Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• OoopsMisclick
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-02-2024
Ik heb altijd een iPhone gehad en zoek nu achter een android smarphone omwille van de dure prijs van iphones (altijd van het werk een iphone gekregen). Liefst geen WP want de support is maar "meh" van developpers.

Ik zoek achter iets onder de 5inch. Als ik eerlijk mag zijn, liever iets van 4"-4.5" omdat ik geen al te grote handen ( :-( ) heb en ik mijn gsm met 1 hand wil kunnen bedienen. Aangezien dat tegenwoordig moeilijk is als je iets deftigs wilt, wil ik wel tot 5 inch gaan.

wat voor mij belangrijk is:

build quality (ik haat vingerafdrukken en krassen, ik gebruik geen "protectors")
batterij
3 year lifespan

Wat is je budget?
rond de 400 :/

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Muziek (voor tijdens het sporten)
uitzonderlijk eens een tv show
geen games (snap het concept ervan niet, hiervoor heb ik een pc).
Als het apps als Uber, Google Maps, Twitch TV, Chromecast, plex kan lopen, zit ik goed.

Wat heb je zelf al gevonden?
Nexus 5 -> outdated?
Z3 compact (las iets over "cracks" die ontstaan omwille van de water -en stofdichtheid)
htc?

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:12
Gezien de 3 jaar eis, kies een toestel met gegarandeerde Android 5 release.
Kijk daarbij gezien de prijs ook vooral naar de voormalige topmodellen van de diverse merken, die hebben goede hardware maar zijn al ver gedaald in prijs.
Ik zou ook Huawei een kans geven in je zoektocht als merk.

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-11 12:05
Nexus 5 is zeker niet outdated, ik heb de voorganger uit 2012 de Nexus 4 en kreeg ook Android 5.0.1 (nieuwste).

En dan doel ik op officiële updates, via custom ROM gaat de telefoon nog langer mee en gaat niet ten kostte van de ervaring.

Ook is een Nexus altijd met stock Android dus geen skins, updates komen ook vrij snel binnen.

En de Z3 Compact is een heel mooi toestel maar daar hoorde ik van de weel op TV dat hij nogal snel uit het niets breekt (het glas).

• OoopsMisclick
De Z3 lijkt mij gewoon iets te fragiel. Puur omdat er glas op de achterkant zit.

Nexus 5 draagt momenteel mijn voorkeur uit. Ben nog wat naar htc's aant kijken, maar oneplus is al uitgesloten wegens een te groot scherm.

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Is de oneplus one geen optie?

• Mizgala28
Dat zegt hij net, is te groot.

• thibautb
Mizgala28 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 18:20:
[...]

Dat zegt hij net, is te groot.
Had net gelezen tot nexus 5 is mijn voorkeur...

Een kennis heeft een nexus 5 en is er wel tevreden mee, hij is niet super in alle vromen en dingen maar doet alles uitstekend en je krijgt er geen bloatware bij.

• OoopsMisclick
thibautb schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 18:22:
[...]

Had net gelezen tot nexus 5 is mijn voorkeur...

Een kennis heeft een nexus 5 en is er wel tevreden mee, hij is niet super in alle vromen en dingen maar doet alles uitstekend en je krijgt er geen bloatware bij.
In welk opzicht is hij niet super? :)

Ik neem zo goed als geen foto's (voor mij zagen de foto's op een iphone 4s er al prachtig uit en zag ik het verschil met mijn iphone 5 al niet meer).

Qua geen bloatware, vind ik wel voordelig. Ik ben iOS gewend en vind dat een top systeem omdat ik geen interesse heb in customizing ect. Het enige wat ik verander is de achtergrond en de plaatsing van mijn apps ^^

Oneplus, voor mij is 5,5" echt te groot. Prijs/kwaliteit is die wel voordelig.

• thibautb
OoopsMisclick schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 19:57:
[...]

In welk opzicht is hij niet super? :)

Ik neem zo goed als geen foto's (voor mij zagen de foto's op een iphone 4s er al prachtig uit en zag ik het verschil met mijn iphone 5 al niet meer).

Qua geen bloatware, vind ik wel voordelig. Ik ben iOS gewend en vind dat een top systeem omdat ik geen interesse heb in customizing ect. Het enige wat ik verander is de achtergrond en de plaatsing van mijn apps ^^

Oneplus, voor mij is 5,5" echt te groot. Prijs/kwaliteit is die wel voordelig.
Als je dan toch ios gewend bent kan je met wat extra geld een 5s kopen of tweedehands kan je zeker een 5s kopoen, is dat dan niet goed?

• OoopsMisclick
thibautb schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 22:28:
[...]

Als je dan toch ios gewend bent kan je met wat extra geld een 5s kopen of tweedehands kan je zeker een 5s kopoen, is dat dan niet goed?
Heb nooit zelf een iOS device zelf gekocht, altijd gekregen. 600e is me te gortig voor een gsm, zelfs 500e. Ik ga echt geen 200-300e meer betalen voor een apparaat omdat het een bepaalde OS heeft. Ik heb dit ook eens gedaan voor een macbook en heb me dat zwaar beklaagd daarna :). Betreffende 2hands, ben er geen fan van wegens wantrouwen tov verkopers. Liever nieuw en 100% gerust zijn dat ik mijn gsm zelf volledig om zeep help dan ;)

Smartphones zijn, in mijn ogen, matuur genoeg geworden dat 500+ betalen voor een smartphone niet meer nodig is. Xaomi, oneplus ect bewijzen dit al. Nexus 5 eigenlijk ook. Het gegoochel elk jaar met extra specs (belachelijk hoge resolutie, cores ect), vind ik wat belachelijk want je voelt/ziet het verschil niet meer.

Tzal dan waarschijnlijk een nexus 5 of een htc worden. De Z3 compact is te fragiel met al dat glas

[ Voor 7% gewijzigd door OoopsMisclick op 21-02-2015 02:32 ]

• thibautb
Vanaf 540 kan je wel een 5s hebben of ik dat direct te veel over je budget? Anders kan je ook kijken naar een galaxy s5 die kosten ook niet zo veel meer... En die zijn ook heel goed

• Mizgala28
thibautb schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 09:27:
Vanaf 540 kan je wel een 5s hebben of ik dat direct te veel over je budget? Anders kan je ook kijken naar een galaxy s5 die kosten ook niet zo veel meer... En die zijn ook heel goed
Ik begin mij echt af te vragen of mensen wel lezen, hij zei net dat zelf 500 euro te veel is en dat zeg jij dat hij een 5S vanaf 540 euro kan krijgen...

Tweakers, lezen niet inbegrepen.

Verwijderd

Welk budget is nu echt je voorkeur? Wil je liever meer uitgeven voor die laatste paar finishing touches of geef je liever minder uit omdat het qua features en snelheid niet echt veel uitmaakt?

pricewatch: Sony Xperia Z1 Compact Zwart
Klein, goede performance, weinig uitzonderlijke software. De Z3 compact is wel beter.

pricewatch: BlackBerry Z10 Zwart
pricewatch: BlackBerry Z30 Zwart
Twee BB's. Sommige mensen zweren erbij, ik niet. Ze zijn wel goedkoop en ze kunnen Android-apps draaien.

http://www.banggood.com/X...-Smartphone-p-937448.html
http://www.banggood.com/X...-Smartphone-p-914456.html
http://www.ibuygou.com/p-...fiber-pouch-bag-6605.html
http://www.banggood.com/X...-Smartphone-p-963897.html
Vier Xiaomi's, die ik goed vind vanwege de software en prijs. Ik zou voor de laatste gaan, vanwege het SD-slot en omdat de performance van de SD410 ruim voldoende is. Je kan voor de Mi2s een 3100MAh batterij kopen voor een tientje, en dan gaat dat ding echt lang mee.

De Nexus 5 heeft een slechte batterij, speaker, camera en de bouwkwaliteit is niet geweldig. Ik zou hem niet halen.

• Mizgala28
@Hierboven, de accu van Nexus 5 is niet super maar je vergelijkt het wel met Z1 die lagere resolutie heeft en dus minder accu slurpt, vergeleken met andere telefoons gaat Nexus 5 net zo snel leeg als ander vergelijkbare toestellen, bouw kwaliteit is alles behalve waardeloos, vermeld dan bij dat bij Xperia Z1,Z2,Z3,Z1 Compact en Z3 Compact de glas spontaan breekt, nou wauw wat een kwaliteit.

Camera is wel waardeloos bij Nexus 5, dat klopt wel.

Ik denk dat de Lg G2 mooie keuze is, G2 is onder 300 te krijgen.

Dan hebben we nog de Moto X 2013 als je die kan vinden, ook vrijwel stock Android en lekker snel, accu is ook prima en nee, daar zeggen de specs niks.

BlackBerry is een hele nette keuze als je niet te veel waarde aan Android legt, ja sommige apps voor Android werken erop maar dat terzijde.

En de Chinese telefoons? Zeker net voor die prijs maar garantie is vaak een ramp (uit ervaring).

Tenzij bij Nederlandse shop gekocht.

[ Voor 17% gewijzigd door Mizgala28 op 21-02-2015 13:14 ]

• OoopsMisclick
@dbhuis ty for the suggestions :)
Mizgala28 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 13:11:
@Hierboven, de accu van Nexus 5 is niet super maar je vergelijkt het wel met Z1 die lagere resolutie heeft en dus minder accu slurpt, vergeleken met andere telefoons gaat Nexus 5 net zo snel leeg als ander vergelijkbare toestellen, bouw kwaliteit is alles behalve waardeloos, vermeld dan bij dat bij Xperia Z1,Z2,Z3,Z1 Compact en Z3 Compact de glas spontaan breekt, nou wauw wat een kwaliteit.

Camera is wel waardeloos bij Nexus 5, dat klopt wel.

Ik denk dat de Lg G2 mooie keuze is, G2 is onder 300 te krijgen.

Dan hebben we nog de Moto X 2013 als je die kan vinden, ook vrijwel stock Android en lekker snel, accu is ook prima en nee, daar zeggen de specs niks.

BlackBerry is een hele nette keuze als je niet te veel waarde aan Android legt, ja sommige apps voor Android werken erop maar dat terzijde.

En de Chinese telefoons? Zeker net voor die prijs maar garantie is vaak een ramp (uit ervaring).

Tenzij bij Nederlandse shop gekocht.
Enig idee waar deze chinese telefoons te koop zijn in NL/BE?

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-10 20:44

Kiswum

Gadget reviewer

Xiaomi telefoons die in Nederland te koop zijn, kun je soms via een webshop kopen, maar ook via Marktplaats. De garantie van een NL webshop is op zich duidelijk, maar het is maar de vraag hoe lang je het toestel kwijt bent bij reparatie. Dat kan wellicht maanden op zich wachten en volgens mij is hiervoor geen wettelijk termijn aan verbonden.
Deze webshops kunnen een Xiaomi niet bij Xiaomi zelf bestellen, maar via een reseller. Deze koopt het dan via een reseller of direct bij Xiaomi in. Aan deze stappen zitten veel handelingen, tijd en ook geld.

Als je voor een Chinees toestel gaat, koop hem dan bij een reseller die als betrouwbaar bekend staat op bijvoorbeeld Tweakers. Ik kies zelf het liefst voor ibuygou voor Xiaomi telefoons. Zij hebben hem vaak als eerste in het magazijn liggen en ze leveren geen namaak of een eigen gefabriceerde ROM. Het nadeel van deze webshop is dat ze vaak wat duurder zijn dan de concurrent en ze houden regelmatig acties, waardoor jij net de plank kunt misslaan.

Oh ja kies je voor een Sony.
Ik heb ervaring met de Z1compact en Z3compact.
De z3c is onder garantie vervangen voor een nieuwe na 3 maanden. Dat komt doordat hij toch niet waterdicht was. Ik heb meerdere keren gehoord dat het scherm spontaan kan breken, maar dat is vooral in de 1e maand. Daarna is de kans groot dat je safe bent en is de kans kleiner dat het een productie probleem is.

[ Voor 16% gewijzigd door Kiswum op 21-02-2015 21:08 ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• OoopsMisclick
@kiswum, bedankt voor de info. HMMMMMM twijfel twijfel ^.^

OK ik denk dat ik voor de HTC one M8 ga gaan. Ik moet mij echt inhouden om niet gewoon een Xiaomi phone te shippen vanwegen de prijs ect...

De nieuwe komt rond 1 maart uit (M9) en ik ga hem kopen in duitsland waardoor ik hem (momenteel) voor rond de 400 kan krijgen :). Ik vermoed dat als ik nog een anderhalve week wacht, ik hem nog goedkoper kan krijgen. Raar genoeg is de nexus 5 evenduur in België als in duitsland, waardoor ik vind dat ik dan evengoed voor de M8 kan gaan.

[ Voor 11% gewijzigd door OoopsMisclick op 23-02-2015 01:53 ]

Pagina: 1