Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop 600-700 euro

Pagina: 1
Acties:

• DaLucovic
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-11 22:20
Mijn vriendin heeft aangegeven een laptop te willen voor 'erbij'. Op dit moment bezit ze een Surface 2 (RT) waar ze erg tevreden mee is. Deze zal dan ook gebruikt worden om meegenomen te worden naar haar studie, net zoals ze dat nu doet.

Wat ga je met je laptop doen?
Uiteraard zal de laptop gebruikt worden voor de basisdingen zoals browsen, series kijken etc. Ook is Word/Excel/PowerPoint een vereiste, al is dat wel te regelen.
Daarnaast zal ze Photoshop gebruiken voor promotiemateriaal, hiervoor gebruikt ze nu mijn desktop en dat wil ze liever niet meer. Mocht het een erg zware taak zijn, is mijn desktop uiteraard een uitvalsbasis. Maar het liefst wil ze zelf wat kleinere taken in PS op haar laptop kunnen doen.

Wat is je budget?
Het budget ligt rond de 600 tot 700 euro. Eventueel is er ruimte voor een hoger maximum, mits dit het geld waard is. (Het budget is inclusief Windows excl. verzendkosten, randapparatuur is niet nodig)

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja en nee; ze zal doorgaans haar Surface 2 gebruiken om mee te nemen naar haar studie, maar de laptop zal wel iedere week in een tas in de trein naar huis moeten. Later in het jaar gaat ze voor langere tijd naar het buitenland waarbij de laptop veel meegenomen zal worden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee, eigenlijk niet. Ik heb goede ervaringen met Acer en Lenovo, mindere met Asus. Deze ervaringen waren echter niet met een vergelijkbare laptop, ik sta dus voor veel open.

Het eerste waar ik aan dacht was de Lenovo Yoga 2 Pro. Mijn vriendin vraagt zich af of het touchscreen en het omklapbare scherm echt iets voor haar toevoegt, ze heeft immers haar Surface 2 daarvoor en het zou de prijs kunnen drukken wanneer dit weggelaten kon worden. Een model met vergelijkbare specs, lagere prijs en zonder touch+omklapbaar scherm zou perfect zijn.

Tenslotte is een SSD zeker een pre, maar geen must omdat dit i.c.m. andere wensen niet haalbaar is. Een optische drive zou handig zijn i.v.m. eventueel later inbouwen van een SSD, maar is ook geen must. Het scherm dient wel minimaal Full HD 1080p te zijn, 1366x768 is naar mijn mening te 'slecht' om nu nog nieuw aan te schaffen. Goede accuduur spreekt voor zich denk ik, rond de >6,5 uur zou goed zijn.

Vragen? Stel ze gerust!

Alvast bedankt.

-Dalucovic

Review: I7 6700K - 32GB RAM - Titan X 12GB - 512GB SSD Gebruikersreview - Acer Predator G6-710 Titan X NL review door DaLucovic

• PsychoMantis_NL
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:24

PsychoMantis_NL

PSN: PsychoMantis_NL

Mooi dat je je eisen op papier hebt staan, en dat ze zo specifiek benoemd staan. Maar, ik heb even snel de Pricewatch doorgespit, en ik denk dat je:
  1. Je budget (flink) moet verhogen, of;
  2. Het Full HD paneel moet laten varen, of;
  3. Genoegen moet nemen met een kortere accuduur.
Als ik filter op Prijs: Max. € 750,-, Hardeschijftype: SSD en Schermresolutie: Full HD (Klik) dan kom ik 2 15,6" laptops tegen, en dat zijn de pricewatch: Toshiba Satellite L50-B-211 en de pricewatch: Toshiba Satellite L50-B-1W7. Daarbij moet gezegd worden dat de eerste variant eigenlijk € 49,- boven je budget van max. € 700,- zit, en dat beiden volgens de review van Tweakers een matig toetsenbord en een slecht touchpad hebben. Nu is de touchpad natuurlijk te omzeilen met een losse muis, maar een toetsenbord moet toch wel lekker werken.

De 2e optie is lager geprijsd, maar beschikt dan ook over een core i3 i.p.v. een i5, maar hier staat tegenover dat deze wel een SSD heeft (hoewel wel slechts 256 GB). Het zal ongetwijfeld werken maar ik denk dat een i5 toch net wat vlotter werkt, en ook vind ik 256 GB als enige opslag - vooral met foto's en/of video's bewerken wat aan de krappe kant.

Beide modellen worden overigens wel gekozen in de reviews: Basislaptop round-up: wat te kiezen onder de 600 euro, dus slechte laptops zullen het niet zijn.

De overige modellen die in bovenstaand filter aan je eisen voldoen zijn allemaal 10 t/m 13" modellen, en aangezien je vriendin al in het bezit is van Surface 2 lijkt me niet dat je nog zo iets wilt hebben.

Laat je de SSD even voor wat het is dan wordt de keuze al wat ruimer (Klik), en komt o.a. de pricewatch: Asus F555LD-DM513H naar voren. Deze zou volgens productreview: Asus F555LD-DM513H review door thegve een uurtje of 4 á 5 mee moeten gaan op de accu.

Ook komt de pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E540 (20C600JHMH) voor dit budget in beeld, welke volgens reviews: Lenovo ThinkPad E540: zakelijke laptop voor iedereen een accuduur van 5,5 uur heeft, maar daarvan schijnt het contrast niet je van het te zijn, en ik kan me voorstellen dat je juist een goede kleurweergave wilt als je met Photoshop aan de gang gaat.

Als je bereidt bent je budget tot € 800,- te verhogen dan komt de pricewatch: Toshiba Satellite S50-B-138 in beeld, en daarvoor krijg je dan 12 GB RAM, een i5 (het zij non refresh), een laptop die klaar is voor 5GHz netwerken en - volgens de review van SBTweaker - een IPS scherm. V.w.b. de accuduur heb ik niets kunnen vinden, maar ik kan me voorstellen dat die de 6,5 uur niet haalt.

Mijn advies zou dan ook zijn om of genoegen te nemen met een lagere resolutie, waardoor een SS(H)D, een langere accuduur en/of een betere processor mogelijk zijn, of om je budget flink te verhogen zodat je richting de macbooks gaat. Daarvan zullen de specs niet altijd veel beter zijn als de hierboven genoemde laptops, maar daarmee haal je schat ik wel je vereiste accuduur.

PsychoMantis_NL @ Battlefield || Red Dead Redemption || GTA V

• DaLucovic
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-11 22:20
Wow, heel erg bedankt voor deze uitgebreide reactie. _/-\o_

Het wordt waarschijnlijk de pricewatch: Toshiba Satellite L50-B-1W7. Ik ga ook nog even kijken naar een iets goedkopere i3, puur om een goedkoper alternatief te hebben zodat mijn vriendin dan zelf nog kan kijken wat ze precies wilt.

In ieder geval erg bedankt voor je reactie PsychoMantis_NL!

-DaLucovic

Review: I7 6700K - 32GB RAM - Titan X 12GB - 512GB SSD Gebruikersreview - Acer Predator G6-710 Titan X NL review door DaLucovic