Hoe iCloud als extra opslag gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joerivlasselaer
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 26-02-2020
Hoi,
Ik heb op mijn Iphone 4S en laptop Icloud geinstalleerd;
de bedoeling van icloud is volgens mij toch de foto's van de iphone in de cloud opslaan zodat je ze overal kan raadplegen.
dat lukt, echter als ik fotos van de iphone wis uit mijn filmrol zijn ze ook weg uit mijn icloud...
Ik wil die icloud gewoon gebruiken als extra opslag.
Mijn iphone heeft amper geheugen...
help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwi159
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07 18:45
Welke iOS versie heb je draaien op je iPhone? Sinds iOS 8.1 heb je de optie om bij "instellingen" -> "foto's en camera" de iCloud-fotobibliotheek (bèta) aan te zetten. Als je dat aanzet, krijg je daaronder de optie om te kiezen voor "optimaliseer iPhone-opslag". Als je dat doet bewaard die de originele foto in iCloud en maar een hele kleine versie van je foto op je mobiel. Scheelt een ton aan ruimte. Misschien een interessante optie voor je.

De filmrol en iCloud rol worden dan één. Als je dan inderdaad een foto verwijdert,mgebeurt dat ook op al je andere apparaten.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwi159 op 20-02-2015 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:14
Nieuwe fotobibliotheek is ideaal. Scheelt veel ruimte.

Als je echt de foto's extern wilt opslaan, dan kun je beter kijken naar een oplossing van derden (Dropbox, OneDrive, Google+ etc.)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

joerivlasselaer schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 07:25:
echter als ik fotos van de iphone wis uit mijn filmrol zijn ze ook weg uit mijn icloud...
Ik wil die icloud gewoon gebruiken als extra opslag.
Je filmrol is wat op je toestel gefotografeerd is (of gekopieerd vanuit andere albums), wat je bij filmrol weghaald verdwijnt ook bij fotostream! Wat je bij fotostream weghaald verdwijnt NIET bij filmrol.
Dus lokaal weg, is ook uit de cloud... Het is wat verwarrend, want je map foto linksonder toont filmrol en fotostream door elkaar heen, altijd gevaarlijk om daar iets uit te verwijderen.

Misschien kan je beter onedrive of een andere cloud dienst gebruiken.
Als je een Microsoft account hebt, download onedrive, login. Sta automatisch bestanden online opslaan toe, hierdoor krijg je 10?Gb extra opslagruimte. Wil je verder niet automatisch alles naar onedrive opslaan, geen probleem, je kan de instelling aanpassen met behoud van je extra opslag!
Het geeft je wat meer bestands beheer mogelijkheden.

[ Voor 7% gewijzigd door GerardVanAfoort op 02-03-2015 20:34 ]

NRG