Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

opstelling kpn modem en tp-link c7

Pagina: 1
Acties:

• assass
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07-2024

assass

Salon GoT'er

Topicstarter
ik zou wel wat advies kunnen gebruiken over de volgende situatie:

ik heb internet van kpn en dat komt binnen via de meterkast op de begane grond via een modem met ingebouwde wifi router van kpn (experia v8)

dat wifi signaal heeft niet genoeg bereik om krachtig boven op de 2e etage te komen, dus heb ik op de 1e verdieping via een utp-kabel een krachtige TP-Link Archer C7 verbonden die tegelijkertijd op 2,4 en 5 ghz uitzend

ik heb zowel het wifi van de kpn-router als die van tp-link dezelfde ssid gegeven, zodat ik mn wifi printer centraal kan gebruiken en ik bij voorkeur niet hoef te switchen tussen ssids met mn portable devices zoals mobiele telefoon of tablet

maar nu merk ik steeds weer dat het niet goed werkt; als ik van beneden naar boven of omgekeerd loop blijf ik op het wifi van beneden (danwel boven) zitten en is mn internetsignaal dus niet meer krachtig. de oplossing hiervoor is om mn wifi ontvangst even uit en aan te zetten, maar dat kost toch elke keer weer wat tijd en het is gewoon irritant

wat is de oplossing, is mijn opstelling gewoon vanuit de basis niet verstandig? moet ik het wifi van de kpn router uitzetten en alleen op de wifi van tp-link gaan zitten? maar dan heb ik beneden weer minder sterk signaal.. wie helpt me uit in deze situatie?

• NitSuA
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-10 14:23
Het is een bekend probleem dat roaming (vooral bij telefoons) niet altijd goed werkt -> zoals je schrijft blijft het device verbonden met het voorgaande accesspoint.

In de enterprise grade accesspoints is hiervoor het Seamless principe ontwikkeld. Maar dat is meteen een erg dure oplossing.

Mijn advies zou zijn, zet het wifi beneden eens uit en check of je dan goed en snel internet van boven krijgt.

Controleer dan meteen of het accesspoint (de tp-link) goed is aangesloten op de experia. Hier is op Got genoeg info over te vinden, maar het komt erop neer dat je in je netwerk 1 dhcp server wilt hebben, en niet twee.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-11 23:39
En voor je telefoon is vast wel een appje te vinden die kan 'roamen' op basis van RSSI.