"verzenden als" in hosted exchange outlook 2010

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na een herinstallatie van Windows en MS Office ben ik een handig trucje kwijt waarmee ik met een soort van fake adres mails kon versturen vanuit Outlook....Hopenlijk kan iemand mij verder helpen.

Uitleg van de situatie:
Op mijn pc draait Outlook 2010, mailaccount dat daar aan verbonden is loopt via een hosted exchange 2010.
Dit functioneert naar behoren.
In het verleden had ik echter ook een account aangemaakt waarmee ik ook mails kon versturen waarbij de ontvanger een heel ander mailadres als afzender te zien kreeg.
Het lukt mij nu echter niet meer om de goede instellingen van dit "fake" account te achterhalen.

Dat "fake" account is trouwens niet helemaal fake....Het is een adres van mijn buitenlandse werkgever. Door de jaren heen heb ik altijd prima met bovenstaande methode kunnen werken. Alternatief om vanaf dat buitenlandse account te werken zou zijn om via Citrix in te loggen bij werkgever en heeft nooit goed gewerkt.
Mijn "trucje" werkte altijd prima, weet nu alleen niet meer exact hoe ik het moet instellen.

Iemand die mij op weg kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdegier1990
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-09 11:18
Volgens mij kan je in outlook 2010 bij het maken van een nieuwe email standaard kiezen voor from of van. Anders zou er onder het tabblad opties/options een vakje moeten staan met "show from".

In outlook 2010 zie ik zelf het volgende standaard: Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PhyMUwp.png
En onder From kan ik dan kiezen voor other en daar zelf een e-mail adres ingeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk met Outlook 2010 en heb die optie niet, lijkt mij eerder dat je 2 of meer accounts aangemaakt hebt waardoor je die keuze wel krijgt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel_1983
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-08 21:32
Het "From" of "Van" veldje moet je eerst aanzetten.

In de Nederlandse versie van Outlook 2010 zit dit onder de tab "Opties" als je een nieuwe mail maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Tab opties - 'van weergeven'.
edit:
Oeps, zeg ik als spuit 11.

[ Voor 38% gewijzigd door F_J_K op 23-02-2015 09:47 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties, ik heb het opgelost door een nieuw IMAP account aan te maken.
De optie met dat "van" veldje werkte toch niet, kan kennelijk alleen als dat account je machtigt wat in mijn set up niet werkt......
Pagina: 1