Geluidsvertraging JVC RX-5032VSL op Samsung ue40h5500aw

Pagina: 1
Acties:

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:24
Ik wist niet zo goed of ik dit hier of in het TV en beamer topic moest huisvesten dus doe ik het hier maar.

Ik heb sinds 2 dagen een nieuwe TV (Samsung ue40h5500aw).

Deze staat gekoppeld aan een JVC RX-5032VSL AV receiver.

Mijn vorige TV was een Grundig Vivance 37" HD ready TV waarop het geluid voornamelijk analoog was aangesloten. Bovendien had ik daarbij de receiver minder aan, de bezels van die TV waren behoorlijk groot maar daardoor zat er wel een heel behoorlijke set speakers in.

De nieuwe TV echter is natuurlijk een stuk platter en hoewel ik het nog mee vind vallen, is het geluid een stukje minder en daarom wil ik het combineren met de receiver. Aangezien de nieuwe TV geen analoge uit heeft (of in ieder geval niet een waarbij ook de TV geluid geeft) heb ik het netjes met een Toslink kabeltje aan elkaar gehangen.

Nu zit er natuurlijk timing verschil in de output van het geluid. De TV biedt de mogelijkheid om geluidsvertraging toe te passen.

Als ik TV zit te kijken (heb nog analoge TV omdat het bij mijn appartementhuur zit inbegrepen) dan moet ik de vertraging op maximaal zetten en dan loopt het nagenoeg synchroon.

Echter als ik de PS3 / PS4 aan zet (HDMI) dan moet ik de vertraging 1/3e terug schroeven om het weer synchroon te krijgen. Hoewel dat best werkt vind ik het vrij irritant om dit steeds te moeten veranderen.

Ik wil z.s.m. ook wel digitale TV nemen want op de vorige TV maakte het niet gek veel uit maar nu dus wel alleen vermoed ik dat er dan ook steeds aanpassingen moeten worden gedaan.

Is er een manier om dit te ondervangen?

Adjust non olet, plerumque...

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Zou deze vertraging minder zijn door digitale tv? Even iets anders welke kabel provider heb je? Volgens mij heeft UPC en misschien na de overname ook wel Ziggo het standaard pakket ongecodeerd vrijgegeven. Dit betekent dat mits je TV dit ondersteund (iets met DVB-C CI +) je gewoon TV als decoder kunt instellen. Zoek hiervoor even op de website van UPC of Ziggo voor de codes, er is ook een lijst van tv's welke ondersteund worden. Hierna heb je gelijk NPO 1,2 en 3 in HD met Dolby Digital.

NRG

• 1nsane
GerardVanAfoort schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 18:08:
Zou deze vertraging minder zijn door digitale tv? Even iets anders welke kabel provider heb je? Volgens mij heeft UPC en misschien na de overname ook wel Ziggo het standaard pakket ongecodeerd vrijgegeven. Dit betekent dat mits je TV dit ondersteund (iets met DVB-C CI +) je gewoon TV als decoder kunt instellen. Zoek hiervoor even op de website van UPC of Ziggo voor de codes, er is ook een lijst van tv's welke ondersteund worden. Hierna heb je gelijk NPO 1,2 en 3 in HD met Dolby Digital.
Wat ik nog vergat te vermelden, ik kan geen DVB-C van de kabelaar nemen (Ziggo). Het punt is namelijk, mijn appartement is onderdeel van een in verdiepingen verdeeld herenhuis. Mijn appartement heeft geen hoofdaansluiting. Dat wil zeggen, ik kan geen Ziggo internet / Digitale TV nemen, mijn kabel aansluiting is een vertakking vanaf een signaalversterker bij de onderburen. (geloof me, ik heb geprobeerd de verhuurder op te laten draaien voor een eigen hoofdaansluiting maar die zegt, contractueel staat vastgelegd dat je TV signaal geleverd krijgt bij de huurprijs en dat is inderdaad wel het geval).

Ik heb VDSL van Telfort als internet en zou dus een interactief TV abbo kunnen nemen maar dan zit ik dus aan een settopbox vast en dat wil ik liever niet. Ik ben in een ander topic nog aan het bevragen wat wijsheid is daaromtrent. Want ik wil liefst middels een CI+ module gaan werken maar heb ergens gelezen dat telfort een app heeft om op andere devices te kijken maar omdat ik een smart tv heb hoop ik eigenlijk dat er daar ook een app voor is zodat ik de settopbox kan verstoppen en ik niet per se 2 afstandsbedieningen hoef te gebruiken.

Digitenne is geen optie omdat daar geen HD over verstuurd wordt en nu dat ik van een oude HD Ready bak naar een nette full HD tv ben gegaan vind ik HD wel een must eigenlijk.

• 1nsane
Weet iemand of er wellicht Apps of tools zijn om geluid goed te syncen? Ik heb er wat mee lopen pielen en met ps3 op HDMI en dan tv geluid aan tegelijk met av receiver op toslink krijg ik maar lastig synced.. De tv biedt de mogelijkheid voor audiovertraging en op HDMI is 240 (Max) te veel, dat hoor je duidelijk maar tussen pak en beet 110 en 0 is het maar lastig hoorbaar, zou ik hem beter op all Channel stereo kunnen zetten ipv pre set pro Logic stuff? Raak een beetje door de bomen het bos kwijt :-s

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-01 11:12

Mikayu

.srt

Aan prologic zal het niet liggen denk, maar meer aan beeldverbeteraars in je tv die een hoop tijd kosten. Via hdmi zal dat wat minder zwaar ingesteld staan wat resulteert in sneller beeld

Het is handig als je de totale delay van je tv weet. Mijn beamer bijvoorbeeld heeft 23ms lag en de receiver staat ingesteld op 20ms delay. Dit geeft het beste resultaat.

Moet er wel bij zeggen dat bijna elke tv zender ook weer verschillende syncs lijken toe te passen

• 1nsane
Op de receiver kan ik volgens mij geen delay instellen, op de tv wel, ik zal eens kijken of er überhaupt beeldverbeterende zaken aan staan, heb uiteraard in het begin veel lopen spelen er mee dus toch eens kijken. Het lastige is dat het maar heel licht uit sync loopt dus ik het erg lastig om het goed te krijgen. Er zit op zich geen delay tussen geluid en beeld maar tussen het geluid van de tv en de receiver.

[ Voor 13% gewijzigd door 1nsane op 24-02-2015 00:21 ]

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-01 11:12

Mikayu

.srt

Beter je tv geluid afzetten want die echo is bijna niet te verhelpen
Pagina: 1