Resolutie probleem HP zr2740w

Pagina: 1
Acties:

• NewClassic
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13-12 10:04
Beste,

Ik ben in het bezit van 2 HP zr2740w's. Dit zijn monitoren met een maximale resolutie van 2560x1440. Deze 2 beeldschermen worden aangestuurd door een GTX 680 met 4gb vram geheugen dmv 1 DP > DP kabel en 1 DVI>DVI kabel. Nu dient mijn pc verplaatst te worden, alleen is mijn DP kabel daar te kort voor. Ik heb nog wel een DVI kabel liggen met de juiste lengte. Deze wilde ik dus gaan gebruiken ipv. de DP kabel.

Het probleem is als volgt:

Mijn videokaart heeft 2 DVI aansluitingen, helaas is er bij 1 een pinnetje defect lijkt het, waardoor het beeldscherm soms groene kleuren weergeeft. Dus rechtstreeks op de DVI poort aansluiten gaat het niet worden helaas. Verder zit er dus nog een DP aansluiting op en een HDMI aansluting. Ik had in eerste instantie een DVI naar HDMI kabel gehaald, waarna ik er achter kwam dat deze kabels tot maar 1080p ondersteunen. Deze heb ik dus weer teruggestuurd (1440p forceren via mijn video drivers gaf ook rare artefacts) en een DVI naar DP adapter gehaald. Helaas werkt ook dit niet.

Het rare is ook dat ik bij mijn schermresolutie instellingen niks kan aanpassen. Hij blijft op 1280x720 en zoals te zien in de afbeelding kan ik deze ook niet aanpasssen:

Afbeeldingslocatie: http://i1262.photobucket.com/albums/ii606/TommyGoossens/Resolutie_voorbeeld.png

Hoe kan ik dit dus werkend krijgen? De rede dat ik geen DP kabel gekocht heb is, omdat, van wat ik begrepen heb, de maximale lengte voor goed beeld 2 meter is. Ik heb een kabel van 3 meter nodig, dus tenzij deze info niet klopt kan ik dus geen DP kabel gebruiken.

Dus mijn probleem in het kort:
Ik kan mijn resolutie niet aanpassen wanneer ik een DVI > HDMI kabel gebruik. Of met een DVI > DVI kabel met een adapter voor DP. De resolutie blijft in beide gevallen op 1280x720 staan en 1440p forceren werkt alles behalve goed.

Wat heb ik zelf gedaan:
Verschillende kabels getest.
Online naar oplossingen gezocht.
Drivers opnieuw geinstalleerd.
Zelfs heel windows opnieuw geinstalleerd.

Helaas alles zonder succes, hij blijft op 720p hangen.

Ik hoop dat het probleem een beetje duidelijk overkomt en iemand mij kan helpen!

@tommy.the.spotter
Canon R5 ii - RF 100-500L - RF 24-105 F4L

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Sluit je het ding wel aan op een duallink aansluiting? Doe je dat niet, dan kun je inderdaad maar op een lage resolutie werken.

• NewClassic
Bedankt voor de reactie,
Dit ben ik vergeten te vermelden. Alle kabels zijn inderdaad dual link, de adapter ook. Dus ik heb echt geen idee waar dit aan kan liggen.

@tommy.the.spotter

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
AUB pagina 2 doorlezen

http://www8.hp.com/h20195...nt.aspx?docname=c04111144

Daar heb je je antwoord
Je monitor heeft geen scaler > dit is een Direct Drive monitor <<
De huidige resolutie die je gebruikt is een fail safe resolutie van de monitor

[ Voor 28% gewijzigd door HStyles op 19-02-2015 22:24 ]

• NewClassic
HStyles schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 22:20:
AUB pagina 2 doorlezen

http://www8.hp.com/h20195...nt.aspx?docname=c04111144

Daar heb je je antwoord
Je monitor heeft geen scaler > dit is een Direct Drive monitor <<
De huidige resolutie die je gebruikt is een fail safe resolutie van de monitor
De link werkt bij mij helaas niet, maar wat ik via Google vind is dat een scaler als het ware de lagere resolutie beeldvullend zou moeten maken. Dat zou dus betekenen dat zonder scaler, ik bij de 720p resolutie grote zwarte randen zou moeten krijgen. Dit is bij mij niet het geval. Of begrijp ik het verkeerd? Dan zou ik toch alsnog mijn resolutie aan moeten kunnen passen lijkt mij.

Ik zal eens zoeken naar wat de term direct drive monitor precies inhoud.

[ Voor 6% gewijzigd door NewClassic op 19-02-2015 22:29 ]

@tommy.the.spotter

• HStyles
Andere link met meer uitleg

http://h20564.www2.hp.com...ay?docId=emr_na-c03277181

Voor de mensen die niet willen klikken:

HP ZR2740w 27-inch LED Backlit IPS/ZR30w 30-inch S-IPS LCD Monitor- Direct Drive Display Behavior and Limitations
Information

The HP ZR30w and ZR2740w are a "Direct Drive" display. This means that they utilize a limited set of resolutions and do not have an On Screen Display menu (OSD).
Details

The ZR30w runs at a Native resolution of 2560x1600 and a Safe resolution of 1280x800.

The ZR2740w runs at a Native resolution of 2560x1440 and Safe resolutions of 640x480 or 1280x720.

Resolutions between Native and Safe require a scalar and cannot be produced by either display. If the video input signal does not produce the Native Resolution, the display will revert to the closest Safe Resolution or no signal.

Each display requires a Dual Link video signal. Since the displays only have inputs for Display Port and DVI-D, conversion from HDMI is not supported.

It is recommended that displays be connected using direct a Display Port (1.0 and later) or DVI-D Dual Link cable. Conversions from HDMI, although available from 3rd party vendors, are not supported. HP does not have an HDMI to Display Port or DVI-D converter at this time.

[ Voor 85% gewijzigd door HStyles op 19-02-2015 22:36 ]

• NewClassic
Bedankt voor de link, ik kwam deze ook tegen toen ik aan het zoeken was naar de term direct drive. Alleen ze hebben het hier over dat het signaal niet geconverteerd kan worden via een HDMI kabel. Ik lees dus verder niet waarom Dual link DVI naar Displayport niet werkt. De enige oplossing zal dan toch op de gok een Displayport kabel kopen en hopen dat er geen signaal verlies is.

In ieder geval bedankt voor het mee denken.

@tommy.the.spotter

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Heb je een actieve displayport adapter gepakt of een passieve?

• NewClassic
TERW_DAN schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 23:47:
Heb je een actieve displayport adapter gepakt of een passieve?
Ik gebruik een passieve adapter van Dell. Voor zover ik weet zijn AMD kaarten de enige die actieve nodig hebben wanneer er meer dan 2 beeldschermen aangesloten worden.

@tommy.the.spotter

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Maar ook als je er een duallink display aan wilt hangen.

• NewClassic
Dan zal daar het probleem dus liggen. Wel vreemd dat ik dan verder geen resolutie kan aanpassen. In ieder geval bedankt voor de reacties! Dan haal ik zo'n adapter.

@tommy.the.spotter

• HStyles
NewClassic schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 19:40:
Dan zal daar het probleem dus liggen. Wel vreemd dat ik dan verder geen resolutie kan aanpassen. In ieder geval bedankt voor de reacties! Dan haal ik zo'n adapter.
Volgens mij snap je nog steeds niet hoe dit scherm werkt ofwel ?
Dit ding kan eigelijk ALLEEN 2560x1440 weergeven. Mocht het scherm een signaal ontvangen wat niet dual link dvi is of andere signaal wat niet genoeg bandbreedte heeft of andere issue, kan deze teminste nog terug vallen op 720p, voor hetzelfde gaf dit scherm gewoon niet eens beeld op je huidige setup.

Ik kan je zo verklappen als je eens een goedwerkende videokaart met 2x dual link dvi in je pc zet en deze schermen aansluit met dual link dvi kabels je zonder probleem 2560x1440 zult krijgen. Het is NIET vreemd dat je de resolutie niet kan wijzigen bij dit scherm. Dit is per design.

(trust me i work @ HP psg support :o )

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

3DDude

I void warranty's

NewClassic schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 21:28:
Hoe kan ik dit dus werkend krijgen? De rede dat ik geen DP kabel gekocht heb is, omdat, van wat ik begrepen heb, de maximale lengte voor goed beeld 2 meter is. Ik heb een kabel van 3 meter nodig, dus tenzij deze info niet klopt kan ik dus geen DP kabel gebruiken.
Bron? Zegt wie ?

3 meter
http://www.allekabels.nl/...-kabel-professioneel.html

5 meter

neem niet een displaypoort 1.0 kabel dat is max 1920*1080 geloof ik.

Be nice, You Assholes :)

• NewClassic
Q
HStyles schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 23:13:
[...]

Volgens mij snap je nog steeds niet hoe dit scherm werkt ofwel ?
Dit ding kan eigelijk ALLEEN 2560x1440 weergeven. Mocht het scherm een signaal ontvangen wat niet dual link dvi is of andere signaal wat niet genoeg bandbreedte heeft of andere issue, kan deze teminste nog terug vallen op 720p, voor hetzelfde gaf dit scherm gewoon niet eens beeld op je huidige setup.

Ik kan je zo verklappen als je eens een goedwerkende videokaart met 2x dual link dvi in je pc zet en deze schermen aansluit met dual link dvi kabels je zonder probleem 2560x1440 zult krijgen. Het is NIET vreemd dat je de resolutie niet kan wijzigen bij dit scherm. Dit is per design.

(trust me i work @ HP psg support :o )
Haha nee ik begreep inderdaad niet precies hoe het werkte. Bedankt voor de extra informatie! Het is voor mij nu in ieder geval duidelijk waardoor het probleem ontstaan is.
3DDude schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 23:22:
[...]

Bron? Zegt wie ?

3 meter

5 meter

neem niet een displaypoort 1.0 kabel dat is max 1920*1080 geloof ik.
Ik las dit op een aantal fora, maar ik kan ze zo snel niet terugvinden. Al ging dit over de maximale bandbreedte van verschillende kabels volgens mij.

De schermen werken nu in ieder geval, dus iedereen bedankt voor het reageren!

@tommy.the.spotter

Pagina: 1