Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:11
Mijn huidige situatie is als volgt;
Ik heb een internetkabel vanuit m'n Modem (ziggo UBEE evw321B) naar een router/switch (sitecom 300n dingetje) lopen, deze verdeelt het signaal vervolgens naar 2 pc's.
Ik zou echter graag de sitecom router er tussen uit halen en de 2e ethernet poort achterop mijn PC gebruiken om zo het internet door te lussen;

Afbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/x895g21qb/Internet_over_pc.jpg

Ik wil graag (ivm kabels door het huis, en geen extra switches ivm stroom) de tweede ethernet poort op mijn DZ77GA-70k moederbord doorlussen naar mijn PC, zodat ook wanneer deze PC uit staat, het internet wordt doorgegeven.

Nu is het me al gelukt om een bridge te maken, dus als PC 1 aanstaat, heeft PC 2 ook internet. Ik kan niks vinden of dit mogelijk zou zijn als PC 1 uit staat, maar ik heb het getest en dat is nu niet het geval.

Is daar een mogelijkheid voor die ik over het hoofd zie?

Lang verhaal kort;
Is het mogelijk om internet door te lussen als die PC uit staat (wel op spanning, maar afgesloten).

Alvast bedankt voor jullie advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

Is het mogelijk om internet door te lussen als die PC uit staat (wel op spanning, maar afgesloten).
Nee, het besturingssysteem behandelt het netwerkverkeer, daarvoor moet de pc aanstaan.

Beste optie is een simpele 5 poorts switch. Het worst-case energieverbruik van dat ding is 3W, dat komt neer op 6 euro* per jaar aan stroomkosten bij 24/7 gebruik van alle poorten op volle snelheid.

* = 0,003*24*365*0,23 = 6.04

[ Voor 12% gewijzigd door donny007 op 20-02-2015 12:34 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ximon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-09 21:26
Dat werkt inderdaad niet, op geen enkele manier. Als je van de Sitecom af wilt en ook geen kabels door het huis wilt trekken kan je ook powerline adapters gebruiken om de 2e PC op de Ubee aan te sluiten of een WiFi adapter in de 2e PC installeren Let op: ik neem aan dat deze een PCI-Express vrij heeft. Zo niet, kies dan een andere WiFi adapter ;)

(╯°□°)╯︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Er is nog een manier (max 100Mb)

Afbeeldingslocatie: https://www.sat4all.com/forums/uploads/monthly_10_2011/post-1548-1318259109,6636.png

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:11
Dank jullie voor de info ;)

Ik denk dat ik dan voor nu gewoon de sitecom router blijf gebruiken als switch. Voor alsnog geen bottleneck op de snelheden in mijn netwerk.

Helaas pindakaas :).