Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wali12
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-09 13:44
Op mijn werk willen ze computer reparaties en services in hun bedrijf 's profiel opnemen om meer klanten aan te trekken en huidige meer te kunnen ondersteunen. Niks mis mee zou je zeggen, alleen binnen ons bedrijf ben ik de enigste met een ICT beheer achtergrond mijn collega's zijn voornamelijk Ontwikkelaars en Designers.

En daarbij heeft eigenlijk nog niemand het idee wat hiervoor moer gebeuren om een geldige reparatie uit te voeren en hier ligt ook meteen mijn vraag.
Stel een klant heeft Computer merk "x" en de zegel zit nog netjes op de case van de machine. Ik zelf ging dus uit dat ik van merk x een partner zou moeten zijn om het te mogen openen om reparatie uit te voeren. Merk x kan dus Dell, HP, Acer etc etc.. zijn.

En hier wil ik toch meer informatie over inwinnen wat te doen om zo min mogelijk mis te kan laten gaan om een klant een veilig en vertrouwd gevoel te geven. En officiële service te leveren.

Kort samen gevat wat moet ik doen of zou ik naar kunnen kijken om een partner/officiële reparateur te zijn van Dell,HP Acer en de anderen grote jongens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:16

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Kort samen gevat wat moet ik doen of zou ik naar kunnen kijken om een partner/officiële reparateur te zijn van Dell,HP Acer en de anderen grote jongens
Contact opnemen met Dell, HP, Acer en de vraag stellen welke eisen hun stellen aan een officieel repair center.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-09 11:13

SeatRider

Hips don't lie

Maar is dit jouw probleem, of dat van je werkgever? Of moet jij alles opzetten?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wali12
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-09 13:44
SeatRider schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 13:52:
Maar is dit jouw probleem, of dat van je werkgever? Of moet jij alles opzetten?
Ik moet het opzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-09 19:04
In veel gevallen zal de fabrikant eisen dat reparaties worden uitgevoerd door een authorized service partner ofzo. Zo niet, dan vervalt meestal de garantie.

Resteren twee mogelijkheden:
1. authorized service partner worden van al die merken
2. garantieverplichtingen overnemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:27

Rmg

Als je voor particulieren repareert dan zouden ze in eerste instantie naar de verkoper moeten gaan, met fabrieks garantie heb je als consument niets van doen.

Komen ze naar jou dan mag je m.i. al aannemen dat er geen garantie meer op de PC zit, waar dan wel garantie op zit is de (jouw) reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
The best sourcing is outsourcing. Zorg er dus gewoon voor dat er goede contracten op de apparatuur zit die je aan je klanten levert, dan hoef je zelf de reparaties niet uit te voeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:01

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

ShadowBumble schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 13:50:
Contact opnemen met Dell, HP, Acer en de vraag stellen welke eisen hun stellen aan een officieel repair center.
Dit. Alles wat wij hier zeggen doet er niet toe zonder stuen van de leveranciers.

Gaat het alleen om hardware die jullie zelf hebben verkocht of ook hardware van anderen? Oftewel, staat vast om welke leveranciers het gaat of weet je dat niet?

Willen jullie ook software problemen behandelen of alleen hardware? Dan is het wellicht ook verstandig om wat certificaten van bv MS te halen.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:18

Qwerty-273

Meukposter

Als een officieel repair center/partner voor Dell/HP of andere grote merken zal je inderdaad contact op moeten nemen met hun en vragen naar hun eisen - daarnaast zal je natuurlijk leads terug krijgen omdat jullie geregistreerd zullen staan als officiele partner/ repair center. Onderdeel daarvan zal zijn trainingen en certificeringen van jouw interne werknemers in de producten en methoden van de leverancier. Dat zal dus per leverancier behoorlijk wat kosten, en dus eigenlijk alleen interesant als je denkt dat je daar daadwerklijk veel omzet mee zal kunnen halen. En eigenlijk ook alleen interesant als je veel van deze producten zal afzetten. Met je opmerking dat de anderen voornamelijk Ontwikkelaars en Designers zijn, neem ik aan dat jullie eigenlijk heel weinig tot geen hardware afzetten?

Bijvoorbeeld HP ExpertOne:
HP Support Certified - Desktops, Workstations and Notebooks
HP Technical Certified I - Thin Client
HP Technical Certified I - Workstations

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:59
Houdt er rekening mee dat je over het algemeen niet zomaar even een service partner wordt. Aan dergelijke partners worden eisen gesteld mbt certificeringen maar het kan ook zo zijn dat je minimaal een X aantal personen in huis moet hebben met een bepaalde certificering.

Daarnaast heb ik het idee dat de service/support markt de laatste jaren geexplodeerd is gezien het aanbod van allerlei partijen die officieel geen partner van wie dan ook zijn maar wel alles (zeggen te) repareren.
Onderdelen koopt men via brokers/marktplaats/ebay en de contracten kosten een fractie vergeleken met de officiele contracten bij fabrikanten of hun partners.
Pagina: 1