Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[excel] Iterative calculation geeft #N/A na aanpassing

Pagina: 1
Acties:

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-11 15:11
Ik heb een excel met daarin een Iterative calculation. Ik heb dit aangezet bij de Formula options in Excel en dit werkt correct.

Als ik echter 1 vd waarden tijdelijk vervang door een #N/A waarde dan verandert de iterative formula ook in #N/A (tot zo ver is het nog normaal / ok).
Als ik nadien echter terug een getal invul, dan blijft de iterative formula #N/A.

Om dit op te lossen moet ik de cel met de iterative formule leegmaken, enter drukken, de formule terug invullen en opnieuw op enter drukken.

Ik vraag me af of ik dit op 1 of andere manier kan vermijden.

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Wat je meestal zal zien is dat er bij iterative calculation gebruik gemaakt wordt van een soort reset functie. Dus een cel met true/false erin of er een reset plaats moet vinden, en een cel met een waarde erin die bij een reset wordt ingevuld. Dus de cel met 'eerste' formule wordt dan if(reset,startwaarde,[originele formule]). Even er van uitgegaan dat je maar 1 cel hoeft te resetten, anders heb je natuurlijk meer zaken nodig.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• Mastakilla
er zijn vrees ik meerdere cellen die op n/a springen, dus als ik je "true/false-oplossing" goed begrijp, is dat niet veel gemakkelijker dan wat ik nu doe (cel leegmaken en opnieuw invullen)

toch bedankt voor de input!

• Mastakilla
aha

toch een oplossing gevonden :
= IF(ISNA($J$28+$G$91+$S$91+$D98+$G98+$D$131+$G$131+$J$131+$D$66-$J$6);0;$J$28+$G$91+$S$91+$D98+$G98+$D$131+$G$131+$J$131+$D$66-$J$6)
ipv
=$J$28+$G$91+$S$91+$D98+$G98+$D$131+$G$131+$J$131+$D$66-$J$6

hierdoor springt al de rest ook niet meer op n/a waardoor de cel terug berekend kan worden als er weer een waarde voor is

[ Voor 20% gewijzigd door Mastakilla op 26-02-2015 08:39 ]