Sunny Usenet

Pagina: 1
Acties:
  • 5.209 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-08-2020
Goedemiddag,

Ik zat altijd bij hitnews.com op zich prima alleen de retentie was niet helemaal optimaal en veel posts die niet binnengehaald kon worden. Toen ging ik overstappen naar Sunny Usenet, zijn een stuk goedkoper, retentie van 900 dagen. Ik enthousiast een jaar account afgesloten (beetje dom) en downloaden maar.

Nu probeerde ik een post van 1100 dagen binnen te halen, oke oke dat lukt niet logisch. Maar een post van 740 dagen haalde ik ook al niet binnen. Toen nog een paar posts geprobeerd van rond de 500 dagen maar dit lukte ook allemaal niet. Uiteindelijk iets opgezocht van een dag oud en daar begon het downloaden. Halverwege het bestandje gestopt want ik geloofde nu wel dat het werkt. Overigens een Eweka account gratis geprobeerd en daarmee kan ik alle posts die ik via Sunny Usenet niet kon binnenhalen wel binnenhalen.

Ik was eigenlijk meteen klaar met Sunny Usenet, ik een mail gestuurd met de vraag of ze mijn contract wilden ontbinden op basis van Artikel 4.4 van de Algemene Voorwaarden. Nou dat kon niet want ik had het al gebruikt en ze wensten me veel plezier toe met de usenet server. Beetje raar antwoord want ik had dit hele verhaal ook in de mail gezet dat ik er helemaal geen plezier aan beleef.

Bestaat er niet zoiets dat je alsnog je contract kan ontbinden omdat de service die zij zeggen te leveren niet overeenkomt met wat je krijgt. In dit geval beloven zij 900 dagen retentie en daar voldoen ze niet aan.

Ik heb er beetje naar gevoel aan overgehouden, ook al weet ik dat het dom van me geweest is om meteen zo'n account af te sluiten. Ik wil gewoon van ze af en een beetje redelijke partij zou volgens mij daar in mee moeten gaan. Ik heb tenslotte nadat ik mijn account heb opgeleverd gekregen binnen 2 uur al gemeld dat dit hem niet gaat worden.

Wat kan ik nu nog doen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:13
In artikel 4.4 staat duidelijk "Dit recht komt echter te vervallen wanneer Klant in die periode reeds gebruik heeft gemaakt van de Dienst.", dus zo raar is dat antwoord niet. En met usenet ligt het eraan wat je wilt downloaden. Volledige legale content zou binnen 900 dagen nog te downloaden moeten zijn, maar een serie of een film niet (Sunny moet voldoen aan takedown-verzoeken).

Je kan hopen op coulance vanuit Sunny Usenet, ze bieden immers één week een trial aan op alle producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Heb je met Creditcard betaald of paypal kan je geld nog terug vragen, anders niet. Probeer trouwens besloten indexers als pfmonkey enz, krijg je ook met sunny alles binnen. Je hoeft niet op coulance te rekenen, ze leveren een dienst die gewoon in orde is in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
Ja daar was ik ook bang voor. Maar ze zijn ook helemaal niet op zoek naar een oplossing. Ze hadden kunnen zeggen, nou goed dan zetten we het om naar een week account en dan boeken we de rest terug, kan ik prima mee leven overigens. Des noods een maand, maar ik vind het nu zonde van m'n geld en het is mn eigen schuld om nu 50 euro neer te leggen voor iets wat ik niet meer ga gebruiken. :/

[ Voor 25% gewijzigd door poNgz0r op 20-02-2015 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-06 08:26
ik gebruik nu al 2 jaar sunny usenet volgens mij, ik trek genoeg dingen nog binnen die rond de 800 dagen oud zijn..

lijkt me dat je vanplaats een film of serie eens moet kijken of je een programma kan downloaden van 800 dagen oud.

tevens is eweka nog veel slechter, hier ben ik weggegaan omdat de retentie leuk is, maar ze stampen bij hun direct alles offline zodra ze ruiken dat er een takedown notice komt.

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
alwaysleft schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 13:16:
Heb je met Creditcard betaald of paypal kan je geld nog terug vragen, anders niet. Probeer trouwens besloten indexers als pfmonkey enz, krijg je ook met sunny alles binnen. Je hoeft niet op coulance te rekenen, ze leveren een dienst die gewoon in orde is in mijn ogen.
Nee ik deed een iDEAL betaling :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
furian88 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 13:22:
ik gebruik nu al 2 jaar sunny usenet volgens mij, ik trek genoeg dingen nog binnen die rond de 800 dagen oud zijn..

lijkt me dat je vanplaats een film of serie eens moet kijken of je een programma kan downloaden van 800 dagen oud.

tevens is eweka nog veel slechter, hier ben ik weggegaan omdat de retentie leuk is, maar ze stampen bij hun direct alles offline zodra ze ruiken dat er een takedown notice komt.
Oke, maar waarom zou ik een programma downloaden als ik een film wil downloaden? Ik heb geen interesse in software. Eweka heb ik nu een week account en daarmee kon ik wel alles downloaden wat met sunny niet lukte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:34
Het is helaas bij Sunny zo dat als het werkt heb je geluk, loop je tegen problemen aan jammer dan voor je.
Hier maak ik ook gebruik van Sunny, en een tijdje geleden had ik problemen met de verbinding.

Hier kreeg ik ook zo'n vaag antwoord van het verspreiden is strafbaar...

Maar zoals gezegd, als het werkt dan werkt het en aan de takedowns waar we het hier eerder over hadden heeft Sunny ook last van, kunnen ze niks aan doen, dit gebeurd idd ook heel veel bij films ;)

[ Voor 6% gewijzigd door MdO82 op 20-02-2015 13:26 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
voornamelijk bij films en series..

maar goed het ging mij erom dat het niet aan je verbinding lag.. het is je eigen schuld geweest dat je meteen een jaar contract hebt aangegaan zonder eerst vooronderzoek te doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
MdO82 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 13:25:
Het is helaas bij Sunny zo dat als het werkt heb je geluk, loop je tegen problemen aan jammer dan voor je.
Hier maak ik ook gebruik van Sunny, en een tijdje geleden had ik problemen met de verbinding.

Hier kreeg ik ook zo'n vaag antwoord van het verspreiden is strafbaar...

Maar zoals gezegd, als het werkt dan werkt het en aan de takedowns waar we het hier eerder over hadden heeft Sunny ook last van, kunnen ze niks aan doen, dit gebeurd idd ook heel veel bij films ;)
Dat is toch wel gek om te stellen? Als je iets besteld een dienst of service dat zou het toch geen geluk moeten zijn dat het werkt? Het moet toch gewoon uberhaupt werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
furian88 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 13:28:
voornamelijk bij films en series..

maar goed het ging mij erom dat het niet aan je verbinding lag.. het is je eigen schuld geweest dat je meteen een jaar contract hebt aangegaan zonder eerst vooronderzoek te doen..
Bedankt, dat had ik ook pas 3 keer gezegd, ligt ook niet aan de verbinding hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
pongthamong schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 13:28:
[...]

Dat is toch wel gek om te stellen? Als je iets besteld een dienst of service dat zou het toch geen geluk moeten zijn dat het werkt? Het moet toch gewoon uberhaupt werken?
er zijn veel afhankelijke dingen zoals je eigen internet provider/verbinding om maar iets te zeggen wat daar invloed op kan hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
furian88 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 13:29:
[...]
er zijn veel afhankelijke dingen zoals je eigen internet provider/verbinding om maar iets te zeggen wat daar invloed op kan hebben..
Uhm nee hoor die hebben daar geen invloed op. Het enige wanneer het niet kan werken is als UPC plat ligt. Die blokkeren geen newsservers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Laatst online: 06-06 15:59
pongthamong schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 13:28:
[...]

De dienst die ze leveren is toegang tot de nieuwsgroepen. Dat heb je. Dat er op nieuwsgroepen dingen verwijderd worden omdat t illegale content is, door middel van DMCA is een verplichting voor de provider.

Dus dat je dingen niet kan downloaden omdat deze verwijderd zijn ligt niet aan hun retentie.

En dan is het inderdaad op 'goed geluk' of je oude dingen wel kan downloaden.

Tevens geld dit voor elke nieuwsgroepen provider. Ik zie je probleem dus niet zo

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
pongthamong schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 13:30:
[...]

Uhm nee hoor die hebben daar geen invloed op. Het enige wanneer het niet kan werken is als UPC plat ligt. Die blokkeren geen newsservers
Wat de persoon hierboven zegt, ik zie je probleem niet..

je bent dom geweest en hebt te snel iets voor een jaar besteld. Had je de voorwaarden gelezen dan had je ook gezien dat je er niet meer onderuit zou komen.

daarnaast zijn er genoeg factoren die meetellen.. niet kunnen verbinden hoeft niet aan upc te liggen.

En daar nog weer naast, ik heb zelf ook al jaren upc, en ik heb meerdere keren niet kunnen inloggen bij zowel eweka als bij sunny usenet. om dan nog maar niet te beginnen over het knijpen van de verbinding...
savonds 10mb/s en snachts bijna 16mb/s _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
Volgens mij heb ik het probleem aardig beschreven, maar voor degene die niet zo goed kunnen lezen nogmaals:

Ik heb 10 posts geprobeerd binnen te halen met Sunny Usenet. Dat is niet gelukt vanwege wat voor reden dan ook. Ze zijn alle 10 wel gelukt met Eweka, lijkt me dan vrij duidelijk dat ik een probleem heb met Sunny Usenet en niet meer gebruik wil maken van hun diensten. Dat ik niet onder het jaar contract uitkan vind ik gewoon naar, ze kunnen het makkelijk omzetten naar een week of een maand, wat redelijker zou zijn aangezien ik hun Usenet server niet meer ga gebruiken omdat ik "pech" heb en er toch niks op kan binnenhalen. Tenminste niet te zaken die ik wil binnenhalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Laatst online: 06-06 15:59

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Sunny is reseller van een andere usenet dienst. Eweka idem. Echter, als je kijkt waar in de boom ze zich bevinden dan kan je bij Eweka net geluk hebben en bij Sunny niet, of andersom.

DMCA takedowns worden niet door alle usenet providers even snel of volledig uitgevoerd.

http://www.usenet-providers.net/newsgroup-resellers.php

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-06 21:23
Ik kon altijd wel snel uploaden naar Sunny, maar nu gaat het erg langzaam, zo nu en dan wat netwerkactiveit, om de paar seconden een pakketje.

SSL op 563 werkt niet, krijg een niets zeggende timeout melding.

Zowel met Powerpost als yEncBin,

Settings:

news.sunnyusenet.com
119 (geen ssl)
25 connections (40 beschikbaar)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@dotternetta Ik denk dat je meer ervaringen zult vinden in Usenet, Nieuwsgroepen en Newsservers met Binaries - Deel 14, wellicht staan er ook oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

@dotternetta, met hierboven.

www.google.nl

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.