WhatsApp moet updaten naar nieuwste versie? Hoe omzeilen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-01-2022

Y.Y.Eagle

Black&White

Topicstarter
Toestel: iPhone 5
iOS: 7.1.2
Whatsapp versie: 2.11.8

Ik gebruik al een tijdje de oude versie van whatsapp en heb hier een back-up van op mijn MacBook. Gisteren moest ik mijn nummer verifiëren en daarna kreeg ik deze melding:

Ik MOET updaten en dat wil ik eigenlijk helemaal niet. De oude versie werkt perfect en snel. Updates maken je telefoon trager. Is hier een ontkomen aan of moet ik leiden onder het dictator beleid van Mark Zuckerberg?

Wat heb ik geprobeerd?
Via iTunes mijn oude back-up erop gezet, maar dan vraagt ie ook om een verificatie.

Iemand een oplossing?

Afbeeldingslocatie: http://s17.postimg.org/uh34016jz/Photo_20_02_15_08_38_43.png

[ Voor 12% gewijzigd door Y.Y.Eagle op 20-02-2015 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik denk dat je weinig te willen hebt. SMS'en gaat niet via Mark ;)

Canon EOS R | Olympus OM-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

Topicstarter
Zelfde beleid als met Facebook Messenger, in app chatten was prima.

Iemand een oplossing? Is er geen manier om mijn 'cache' of iets dergelijks te legen zodat ie niet meer weet dat ik nog moet verifiëren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Zo lang mogelijk uitgesteld. nU kan iedereen zien dat ik het gelezen heb. Jammer, but good while it lasted.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

De enige optie is updaten.
Verificatie gebeurt server-side en als ze een versioning check doen ontkom je er gewoon niet aan.

Overigens is oude software draaien gevaarlijk. Het wordt niet meer geupdate voor veiligheidsproblemen.
IOS 7.1.2 wordt nog wel supported (totdat IOS9 er is)
Deze versie van whatsapp word zeker niet meer supported.

Op een iPhone 5 lijkt me de whatsapp update zowiezo geen snelheidsprobleem geven trouwens.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

Topicstarter
Ik heb de nieuwere versie al gehad, maar die voelt toch niet zo snel als oudere. Daarna de oude via back-up er destijds opgezet. Helaas MOET ik nu dus toch echt updaten. O.a. met meerdere foto's selecteren merk ik wat 'lag'.

Mocht iemand een oplossing hebben hoor ik dat graag, de oude versie van de app zal ik tijdelijk bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoofdcoach
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-07 22:36
Gewoon overstappen en niet miepen is de oplossing ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:41
hoofdcoach schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 13:52:
Gewoon overstappen en niet miepen is de oplossing ;-)
Precies, en als je met die leesbevestiging zit kan je iOS 7.1.2 gaan jailbreaken en Whatsapp+ tweak installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

Topicstarter
kevinl schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 11:30:
Zo lang mogelijk uitgesteld. nU kan iedereen zien dat ik het gelezen heb. Jammer, but good while it lasted.
larsiey schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 19:52:
[...]

Precies, en als je met die leesbevestiging zit kan je iOS 7.1.2 gaan jailbreaken en Whatsapp+ tweak installeren.
Waar lezen jullie dat ik de leesbevestiging een probleem vind? Ik heb mijn twijfels over of jullie de openingspost wel goed hebben gelezen.... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Kevinnl heeft het over zijn eigen situatie, in larsiey z'n post lees je over het woordje 'als' heen. Als je advies vraagt aan mensen zou ik persoonlijk niet meteen zo geïrriteerd reageren :)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:30
Eens met fsikke. Y.Y.Eagle we proberen je alleen te helpen, dat mag je best waarderen :). Overigens zie ik hier ook maar een paar oplossingen: updaten, sms gebruiken of overstappen naar alternatief zoals Telegram.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:31
Het blijft mij verbazen hoor, ik heb hier een Nexus 4 liggen met Android en zusje heeft een iPhone 4S, beide hebben de nieuwste WhatsApp versie en nergens is lag te bekennen.

Op Android kun je het uitstellen op iPhone ook maar op ten duur werkt het niet daardoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:56
Updates zijn er om de boel te verbeteren en lekken te dichten, hoe ouder je software is, hoe onveiliger. Als ze het zelfs verplichten dat je update, dan zal dat niet zonder reden zijn. Wil je er niet aan, dan zit er niets anders op dan een alternatief te vinden.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

Topicstarter
fsfikke schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 21:49:
Kevinnl heeft het over zijn eigen situatie, in larsiey z'n post lees je over het woordje 'als' heen. Als je advies vraagt aan mensen zou ik persoonlijk niet meteen zo geïrriteerd reageren :)
Hij doet een aanname met zijn als. En die aanname klopt, probeer ik te vertellen. En ben alles behalve geïrriteerd. :P
Hoedje schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 11:09:
Eens met fsikke. Y.Y.Eagle we proberen je alleen te helpen, dat mag je best waarderen :). Overigens zie ik hier ook maar een paar oplossingen: updaten, sms gebruiken of overstappen naar alternatief zoals Telegram.
Natuurlijk waarder ik het. Ook al komt het niet zo over. :*)
Inmiddels is mij duidelijk dat er geen andere optie is dan updaten, als ik whatsapp wil blijven gebruiken. Kijken hoe lang ik het met deze versie vol houd.
Mizgala28 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 13:19:
Het blijft mij verbazen hoor, ik heb hier een Nexus 4 liggen met Android en zusje heeft een iPhone 4S, beide hebben de nieuwste WhatsApp versie en nergens is lag te bekennen.

Op Android kun je het uitstellen op iPhone ook maar op ten duur werkt het niet daardoor.
Het verschil is echt minimaal, maar ik gebruik de oudere versie nu al zo lang, dan merk je het kleine verschil zelfs. En ik was dik tevreden met die versie, waarom zou ik dan MOETEN updaten...
Hahn schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 13:21:
Updates zijn er om de boel te verbeteren en lekken te dichten, hoe ouder je software is, hoe onveiliger. Als ze het zelfs verplichten dat je update, dan zal dat niet zonder reden zijn. Wil je er niet aan, dan zit er niets anders op dan een alternatief te vinden.
Al jaren test ik nieuwere versies, vaak komen er nieuwe functies bij waardoor die toch echt wat trager word doordat ie 'zwaarder' wordt. Voor de rest heb ik geen gesprekken of gegevens waar ik bang voor hoeft te zijn mocht iemand mij willen hacken o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:56
Y.Y.Eagle schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 15:41:
[...]

Al jaren test ik nieuwere versies, vaak komen er nieuwe functies bij waardoor die toch echt wat trager word doordat ie 'zwaarder' wordt. Voor de rest heb ik geen gesprekken of gegevens waar ik bang voor hoeft te zijn mocht iemand mij willen hacken o.i.d.
Veiligheid houdt niet op bij de dingen in de app zelf. Als er een lek in WhatsApp zit, waardoor iemand bij de rest van je telefoon kan, dan word je daar vast tóch niet blij van ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04:32
Sinds kort een iPhone 6, maar daarvoor ook een 5 met de laatste versie, was geen probleem wat betreft snelheid. Een oplossing ga je niet vinden ben ik bang, maar ik zie eerlijk gezegd het probleem ook niet zo ;)

[ Voor 5% gewijzigd door wesleytjuh op 21-02-2015 17:56 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Achja, niet lullig bedoelt, ken iemand die OSX 10.2 gebruik omdat het snel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Mizgala28 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 19:49:
Achja, niet lullig bedoelt, ken iemand die OSX 10.2 gebruik omdat het snel werkt.
Ik heb twee maanden geleden ofzo nog mijn oude powerbook G4 opgestart. Deze draait 10.5, maar is voor hedendaagse begrippen tranentrekkend traag (interessante web experience trouwens).

Kan niet geloven dat er werkelijk nog iemand op 10.2 werkt...

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
JackBol schreef op zondag 22 februari 2015 @ 00:41:
[...]

Ik heb twee maanden geleden ofzo nog mijn oude powerbook G4 opgestart. Deze draait 10.5, maar is voor hedendaagse begrippen tranentrekkend traag (interessante web experience trouwens).

Helaas wel, omdat het een Apple is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
JackBol schreef op zondag 22 februari 2015 @ 00:41:
[...]

Het punt is: jij hebt referentiemateriaal. Als jij al een mobiele telefoon hebt die sneller werkt dan je G4 machine dan zul je die machine als traag ervaren. Voor mensen die niet beter weten is zo'n oude machine misschien wel machtig snel. Er valt over de beleving van anderen zo bijzonder weinig zinvols te zeggen... (Mijn MacBook uit 2008 is ook erg snel... voor mij.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

We geraken nu wel erg offtopic. Graag weer ontopic :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1