschadigingen aan product en verpakking.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-10 19:41
Jumpman schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 00:05:
Bij een BTO laptop die voor je op maat gemaakt wordt, kan ik het nog enigszins snappen. Je komt hier namelijk moeilijk vanaf, omdat de 14 dagen bekoeling periode niet geldt voor op maat gemaakte goederen. Voor een scherm is dit heel anders, binnen 14 dagen ontevreden, dan gewoon retour met vermelding van de wet koop op afstand, natuurlijk wel zonder beschadigingen aan product en verpakking.
BTO laptops zijn geen op maat gemaakte goederen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 12:00

Ardana

Mens

Klopt, BTO zijn idd geen op maat gemaakte goederen, en de 14-dagen zicht termijn is gewoon van toepassing. Dat is ook niet waarvoor ik het gedaan heb. Ik wilde na die 14-dagen ook nog 100% service op m'n scherm, en hoewel die niet zwart-wit gegeven wordt, mag uit de communicatie wel afgeleid kunnen worden hoe doorslaggevend dit voor mij was. Daarom maakt, door de garantie, een perfect werkend scherm ook onderdeel uit van de koop. Zonder dat is niet geleverd waarom ik gevraagd had, ergo, non-conform.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Pagina: 1