Groot prijsverschil Micro-SD kaarten - verdacht?

Pagina: 1
Acties:
  • 4.004 views

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04:14

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Lieve tweakers,

ik moet nog wat extra Micro-SD kaarten hebben binnenkort, van 128GB of groter.
De pricewatch vermeld dan b.v. een Samsung kaart van 128GB vanaf zo'n 80 euro.

Ga ik op marktplaats zoeken kom ik ook veel aanbieders van (merk) kaarten tegen die vrij lage, soms zelfs héél lage prijzen rekenen, zeg 15 tot 40 euro voor zo'n zelfde soort kaart.

Nu kan ik drie conclusies trekken:

1) de officiële aanbieders zijn te duur
2) er zitten helers op marktplaats
3) er zitten neppers tussen op marktplaats

dat laatste lijkt me mogelijk, ik kwam een tijdje terug zo'n situatie tegen (ik geloof op FoK) waar iemand zogenaamd een 256GB usb stick verkocht voor een schijntje, en die dingen zijn met een formatteertruukje kunstmatig groot gemaakt, terwijl ze in werkelijkheid misschien 20GB kunnen bevatten. Het lijkt me dat zoiets ook prima op (micro)SD kaarten zou werken.

Waar kan ik op letten? Het klinkt aanlokkelijk om tot enkele tientjes te kunnen besparen op dergelijk dure kaarten, maar ik wil geen rotzooi in mijn dashcam/laptop/telefoon steken met het risico dat de beelden of data verloren gaan.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:44
Gewoon niet aan beginnen, 100% zeker fake.

Nickname does not reflect reality

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 14:49

Dido

heforshe

Waar op letten? Het oude spreekwoord:
Goedkoop is duurkoop.
Of, als je wilt
If it sounds too good to be true, it probably is
Of heel simpel:
TINSTAAFL
(There Is No Such Thing As A Free Lunch)

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenety
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-05 13:16
Heel eerlijk durf ik niet eens meer hardware te kopen op Marktplaats. Te veel slechte ervaring mee.

En inderdaad, je kan een SD kaart flashen dat het lijkt alsof hij 128GB is en dan na 2GB zegt ik ben vol. Koop gewoon geen storage op Marktplaats :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-05 16:45

FlyEragon

Alien Monkeys

Er zijn wel een aantal personen die echte kaartjes verkopen hoor, je moet wel even vragen of je mag testen, zijn zat tooltjes voor. 64GB voor 15 euro is mogelijk van Sandisk (pricewatch 27euro).

Maar een 512GB voor een paar tientjes ga je natuurlijk geen echte voor krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04:14

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Check, dan ga ik dat risico niet nemen, ik koop er wel een paar uit de pricewatch, Samsung SDXC 128GB voor iets meer dan 75 euro. Bak geld, maar dan weet ik dat ze goed zijn :). Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
FlyEragon schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 11:00:
Er zijn wel een aantal personen die echte kaartjes verkopen hoor, je moet wel even vragen of je mag testen, zijn zat tooltjes voor. 64GB voor 15 euro is mogelijk van Sandisk (pricewatch 27euro).
Raar, want het is bekend (...?) dat er juist een enorme lading nep kaarten van Sandisk op Marktplaats circuleren, al meer dan een jaar lang. Snap ook niet dat daar niets aan gedaan kan worden. Want ik neem wel aan dat ze af en toe een dergelijk kaartje verkopen, en als je dan belazerd bent zet je toch alles op alles om die oplichter te dwarsbomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-05 16:45

FlyEragon

Alien Monkeys

Tja, Marktplaats doet er zelf ook niks aan. Is ook een beetje dweilen met de kraan open. Oplichters ontkomen gewoon heel vaak, de politie doet of kan er weinig aan doen, banken doen er weinig of niks aan etc. Zo blijft het in stand. Dat er veel Sandisk nep kaartjes zijn hoeft niet te betekenen dat ze allemaal nep zijn op Marktplaats. Gewoon ophalen en uittesten met een validatie tooltje. En anders iets meer betalen voor een bekende webshop. De nepperts kan je vaak ook herkennen aan de waardeloze verpakking en bedrukking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:15

br00ky

Moderator Harde Waren
Move naar SF, al kan ik je niet garanderen dat je topic open blijft. Er is al aardig wat over gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:50

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zit het prijsverschil ook niet gewoon in de snelheid? Een class4 zal een fractie kosten van een Class10 of hoger (kan dat hoger?), daar betaal je dan neem aan ook naar.

Ik heb enkel ervaring t/m 32GB kaarten, alles uit China en nog geen enkele niet werkende gehad, maar voor een fractie van wat je hier ervoor betaald. (class 6?).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-05 21:13
Altijd SD kaarten gekocht in nederland, en maar goed ook, dingen vallen om als diskettes vroeger..
Gelukkig hebben kingston en sandisk lifetime warranty.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineTurtle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-05 09:15
Zo ben ik ook een keer opgelicht, een 128GB Kingston USB stick via marktplaats gekocht voor destijds 50 euro (denk zon 2 jaar terug) alles keurig netjes verpakt etc. leek ook een legit verpakking (was nog nooit open geweest) maar op het punt dat ik er meer dan 16GB op had geschreven kwamen overal chinese(?) tekentjes te staan, bestanden onleesbaar / verdwenen random bestandsnamen etc.
Mailcontact gehad met Kingston en zij gaven aan dat het waarschijnlijk om vervalsing zou gaan. Verder nooit meer iets gehoord van de verkoper, negeerde me volledig en de politie is niet verplicht je in te lichten bij onderzoeken dusja zoals te verwachten ook daar niets meer van vernomen. Blijft opletten als je via marktplaats iets wilt kopen. Alleen afhalen en inderdaad zoals hierboven al vernoemd goed ter plekke testen.

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco011
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik vind dat marktplaats een rating systeem moet inbouwen. Een rating systeem dekt niet 100%,maar zeker wel meer dan wat het nu op vertrouwen doet. Ik woon zelf in Zwitserland en daar heet het Ricardo.ch. Daar betaal je een klein bedrag als je produkt is verkocht (afhankelijk van de verkoopprijs), zij bieden ook goede ondersteuning als je wordt opgelicht en zij scannen aardig goed op fraude en oplichters. Maar ik vertrouw in het algemeen de zwitsers in doorsnee meer, dan Nederlanders. Niet dat Nederlanders niet te vertrouwen zijn, maar er zitten genoeg tussen die het bederven.

Innegeval klinkt het te mooi om waard te zijn. Nieuwe produkten worden normaal niet met verlies verkocht en je moet dus bedenken dat die verkopers er iets aan verdienen. Natuurlijk spaar je geld, maar je moet je afvragen of het je de stress en problemen die voor kunnen komen waard is.

[ Voor 0% gewijzigd door Jacco011 op 20-02-2015 21:15 . Reden: Grammatica ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

SinergyX schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 13:29:
Zit het prijsverschil ook niet gewoon in de snelheid? Een class4 zal een fractie kosten van een Class10 of hoger (kan dat hoger?), daar betaal je dan neem aan ook naar.

Ik heb enkel ervaring t/m 32GB kaarten, alles uit China en nog geen enkele niet werkende gehad, maar voor een fractie van wat je hier ervoor betaald. (class 6?).
Wat op zich vreemd is want geheugen, of het nou usb-sticks, sd-kaartjes of opslag is, is hier in China even duur / duurder dan in Nederland. In het China shopping topic is dit al meerdere malen naar voren gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik besloot gisteren maar eens opzoek te gaan naar een 128GB microSD voor in mijn PSP (via msd->memstick converter), huidige 32gb zit nl. alweer propvol roms.

Pricewatch: 42,-
Marktplaats: 15.-

Via Marktplaats contact opgenomen met de aanbieder en gevraagd of het om een echte gaat en of er werkelijk 128GB opstaat.

Krijg ik als antwoord dat ik deze dan maar niet moet kopen.

Duidelijk :O
Uiteindelijk heb ik er gisteren eentje besteld via de pricewatch voor 42,-
Want liever dat ik iets meer betaal en weet dat het helemaal goed zit dan dat ik een cheapass ga zijn en "de gok erop ga wagen" en het mij veel meer tijd gaat kosten om mijn geld terug te krijgen via een geschil.

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

En al die mensen die wel via marktplaats kopen, en die kaartjes in de camera stoppen om na een vakantie te zien dat dat kaartje kapot is :(

Maar goed, als iets minder dan de helft is dan bij een goede winkel moeten er toch wat alarmbellen gaan rinkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-05 17:01

Perkouw

Moderator General Chat
Een kick als deze is nergens voor nodig. Topicgaat bij deze dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.