[W7] Bluescreen na clonen met Clonezilla en beide HDDs

Pagina: 1
Acties:

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:24
Zojuist heb ik mijn Windows 7 installatie van een 250GB 3.5" HDD naar een (stillere) 250GB 2.5" HDD gecloned met Clonezilla. Nou heb ik het volgende probleem:

De eerste reboot ging prima, maar ik moest zelf nog iets anders doen en daarvoor opnieuw rebooten. Hierna kreeg ik elke keer een bluescreen (of eigenlijk een blue screen flash van een fractie van een seconde) tijdens het opstarten van Windows. Beide drives zitten nog in het systeem, en toen het systeem eerst nog wel opstartte zag ik in partition manager bij de andere HDD de mededeling The disk is offline because it has a signature collision with another disk that is online.

Als ik een van de HDDs loskoppel start het systeem ook inderdaad gewoon op. Echter, ik wil een van de disks formatteren, dus daarvoor zou ik de PC eerst moeten op kunnen starten.

Inmiddels ben ik al een linux partitie manager op usb stick aan het zetten om de schijf zo maar te formatteren, maar ik ben alsnog benieuwd naar wat achter dit probleem zit.

Edit: nog niet opgelost... Ik heb in Gparted alle partities op de harde schijf geformatteerd, verwijderd, maar met deze lege schijf erbij kan ik nog steeds niet de pc opstarten. Later maar proberen om via de Windows 7 installer te formatteren.

[ Voor 10% gewijzigd door HallonRubus op 19-02-2015 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-10 23:18
Dan wipe je de hele disk toch?

EDIT: ho, oud topic, excuus

[ Voor 34% gewijzigd door Thralas op 22-02-2015 14:48 ]