Citrix server ziet Windows CE Device niet

Pagina: 1
Acties:

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Topicstarter
Ik zit met een probleem en de leverancier komt er niet uit.

Nu bevind dit zich ook buiten mijn vakgebied, en het zal vast lastig zijn, maar aangezien ik de vraag nog niet hier gesteld heb, heb ik nog hoop.

Here we go...

Ik heb te maken met een datacollector met Microsoft Windows CE 5.0 Core Version er op.
Die synchroniseerde voorheen met een DB via ODBC (ding in de USB cradle en syncen maar).
WMDC of ActiveSync moest wel op het werkstation geinstalleerd zijn.

Nu is alles naar de cloud verhuisd (Windows Server 2008 / Citrix / XenApp 6.5) en krijgen we het niet werkend.

Alle andere USB Devices worden netjes gezien en geredirect, maar het Windows CE Device niet.

Is er iemand met ervaring hiermee?

Tips zijn van harte welkom, want de cloudleverancier weet het ook niet meer.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Topicstarter
Ik weet het 24 uur...toch even een stiekeme kick in de hoop dat er vandaag iemand reageert.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283654

Van wat ik weet zijn er specifieke beleidsregels voor het regelen van client usb toegang. Ik neem aan dat je hier al naar gekeken hebt(of naar hebt laten kijken)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Klinkt heel erg stom, en misschien totaal nutteloos, maar mis je geen drivers ergens? Kan me voorstellen dat je zodner driver ook niet zou kunnen redirecten (iig bij VMware soms het geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Topicstarter
Anoniem: 283654 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 08:48:
Van wat ik weet zijn er specifieke beleidsregels voor het regelen van client usb toegang. Ik neem aan dat je hier al naar gekeken hebt(of naar hebt laten kijken)?
Bedankt, maar inderdaad, dat is geregeld. Vandaar de opmerking dat andere USB devices wel werken.

We hebben het device opgestuurd, zodat hij rechtstreeks op de citrix server aangesloten kon worden.
Hierdoor is het redirecten tussen client - citrix eigenlijk niet eens relevant.
AktiveHate schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 08:54:
Klinkt heel erg stom, en misschien totaal nutteloos, maar mis je geen drivers ergens? Kan me voorstellen dat je zodner driver ook niet zou kunnen redirecten (iig bij VMware soms het geval).
Hey Kyle :) Alles goed kerel?

Het zijn wel virtuele servers inderdaad....
Zou dan iig niet het apparaat gezien moeten worden door de virtuele machine?
Maar dan als niet herkend apparaat?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Ja, prima :) Inmiddels een stuk verder in de IT :D

Bij VMware WorkStation is het in elk geval zo dat als de host de driver niet heeft, het apparaat ook niet gebonden kan worden aan de VM. Nu weet ik niet helemaal hoe het zit met Citrix, maar het zou kunnen dat er een soortgelijke constructie is.
Op wat voor hardware sluit je hem aan? Een thinclient oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Topicstarter
Leuk man, goed om te horen!

Ik moet sommige antwoorden schuldig blijven, want ik heb de boel niet in eigen beheer. Dat maakt het lastig, weet ik, maar het is even zo voor nu helaas. Ik ga even proberen wat meer te achterhalen van versies en structuur. Kom ik op terug.

Wat ik wel weet is dat er geen driver beschikbaar is. Ding wordt gewoon bij aansluiten via USB geinstalleerd normaal gesproken en communiceert via WMDC.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-07 12:07
Het kan eventueel ook zijn dat usb hosting op de Virtuele machines uit staat.. (het doorgeven van lokaal gekoppelde usb apparaten naar de vm)

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Topicstarter
Het betreft ESX server. Daar draait Windows Server 2008 op met XenApp 6.5.

Het aansluiten van een willekeurig USB apparaat wordt direct door de Windows Server gezien.
Wanneer het Windows CE apparaat wordt gekoppeld gebeurt er niets.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hampeleman
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-01 20:21
klinkt toch echt alsof de host(ESX server) een bepaalde driver mist voor dit apparaat waardoor deze op de host al niet herkend wordt.
Ik lees dat je de boel zelf niet in beheer hebt maar misschien wel handig om na te vragen.
Wordt het apparaat op de ESX server wel herkend?
Zo kun je in ieder geval uitsluiten of het probleem op de host ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
misschien dat hier wat info staat?

http://www.experts-exchan...-1-ESXi-4-1-ESXi-5-0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoe werd die "datacollector" in het verleden aangesloten? Via een USB cradle aan een fatclient of thinclient?

Want zo'n apparaat rechtstreeks op een ESX host aansluiten is sowieso een verloren zaak. Drivers voor USB devices zijn in VMware zeer zeer schaars. Hooguit dat je de USB controller aan een VM kunt doorgeven via DirectIO. Dan krijgt de VM een fysieke USB device toegewezen en kan deze de drivers via Windows gewoon installeren. Dan ben je echter wel je HA kwijt voor die VM want die kan je dan niet meer op een andere ESX host starten.

Houdt even rekening met je benamingen, dit kan verwarrend zijn. Citrix gebruikt namelijk ook de term Datacollector :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Topicstarter
hampeleman schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 09:25:
klinkt toch echt alsof de host(ESX server) een bepaalde driver mist voor dit apparaat waardoor deze op de host al niet herkend wordt.
Ik lees dat je de boel zelf niet in beheer hebt maar misschien wel handig om na te vragen.
Wordt het apparaat op de ESX server wel herkend?
Zo kun je in ieder geval uitsluiten of het probleem op de host ligt.
Bedankt, ga ik navragen en kom ik op terug.
Thx, ik zal het checken. Maar als andere USB apparaten wel werken, dan moet dit al ingesteld zijn lijkt me?!

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
het kan zijn omdat het een windows ce unit is dat hier wat gewijzigd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Laatst online: 21:33
Het kan zijn dat het Windows CE device niet als USB device word gezien maar als iets anders. Een usb stick is een USB device. Een fotocamera is een media device. Als je dat windows CE device in een windows bak plugt, hoe word hij dan gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Vraag me af in hoeverre de host er echt wat mee te maken heeft in dit geval, met Citrix zou het daar direct aan moeten komen door de redirection. Mogelijk dat daar dus ook nog iets inzit dat niet helemaal geschikt is voor het Windows CE apparaat.
Pagina: 1