Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Goedkope Ebay 433Mhz receivers. met RFXCOM

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Aangezien dit een niet specifieke rfx of domoticz vraag is (waar ik thuis mee werk).

Mijn idee/project:

De zomer staat bijna voor de deur en ik heb een heerlijke airconditioning in de slaapkamer voor de warme nachten.

Nu heb ik hiervoor een extra IR remote die ik zou willen verbouwen zodat ik in ieder geval het apparaat op afstand aan en uit kan zetten.
Mijn idee was om hiervoor een goedkoop 433 mhz setje (sender/receiver) te gebruiken en hiermee de powerknopte besturen.

zoieso heb ik dit idee nog niet verder uitgewerkt dus als iemand iets dergelijks al een keer gedaan heeft houd ik mij aanbevolen voor ideeen/handleiding of aanpassingen.
Maar het eerste probleem waar ik tegenaanloop is da deze setjes schijnen te werken op het ASK/OOK protocol, alleen weet ik niet of en hoe ik dit kan invangen op mijn rfx.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik hoor het graag.

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-11 14:18
waarom niet een Raspberry OID en dan met een IR zendertje zodat je vanaf je smartphone een commando kan sturen?

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

• b_weijenberg
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-11 15:46
Op aliexpress.com zijn 12V en 230V relais te koop waarmee je dit mogelijk kunt realiseren. Zie ook hfdstk 7.8 in de RFXtrx User Guide.

Verwijderd

Topicstarter
Speedfightserv schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 10:41:
waarom niet een Raspberry OID en dan met een IR zendertje zodat je vanaf je smartphone een commando kan sturen?
Die licht al in de meterkast. daar stuur ik de boel mee aan doormiddel van een 433mhz transceiver en een zwave zender.

om een hele extra raspberry hieraan te wijden is naar mijn mening overkill, moet denk ik makkelijker kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
b_weijenberg schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 10:47:
Op aliexpress.com zijn 12V en 230V relais te koop waarmee je dit mogelijk kunt realiseren. Zie ook hfdstk 7.8 in de RFXtrx User Guide.
Dankjewel. had nog niet gekeken naar kant en klare relais. maar het principe blijft hetzelfde.
Dus dan de vraag hoe vang ik de signalen in, moet ik er een remote bij kopen om hem te 'leren'?
De hoofdstukken die je aanhaalt zijn trouwens voorbeelden van enkele zenders, maar geeft mij geen uitleg over hetgeen ik wil weten.

bedankt voor het meedenken.

• b_weijenberg
j-jk:
het zijn "learning relays" wat wil zeggen dat je het relais op inleren zet en dan een Lighting5 - Aoke code met de RFXtrx verstuurt. Daarna kan je het relais met die code aansturen.
Als je het relais op momentary instelt kan je de drukknop van de remote op het relais aansluiten en simuleer je een korte puls van de drukknop.

Let er wel op dat je een 433Mhz versie geleverd krijgt.

[ Voor 8% gewijzigd door b_weijenberg op 20-02-2015 12:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu dit besteld:
http://www.ebay.ca/itm/DC...ageName=ADME:L:OC:NL:3160
Met daarbij een 8x aa doosje zodat ik ook 12v op accu/batterij heb.

Nu weer 2 weekjes wachten tot het thuis is, en dan laat ik het vervolg wel hier weer weten.

dankjewel

• b_weijenberg
Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 16:11:
Met daarbij een 8x aa doosje zodat ik ook 12v op accu/batterij heb.
Dat gaat niet werken, althans niet lang op een batterij: Quiescent current: ≤ 10mA
Met een paar dagen zijn batterijen leeg maar een 12V DC adapter doet wonderen.
Pagina: 1