• Hostio
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06-04-2021
Goedenavond,

Ik heb eigenlijk ook een probleem met mijn Processor i5 4690K,

Misschien is het geen probleem misschien ook wel, maar ik zal het even uitleggen.

Ik heb dus mijn processor gekocht en een msi Z97 military 4 moederbord. nu heb ik het probleem dat mijn cpu niet volledig werkt, zie foto:
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/10enh1h.jpg[/img]

Hierbij kan je dus zien dat mijn core voltage niet hoger gaat dan 1044, en mijn watt usage rond de 44/50 watt ligt, en de temperatuur blijft ook aardig laag en dit allemaal onder de intelburntest, ook kan je zien dat ik maar 50gflops haal.

Nou weet ik dus dat een maat van mij een 4670K heeft en die heeft dus 88 watt usage en rond de 1200 core voltage en zijn Gflops zijn rond de 93 en zijn temperatuur gaat naar de 68.

Wat kan dit probleem zijn ? heeft iemand enig idee?

Alvast bedankt.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:41

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik splits je vraag even af van het andere topic. Hijacken is niet toegestaan en deze vraag gaat totaal ergens anders over.

• Hostio
oke mijn excuses !!!!!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-02 21:14

millman

6708Mhz @ -185c

Allereerst heb je een CPU met een erg lage vid, wat inhoud dat je CPU met weinig voltage stock zn werk kan doen. In dat opzicht is er niets aan de hand, 100% load 43c is wel opvallend laag. Dat komt omdat je maar 1000Mb ram test, in plaats van de optie "all mem". Zorg even dat je dus al je geheugen test ;)

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• Hostio
millman ik zal het gelijk even testen :D

bedankt voor de reactie !

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Laat even weten hoe het afgelopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hostio
nou nu krijg ik dus geen gflops te zien,

maar gebruik ik eigenlijk wel goeie programma's om het te kunnen zien ? en mijn watt gaat nog steeds niet hoger dan 58 en mijn temperatuur niet hoger dan 60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hostio
en die jongens die i kken met die 4670K met die test gebruikt hij ook alleen 1000mb ram en hij haalt dus wel die 84 watt en hogere core voltage en hogere temperatuur en meer gflops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Hostio schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 00:01:
nou nu krijg ik dus geen gflops te zien,

maar gebruik ik eigenlijk wel goeie programma's om het te kunnen zien ? en mijn watt gaat nog steeds niet hoger dan 58 en mijn temperatuur niet hoger dan 60
Als je perse met LinX wilt testen, pak de laatste met AVX2. Druk altijd all mem als je gaat testen met LinX, zo hoort dat nu eenmaal. Wat een vriend ervaart kan ik niets uit concluderen, maar je hebt een koele CPU die prima zn werk doet. 60c is wel juist voor je CPU, klopt beter dan 43c. tevens duurt het met All mem wel 20 minuten tot 1 testrun is afgerond.

[ Voor 9% gewijzigd door millman op 20-02-2015 02:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:49

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Als 't goed is blijft jouw 4690K ook koeler, de thermal laag in de CPU is als 't goed is verbeterd, en dus moet hij koeler werken. Verder is een lager voltage geen probleem, het is juist beter. het betekent namelijk minder warmteafgifte en minder verbruik: Vermogen (W) = Spanning (V) x Stroom (A), als je Spanning dus naar beneden gaat gaat 't vermogen bij gelijkblijvend amperage dus ook naar beneden. Vergeet niet dat TDP dan ook niet veel zegt over daadwerkelijk verbruik.
er mist hier nog wat informatie; want je hebt 't over temperaturen van 60 graden;
- wat voor koeler gebruik je?
- lopen die 4670K's op stock snelheid, of gebruiken ze andere koelers?
- kijk ook even naar je geheugeninstellingen.
- heb je niet toevallig 1 of andere eco-functie in de bios aangedrukt?

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Pagina: 1